Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Οι αξίες στα δεξαμενόπλοια τύπου Suezmax, Aframax και LR1 ενισχύθηκαν.

-Το VLCC Toba (300,000 DWT, κατασκευής 2004, Imabari) πουλήθηκε στην Eastern Mediterranean Maritime στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 28,45 εκατ. δολάρια.

-Τα Suezmaxes A Melody και A Symphony (150,500 DWT, κατασκευής 2001, Sasebo) πουλήθηκαν στην τιμή των 29,5 εκατ. δολαρίων συνολικά. Η αξία τους υπολογίζεται στα 27,01 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Champion Prosperity (115,100 DWT, κατασκευής 2009, Sasebo) πουλήθηκε στην Chartworld Shipping στην τιμή των 19,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 19,8 εκατ. δολάρια.

-Τα LR2s Nissos Therassia, Nissos Heraclea (114,300 DWT, κατασκευής 2015, Hyundai Heavy Ind) και Nissos Schinoussa (114,400 DWT, κατασκευής 2015, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκαν στην Socar έναντι 120 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους υπολογίζεται στα 110,73 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Ocean Voyager (108,900 DWT, κατασκευής 2009, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) πουλήθηκε στην Thenamaris έναντι 17,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,08 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Capricorn Voyager (104,600 DWT, κατασκευής 2007, Samsung) πουλήθηκε στην Thenamaris έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 15,52 εκατ. δολάρια.

Bulker

Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

-Το Post Panamax Bottiglieri Challenger (93,400 DWT, κατασκευής 2010, Jiangsu New Yangzijiang) πουλήθηκε στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,23 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax SDTR Bella (85,000 DWT, κατασκευής 2021, Dalian Shipbuilding) πουλήθηκε στην Yasa Shipping έναντι 30 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 31,74 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Yarrawonga (82,600 DWT, κατασκευής 2008, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε σε Έλληνα αγοραστή έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 15,63 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Ranhil (81,000 DWT, κατασκευής 2015, Jinling Shipyard Jiangsu) πουλήθηκε έναντι 23,5 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 22,97 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Alam Sinar (36,300 DWT, κατασκευής 2014, Shikoku Dockyard)  πουλήθηκε στην τιμή των 14,9 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VV η αξία του διαμορφώνεται στα 15,74 εκατ. δολάρια.

Container

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενισχύθηκαν.

-Το Sub Panamax Odysseus (2,824 TEU, κατασκευής 2006, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Νότιο Κορέα στην τιμή των 19 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,02 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,50% και έκλεισε στις 242,92 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 1,01% και έκλεισε στις 281,44 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 3,30% και διαμορφώθηκε στις 9.945,66 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,25% και διαμορφώθηκε στις 707,71 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση