Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Οι αξίες στα τάνκερ LR1 ενισχύθηκαν, ενώ σε αυτά της κατηγορίας MR2 υποχώρησαν.

-Το VLCC Newton (307,300 DWT, κατασκευής 2009, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε στην TSFL στην τιμή των 36 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 36,69 εκατ. δολάρια.

-Το VLCC Bunga Kasturi Empat (300,300 DWT, κατασκευής 2007, Universal) πουλήθηκε στην τιμή των 35,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 33,16 εκατ. δολάρια.

-Το VLCC Hunter Atla (300,000 DWT, κατασκευής 2019, Daewoo) πουλήθηκε στην ADNOC Logistics and Services στην τιμή των 84,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 83,80 εκατ. δολαρίων.

-Το Suezmax Nell Jacob (160,000 DWT, κατασκευής 2003, Samsung) πουλήθηκε στην τιμή των 15,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,64 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Mattheos I (46,000 DWT, κατασκευής 2004, Uljanik Brodogradiliste) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή έναντι 10,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,09 εκατ. δολάρια.

Bulker

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες στα φορτηγά πλοία τύπου handy.

-To Capesize Atlantic Bear (210,000 DWT, κατασκευής 2021, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) πουλήθηκε στην Maran Dry Management στην τιμή των 53 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 53,16 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Inspiration (80,300 DWT, κατασκευής 2010, STX Offshore) πουλήθηκε στην Castor Maritime στην τιμή των 14,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,2 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Pure Vision (57,000 DWT, κατασκευής 2011, Qingshan Shipyard) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 8,85 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,52 εκατ.. δολάρια.

-Το Supramax Kure Harbour (55,800 DWT, κατασκευής 2011, IHI) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή έναντι 12,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 13,02 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Cerulean Phoenix (55,700 DWT, κατασκευής 2009, Mitsui Tamano) πουλήθηκε στην Atlantica Shipping στην τιμή των 10,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,86 εκατ. δολάρια.

Container

Σε υψηλότερα επίπεδα διαμορφώθηκαν οι αξίες των πλοίων Post Panamax.

-Το Handy Container Polo (1,728 TEU, κατασκευής 2002, Stocznia Szczecin Nowa) πουλήθηκε στην MSC στην τιμή των 6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 5,52 εκατ. δολάρια.

-Το Feedermax Bright Laem Chabang (1,150 TEU, κατασκευής 2007, Imabari) πουλήθηκε στην SITC έναντι 7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,79 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,65% και έκλεισε στις 202,52 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,51% και έκλεισε στις 281,99 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,45% και διαμορφώθηκε στις 8.534,50 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 2,07% και διαμορφώθηκε στις 680,57 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση