Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Στα παλαιότερης κατασκευής aframax οι αξίες υποχώρησαν.

-Το VLCC Pantariste (309,300 DWT, κατασκευής 2002, Samsung) πουλήθηκε στην Cosmoship Maritime στην τιμή των 23,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,52 εκατ. δολάρια.

-Το VLCC Tsurumi (300,600 DWT, κατασκευής 2003, IHI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 24,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,4 εκατ. δολάρια.

-Το VLCC Nave Celeste (298,700 DWT, κατασκευής 2003, Daewoo) πουλήθηκε έναντι 25 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 24,18 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Crimson (146,600 DWT, κατασκευής 1998, Samsung) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 11,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,66 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Amalfi (105,500 DWT, κατασκευής 2003, Sumitomo) πουλήθηκε έναντι 11,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,13 εκατ. δολάρια.

Bulker

Στα capesize οι αξίες ενισχύθηκαν.

-Το Capesize Unique Carrier (177,900 DWT, κατασκευής 2007, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) πουλήθηκε στην Berge Bulk στην τιμή των 11,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,82 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Cape Istanbul (175,600 DWT, κατασκευής 2011, Hanjin Subic) πουλήθηκε στην Union Maritime έναντι 19,10 εκατ. δολαρίων, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (17,6 εκατ. δολάρια).

-Το Panamax SBI Lynx (82,000 DWT, κατασκευής 2018, Jiangsu New Yangzijiang) πουλήθηκε στην τιμή των 22,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,72 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax YM Effort (81,700 DWT, κατασκευής 2008, Mitsui Tamano) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 11,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,62 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax (Open Hatch) Belfort (50,300 DWT, κατασκευής 2008, PAL Indonesia) πουλήθηκε έναντι 6,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,91 εκατ. δολάρια.

-Το Handymax Seacon Ningbo (45,700 DWT, κατασκευής 1998, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 3,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 3,12 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Sakura Ocean (38,200 DWT, κατασκευής 2011, Imabari) πουλήθηκε έναντι 10,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,47 εκατ. δολάρια.

Container

Στα πλοία τύπου Panamax, Handy και Feedermax οι αξίες ενισχύθηκαν. Δεν ανακοινώθηκαν αγοραπωλησίες στο συγκεκριμένο κλάδο.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 2,56% και έκλεισε στις 183,86 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 2,35% και έκλεισε στις 286,84 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 3,28% και διαμορφώθηκε στις 7.795,22 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 5,44% και διαμορφώθηκε στις 779,95 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση