Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες στα παλαιότερης κατασκευής aframax.

-To Aframax Delos Voyager (105,900 DWT, κατασκευής 2003, Namura) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση Ανατολή στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,8 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Kalamas (105,400 DWT, κατασκευής 2011, Sumitomo) πουλήθηκε στην Performance Shipping στην τιμή των 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,9 εκατ.. δολάρια.

-Το MR2  Stena Conquest (47,100 DWT, κατασκευής 2003, Uljanik Brodogradiliste) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 9,3 εκατ. δολαρίων, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (8,77 εκατ. δολάρια).

-Τα MR2s Atlantic Queen and Atlantic Pegasus (46,800 DWT, κατασκευής 2010, Hyundai Mipo) πουλήθηκαν στην Torm στην τιμή των 32,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 33,38 εκατ. δολάρια.

Bulker

Σταθερές παρέμειναν οι αξίες στα φορτηγά πλοία..

-Το Panamax Levanto (73,900 DWT, κατασκευής 2001, Jiangnan Shanghai Changxing HI) πουλήθηκε στην Seacon Shipping Group έναντι 5,5 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 4,94 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Lalis D (55,600 DWT, κατασκευής 2011, Hyundai Vinashin) πουλήθηκε στην τιμή των 9,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,92 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Lentikia (39,200 DWT, κατασκευής 2015, Yangfan Zhoushan) πουλήθηκε στην τιμή των 13,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,27 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Nord Sincere (28,400 DWT, κατασκευής 2010, Imabari) πουλήθηκε έναντι 6,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,83 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Asia Energy (28,100 DWT, κατασκευής 2001, Bohai Shipbuilding HI) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 3,3 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 2,75 εκατ. δολάρια.

Container

Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Τα Panamaxes Hugo Schulte και Martha Schulte (3,635 TEU, κατασκευής 2010 & 2012, Shanghai Shipyard) πουλήθηκαν στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,07 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Natal (3,398 TEU, κατασκευής 2007, Hanjin Heavy Industry)πουλήθηκε στην Meratus Line στην τιμή των 9,1 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,35 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Newark (3,398 TEU, κατασκευής 2006, Hanjin Heavy Industry) πουλήθηκε στην Tsakos Containers Navigation έναντι 8,7 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VV η αξία του υπολογίζεται στα 8,32 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε πτώση κατά 0,13% και έκλεισε στις 170,43 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,19% και έκλεισε στις 263,46 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,26% και διαμορφώθηκε στις 6.856,60 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,07% και διαμορφώθηκε στις 675,19 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση