Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tanker
Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες στα δεξαμενόπλοια τύπου suezmax και aframax.
-To Suezmax Supreme (164,600 DWT, κατασκευής 2002, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε σε αγοραστές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 15,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,46 εκατ. δολάρια.
-Το LR1 Hafnia Europe (75,000 DWT, κατασκευής 2006, Onomichi Dockyard) πουλήθηκε στην Benelux Overseas στην τιμή των 11,3 5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,39 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Overseas Gulf Coast (50,300 DWT, κατασκευής 2019, Hyundai Mipo)πουλήθηκε στην Eastern Pacific Shipping στην τιμή των 32,5 εκατ.. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 33,5 εκατ. δολάρια.
-Τα MR2s Hull 2860 και Hull 2861 (50,000 DWT, κατασκευής 2022, Hyundai Mipo) πουλήθηκαν στην Eastern Mediterranean Maritime στη συνολική τιμή των 69,6 εκατ. δολαρίων. Η ασξία του εκτιμάται στα 68,83 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Nord Valiant (49,700 DWT, κατασκευής 2016, Hyundai Vinashin) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Δανία στην τιμή των 26,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,08 εκατ. δολάρια.
-Το MR1 Krisjanis Valdemars (37,300 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στην Avin International έναντι 10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,86 εκατ. δολάρια.
Bulker
Στα φορτηγά πλοία τύπου Supramax και Handy οι αξίες ενισχύθηκαν.
-Το Capesize Linda Dream (180,200 DWT, κατασκευής 2007, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 20,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,04 εκατ. δολάρια.
-Το Capesize Cape Ray (177,000 DWT, κατασκευής 2007, SWS)πουλήθηκε έναντι 16 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 17,44 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Xi Jiang Yue (74,900 DWT, κατασκευής 2011, Sasebo) πουλήθηκε στην Castor Maritime στην τιμή των 18,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 17,87 εκατ. δολάρια.
-Τα Ultramaxes Snowy (63,500 DWT, κατασκευής 2015, Zhejiang Zengzhou) και Emperor (63,400 DWT, κατασκευής 2015, Zhejiang Zengzhou) πουλήθηκαν συνολικά στην τιμή των 38,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 36,15 εκατ. δολάρια.
-Το Ultramax GH Northern Dancer (63,000 DWT, κατασκευής 2017, New Times Shipbuilding) πουλήθηκε στην Belships έναντι 21,75 εκατ. δολαρίων, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (20,81 εκατ. δολάρια).
-Το Handy Bulker Nordic Bulker 2 (28,500 DWT, κατασκευής 2002, Imabari) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση Ανατολή έναντι 5,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 5,76 εκατ. δολάρια.
Container
Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
-Το Sub Panamax St Blue (2,553 TEU, κατασκευής 2011, Naikai Setoda) πουλήθηκε στην Sinokor στην τιμή των 22,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,28 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Container Seaboxer 3 (1,688 TEU, κατασκευής 2010, Guangzhou Wenchong) πουλήθηκε έναντι 15 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,07 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,40% και έκλεισε στις 241,85 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,07% και έκλεισε στις 276,68 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,91% και διαμορφώθηκε στις 9.434,86 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,32% και διαμορφώθηκε στις 705,29 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση