Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Ανοδική κινήθηκαν οι αξίες στα τάνκερ LR1.

-Το Suezmax Episkopi (153,000 DWT, κατασκευής 2001, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε σε αγοραστές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 12,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,08 εκατ. δολάρια.

-Τα aframaxes Explorer Spirit και Navigator Spirit (106,000 DWT, κατασκευής 2008, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκαν στην IMS SA στη συνολική τιμή των 32 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VV στα 30,23 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Bright Fortune (48,000 DWT, κατασκευής 2010, Iwagi Zosen) πουλήθηκε στην Velos Tankers, στην τιμή των 13,50 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,94 εκατ. δολάρια.

Bulker

Οι αξίες στα φορτηγά πλοία τύπου handy ενισχύθηκαν.

-Το Panamax Magica G (82,700 DWT, κατασκευής 2012, STX Offshore) πουλήθηκε στην Moderna Marine Management στην τιμή των 16 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,67 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Kinoura (82,300 DWT, κατασκευής 2012, Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων, ενώ η αξία του υπολογίζεται στα 17,11 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Fortune Daisy (75,000 DWT, κατασκευής 2011, Sasebo) πουλήθηκε στην Safe Bulkers στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,47 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Bulk Hero (61,200 DWT, κατασκευής 2016, Shin Kurushima Toyohashi) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 20,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 2,172 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Global Future (52,500 DWT, κατασκευής 2006, Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Σιγκαπούρη στην τιμή των 7,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 8,03 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Angelic (37,800 DWT, κατασκευής 2014, Kanda) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 14,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,24 εκατ. δολάρια.

-To Handy Bulker Aristos II (32,400 DWT, κατασκευής 2011, Samho Tongyoung) πουλήθηκε στην Load Line Marine έναντι 8,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,92 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Eden Bay (28,300 DWT, κατασκευής 2008, Shimanami) πουλήθηκε σε Αιγύπτιους αγοραστές έναντι 6,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 6,16 εκατ. δολάρια.

Container

Ανοδικά κινήθηκαν και οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Το Post Panamax My Ny (5,576 TEU, κατασκευής 2004, Koyo Dock) πουλήθηκε στην Wan Hai Lines στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,61 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Acacia Makoto (1,850 TEU, κατασκευής 2004, Jiangsu Yangzijiang) πουλήθηκε στην MSC στην τιμή των 6,95 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 6,42 εκατ. δολάρια.

-Το Handy RHL Aurora (1,732 TEU, κατασκευής 2006, Guangzhou Wenchong) πουλήθηκε επίσης στην MSC έναντι 6,5 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να αποτιμάται στα 7,45 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Voronezh (1,730 TEU, κατασκευής 2008, Stocznia Szczecin Nowa) πουλήθηκε στην ίδια εταιρεία στην τιμή των 9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,49 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 1,15% και έκλεισε στις 200,65 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,06% και έκλεισε στις 284,21 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,26% και διαμορφώθηκε στις 8.453,40 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 1,96% και διαμορφώθηκε στις 701,29 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση