ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Tanker
Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες στα δεξαμενόπλοια.
-Το VLCC Marion (309,500 DWT, κατασκευής 2001, Samsung) πουλήθηκαν σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 24,45 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,92 εκατ. δολάρια.
-Το VLCC Eneos Breeze (301,000 DWT, κατασκευής 2003, IHI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 23,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,46 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 High Priority (46,800 DWT, κατασκευής 2005, Naikai Setoda) πουλήθηκε στην D’Amico International Shipping στην τιμή των 9,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 9,46 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Mermaid (45,800 DWT, κατασκευής 2002, Minami Nippon) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Βιετνάμ έναντι 8,45 εκατ. δολαρίων. Η VV αποτιμά την αξία του στα 7,03 εκατ. δολάρια.
Bulker
Άνοδο σημείωσαν οι αξίες στα panamax.
-To Panamax Vassos (76,000 DWT, κατασκευής 2004, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 8,65 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,28 εκατ. δολάρια.
-Τα Panamaxes Golden Saguenay και Golden Opportunity (75,500 DWT, κατασκευής 2008, Jiangsu Rongsheng) πουλήθηκαν σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων συνολικά. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 18,33 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Evangelia Petrakis (74,500 DWT, κατασκευής 2007, Hudong Zhonghua) πουλήθηκε στην Primebulk Shipmanagement στην τιμή των 8,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 8,31 εκατ. δολάρια.
-Το Ultramax Daimongate (63,500 DWT, κατασκευής 2017, Iwagi Zosen) πουλήθηκε στην ADNOC Logistics and Services στην τιμή των 22,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 23,17 εκατ. δολάρια.
-Το Ultramax Sage Sanaga (63,500 DWT, κατασκευής 2013, Yangzhou Dayang) πουλήθηκε έναντι 15,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,18 εκατ. δολάρια.
-Το Ultramax Ultra Wollongong (61,700 DWT, κατασκευής 2011 Oshima) πουλήθηκε στην τιμή των 13,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 14,10 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Melpomeni (53,800 DWT, κατασκευής 2002, New Century) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 5,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 4,27 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Hokkaido Bulker (31,900 DWT, κατασκευής 2013, Hakodate Dock) πουλήθηκε έναντι 10,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,52 εκατ. δολάρια.
Container
Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
-Το Post Panamax Granville Bridge (5,642 TEU, κατασκευής 2006, Hyundai Heavy Ind) εξαγοράστηκε από την Wan Hai Lines έναντι 18,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται αρκετά υψηλότερα, στα 23,33 εκατ. δολάρια.
-Το Post Panamax Naxos (5,551 TEU, κατασκευής 2003, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε στην τιμή των 25,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,43 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Container Miro (1,730 TEU, κατασκευής 1998, Stocznia Szczecin Nowa) πουλήθηκε στην MSC έναντι 5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 3,53 εκατ. δολάρια.
-Τα Handy Containers Bomar Vanquish και Bomar Valour (1,719 TEU, κατασκευής 2001 & 2002, Sietas) πουλήθηκαν στα 11,2 εκατ. δολάρια συνολικά, ενώ η αξία τους αποτιμάται από την VV στα 9,53 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,38% και έκλεισε στις 195,28 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,05% και έκλεισε στις 284,24 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,27% και διαμορφώθηκε στις 8.136,53 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 1,55% και διαμορφώθηκε στις 739,90 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση