ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Tanker
Οι αξίες στα παλαιότερης κατασκευής MR ενισχύθηκαν.
-Το Suezmax Icaria (165,300 DWT, κατασκευής 2003, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκε σε αγοραστές στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 16,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,69 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Carina (47,600 DWT, κατασκευής 2010, Iwagi Zosen) πουλήθηκε έναντι 15 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,36 εκατ. δολάρια.
-Το Small Clean Tanker Eships Eagle (13,100 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 6,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,86 εκατ. δολάρια.
Bulker
Στα μεσαίας ηλικίας Supramax οι αξίες ενισχύθηκαν.
-Το Capesize Cologny (180,600 DWT, κατασκευής 2011, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους αγοραστές στην τιμή των 22,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 21,69 εκατ. δολάρια.
-Το Post Panamax Kind Salute (95,800 DWT, κατασκευής 2011, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 5,93 εκατ. δολάρια.
-Τα Ultramaxes SBI Athena, SBI Thalia και SBI Hercules (64,000 DWT, κατασκευής 2015 – κατασκευής 2016, Chengxi Shipyard) και SBI Pisces (63,700 DWT, κατασκευής 2016, Chengxi Shipyard) και SBI Perseus (63,500 DWT, κατασκευής 2016, Chengxi Shipyard) πουλήθηκαν στη συνολική τιμώ των 88 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VV στα 86,81 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Ocean Phoenix (56,200 DWT, κατασκευής 2009, Mitsui Tamano) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή έναντι 10,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,05 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Green Phoenix (56,100 DWT, κατασκευής 2011, Mitsui Tamano) πουλήθηκε στην τιμή των 11,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,79 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Belorient (50,200 DWT, κατασκευής 2008, PAL Indonesia) πουλήθηκε στην τιμή των 7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,68 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Cielo di Dublino (37,100 DWT, κατασκευής 2011, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Ισραήλ στην τιμή των 10,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,58 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Atlantic Venus (33,700 DWT, κατασκευής 2012, Fukuoka) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 10,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,41 εκατ. δολάρια.
Container
Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
-Το Panamax Co Osaka (4,506 TEU, κατασκευής 2008, Samsung) πουλήθηκε στην Costamare στην τιμή των 10,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,87 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Sphene (3,398 TEU, κατασκευής 2007, Hanjin Heavy) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 12,87 εκατ. δολάρια.
-Τα Feedermaxes Wes Amelie, Wes Carina και Wes Janine (1,036 TEU, κατασκευής 2010 – κατασκευής 2012, Jiangdong) πουλήθηκαν στην Elbdeich Reederei στην τιμή των 28,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,31 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,95% και έκλεισε στις 197,31 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,20% και έκλεισε στις 286,56 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,35% και διαμορφώθηκε στις 8.297,10 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 1,94% και διαμορφώθηκε στις 720,29 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση