Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Αμετάβλητες παρέμειναν οι αξίας των τάνκερ.

-Το Aframax Stavanger Falcon (105,400 DWT, κατασκευής 2009, Sumitomo) πουλήθηκαν στην Coral Shipping στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,81 εκατ. δολάρια.

-Το Small Clean Tanker Guang Hui 328 (4,300 DWT, κατασκευής 2016, Rizhao Kingda Shipbuilding Heavy Industries) πουλήθηκε μέσω δημοπρασίας σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 5,85 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 5,03 εκατ. δολάρια.

Bulker

Ανοδική κινήθηκαν οι αξίες στα Capesize.

-Το Capesize Ocean Compass (180,200 DWT, κατασκευής 2006, Imabari) πουλήθηκε στην Pavimar στην τιμή των 17,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,59 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Tiger Jiangsu (180,100 DWT, κατασκευής 2010, Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry Co Ltd) πουλήθηκε έναντι 15,35 εκατ. δολ. Η αξία του εκτιμάται στα 15,6 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Cape Providence (169,200 DWT, κατασκευής 2010, Daehan)πουλήθηκε έναντι 18,1 εκατ. δολ. σε δημοπρασία. Η αξία του εκτιμάται στα 17,09 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax CMB Sakura (75,800 DWT, κατασκευής 2006, Sanoyas) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 7,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,03 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax SBI Libra (64,000 DWT, κατασκευής 2017, Chengxi Shipyard) πουλήθηκε έναντι 18,65 εκατ. δολ. Η αξία του υπολογίζεται στα 17,93 εκατ. δολάρια.

-Το Handymax Seacon Ningbo (45,700 DWT, κατασκευής 1998, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 3,4 εκατ.. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 3,12 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Furness Portland (37,000 DWT, κατασκευής 2014, Onomichi Dockyard) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 13,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,36 εκατ.. δολάρια.

Container

Στα πλοία τύπου Handy και Feedermax οι αξίες ενισχύθηκαν.

-Το Panamax Ortolan Gamma (3,398 TEU, κατασκευής 2007, Hanjin Heavy Industries) πουλήθηκε στην Maersk Line στην τιμή των 10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,61 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Noro (3,398 TEU, κατασκευής 2007, Hanjin Heavy Industries) πουλήθηκε σε Νορβηγούς αγοραστές στην τιμή των 11,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,44 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Tim S (3,398 TEU, κατασκευής 2005, Hanjin Heavy Industries) πουλήθηκε έναντι 10,1 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,68 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Container Max Kudo (1,702 TEU, κατασκευής 2008, Wadan Yards MTW) πουλήθηκε σε αγοραστές στην Άπω Ανατολή έναντι 7,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,94 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Container Max King (1,702 TEU, κατασκευής 2008, Wadan Yards MTW) πουλήθηκε στους ίδιους αγοραστές έναντι 7,5 εκατ. δολάρια. Η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 6,85 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,80% και έκλεισε στις 188,90 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,87% και έκλεισε στις 288,75 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,37% και διαμορφώθηκε στις 7.904,93 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,95% και διαμορφώθηκε στις 772,90 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση