Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Στα μοντέρνα aframax tanker οι αξίες υποχώρησαν.

-Το VLCC Voyager 1 (309,200 DWT, κατασκευής 2003, Samsung) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση Ανατολή, στην τιμή των 25,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,21 εκατ. δολάρια.

-Τα VLCCs Hunter Saga and Hunter Laga (300,000 DWT, κατασκευής 2019, Daewoo) πουλήθηκαν στην ADNOC Logistics and Services στην τιμή των 168 εκατ. δολαρίων συνολικά. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 166,74 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Champion Princess (105,300 DWT, κατασκευής 2012, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε στην Great Eastern Shipping στην τιμή των 26,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 27,21 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Nord Sakura (46,000 DWT, κατασκευής 2012, Shin Kurushima Ujina) πουλήθηκε στην Coral Shipping στην τιμή των 16,35 εκατ. δολαρίων. Η εκτιμώμενη αξία του ανέρχεται στα 16,78 εκατ. δολάρια.

-Το Chemical Tanker Pacific Sapphire (19,800 DWT, κατασκευής 2008, Kitanihon Zosen) πουλήθηκε στην ACE Tankers στην τιμή των 11,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του ανέρχεται στα 11,27 εκατ. δολάρια.

Bulker

Στα capesize οι αξίες ενισχύθηκαν.

-Το Capesize Pacific Endurance (181,500 DWT, κατασκευής 2011, Koyo Dock) πουλήθηκε στην Moundreas Shipping στην τιμή των 19,10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,99 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Royal Accord (180,100 DWT, κατασκευής 2009, Imabari) πουλήθηκε στην Golden Union στην τιμή των 17,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,91 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Giuseppe Bottiglieri (176,000 DWT, κατασκευής 2011, New Times Shipping) πουλήθηκε στην Zodiac Maritime στην τιμή των 15,7 εκατ. δολαρίων αρκετά χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (17,17 εκατ. δολάρια).

-Το Panamax SBI Conga (81,600 DWT, κατασκευής 2015, Hudong Zhonghua) πουλήθηκε στην Globus Maritime στην τιμή των 18,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,34 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Nord Neptune (75,700 DWT, κατασκευής 2006, Sanoyas) πουλήθηκε στην SNP Shipping Services έναντι 8,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,52 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Vega Libra (53,700 DWT, κατασκευής 2010, Chengxi Shipyard) πουλήθηκε στα 7,6 εκατ. δολάρια. Η αξία του εκτιμάται στα 8,37 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Queen Anatolia (28,400 DWT, κατασκευής 1996, Imabari) πουλήθηκε στην τιμή των 2,9 εκατ. δολαρίων, λόγο υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (2,2 εκατ. δολάρια).

Container

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο, δεν αναφέρθηκαν αγοραπωλησίες αυτή την εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,02% και έκλεισε στις 172,97 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε πτώση κατά 0,92% και έκλεισε στις 272 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,97% και διαμορφώθηκε στις 6.624,96 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 1,17% και διαμορφώθηκε στις 657,52 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.