Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Οι αξίες στα παλαιότερης κατασκευής MR ενισχύθηκαν.

-Το Suezmax Icaria (165,300 DWT, κατασκευής 2003, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκε σε αγοραστές στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 16,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,69 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Carina (47,600 DWT, κατασκευής 2010, Iwagi Zosen) πουλήθηκε έναντι 15 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,36 εκατ. δολάρια.

-Το Small Clean Tanker Eships Eagle (13,100 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 6,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,86 εκατ. δολάρια.

Bulker

Στα μεσαίας ηλικίας Supramax οι αξίες ενισχύθηκαν.

-Το Capesize Cologny (180,600 DWT, κατασκευής 2011, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους αγοραστές στην τιμή των 22,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 21,69 εκατ. δολάρια.

-Το Post Panamax Kind Salute (95,800 DWT, κατασκευής 2011, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 5,93 εκατ. δολάρια.

-Τα Ultramaxes SBI Athena, SBI Thalia και SBI Hercules (64,000 DWT, κατασκευής 2015 – κατασκευής 2016, Chengxi Shipyard) και SBI Pisces (63,700 DWT, κατασκευής 2016, Chengxi Shipyard) και SBI Perseus (63,500 DWT, κατασκευής 2016, Chengxi Shipyard) πουλήθηκαν στη συνολική τιμώ των 88 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VV στα 86,81 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Ocean Phoenix (56,200 DWT, κατασκευής 2009, Mitsui Tamano) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή έναντι 10,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,05 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Green Phoenix (56,100 DWT, κατασκευής 2011, Mitsui Tamano) πουλήθηκε στην τιμή των 11,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,79 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Belorient (50,200 DWT, κατασκευής 2008, PAL Indonesia) πουλήθηκε στην τιμή των 7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,68 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Cielo di Dublino (37,100 DWT, κατασκευής 2011, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Ισραήλ στην τιμή των 10,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,58 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Atlantic Venus (33,700 DWT, κατασκευής 2012, Fukuoka) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 10,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,41 εκατ. δολάρια.

Container

Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Το Panamax Co Osaka (4,506 TEU, κατασκευής 2008, Samsung) πουλήθηκε στην Costamare στην τιμή των 10,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,87 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Sphene (3,398 TEU, κατασκευής 2007, Hanjin Heavy) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 12,87 εκατ. δολάρια.

-Τα Feedermaxes Wes Amelie, Wes Carina και Wes Janine (1,036 TEU, κατασκευής 2010 – κατασκευής 2012, Jiangdong) πουλήθηκαν στην Elbdeich Reederei στην τιμή των 28,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,31 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,95% και έκλεισε στις 197,31 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,20% και έκλεισε στις 286,56 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,35% και διαμορφώθηκε στις 8.297,10 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 1,94και διαμορφώθηκε στις 720,29 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση