Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Οι αξίες στα τάνκερ τύπου Aframax και LR1 υποχώρησαν.

-Το VLCC Tokitsu Maru (305,500 DWT, κατασκευής 2011, Mitsubishi HI) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές  στην τιμή των 45 εκατ. δολαρίων. Η VV αποτιμά την αξία του στα 45,17 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Kriti Island (160,000 DWT, κατασκευής 2000, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε στην τιμή των 13,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,67 εκατ. δολάρια.

-Το Suexmax Alterego 2 (159,900 DWT, κατασκευής 2002, Daewoo) πουλήθηκε σε Ρώσους αγοραστές στην τιμή των 16 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,53 εκατ. δολάρια.

-Τα LR2s Ocean Lady και Ocean Odyssey (108,900 DWT, κατασκευής 2008, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) πουλήθηκαν στην Buana Lintas Lautan στην τιμή των 40 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους αποτιμάται στα 38,71 εκατ. δολάρια.

Bulker

Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες των πλοίων στην αγορά ξηρού φορτίου.

-Το Capesize Pacific Queen (176,000 DWT, κατασκευής 2010, Jinhai Intelligent Manufacturing) πουλήθηκε στην Berge Bulk  στην τιμή των 14,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,46 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax SBI Rock (82,100 DWT, κατασκευής 2016, Jiangsu New Yangzijiang) πουλήθηκε στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VV ανέρχεται στα 19,31 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax SBI Sousta (81,600 DWT, κατασκευής 2016, Hudong Zhonghua) πουλήθηκε στην τιμή των 18,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,37 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Triton Hawk (78,800 DWT, κατασκευής 2010, Sanoyas) πουλήθηκε στην Castor Maritime στην τιμή των 18,36 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,12 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Asia Emerald III (57,800 DWT, κατασκευής 2010, Zhejiang Shipbuilding) πουλήθηκε στην τιμή των 8 εκατ. δολαρίων, σχεδόν στην εκτιμώμενη αξία του (8,1 εκατ. δολάρια).

-Το Supramax SSI Nemesis (56,000 DWT, κατασκευής 2005, Mitsui Ichihara) πουλήθηκε στην τιμή των 7,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,8 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Ocean Luck (32,000 DWT, κατασκευής 2004, Hakodate Dock) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 4,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 4,27 εκατ. δολάρια.

Container

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου Panamax και Handy οι αξίες ενισχύθηκαν.

-Το Sub Panamax Kota Gemar (2,607 TEU, κατασκευής 2002, Shin Kurushima Toyohashi) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση Ανατολής έναντι 4,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 4,13 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,33% και έκλεισε στις 172,89 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε πτώση κατά 0,90% και έκλεισε στις 275,02 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,98% και διαμορφώθηκε στις 6.533,03 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 1,11% και διαμορφώθηκε στις 646,90 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.