ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει έναν νέο γύρο προκλήσεων με τους short sellers να έχουν πάρει θέση μάχης. Δύσκολα κάποιος θα πίστευε ότι μαζί με τα πιο εμπορικά μοντέλα, στους στόχους των «σορτάκηδων» μπήκε κι ένα από τα κορυφαία luxury brands: η εντυπωσιακή Porsche.
Η μετοχή της εταιρείας βρέθηκε στις πιο «σορταρισμένες» μετοχές του ευρωπαϊκού δείκτη Eurostoxx 600, με το 16% των μετοχών της που διαπραγματεύονται στην ελεύθερη αγορά να είναι δανεικές.
Επιστρέφουν οι ανησυχίες για τους δασμούς στην Κίνα
Ένα ποσοστό πολύ υψηλότερο από άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW, η Mercedes ακόμα και η Volkswagen, που τις τελευταίες ημέρες έχει βρεθεί στη δίνη εξελίξεων.
Αν και οι λόγοι για σορτάρισμα ποικίλλουν ανά καιρούς, σε ένα από τα πιο δημοφιλή αλλά και ανατρεπτικά trades, στοιχεία της εταιρείας Hazeltree, η οποία παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης διαθεσίμων σε θεσμικούς επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των hedge funds, επιβεβαιώνουν ότι υπήρξε αύξηση του «short crowdedness» στη Volvo Car και την Porsche τον τελευταίο μήνα.
«Οι ανοιχτές πωλήσεις που παρατηρήσατε τους τελευταίους έξι μήνες σχετίζονται άμεσα με την Κίνα», ανέφερε στο Bloomberg ο Harry Martin, αναλυτής της Bernstein για τη Volvo Car. «Υπάρχει ακόμη αρκετή αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς στη Κίνα.
Πριν μερικές εβδομάδες, τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια υπέστησαν ένα σύντομο αλλά εξαντλητικό sell off στις αυτοκινητοβιομηχανίες της περιοχής, μία ημέρα μετά τα δημοσιεύματα για τις προθέσεις της ΕΕ να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας. Ο πανικός των επενδυτών εστίαζε σε πιθανά κινεζικά αντίποινα που θα μπορούσαν να πλήξουν τις ήδη ταλαιπωρημένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η αναταραχή ήταν σύντομη, όμως οι επενδυτές δεν έχουν αποτινάξει την ανησυχία τους. Κι αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, τα οποία δείχνουν ότι περίπου το 22% των μετοχών της Volvo Car που διαπραγματεύονται ελεύθερα ήταν δανεικές από την Τετάρτη, ενώ για την Porsche, το ποσοστό ήταν περίπου 16%.
Η περίπτωση της Porsche
Ορισμένοι Κινέζοι εμπειρογνώμονες έχουν προτείνει την αύξηση των δασμών στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες υποστηρίζοντας ότι οι δασμοί αυτοί είναι σύμφωνοι με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας.
Οχήματα όπως η Porsche περιλαμβάνονται σε αυτή την κατηγορία, με κάποιους αναλυτές να κάνουν σύσταση για «sell».
Ο Adrien Brasey, αναλυτής της Alphavalue, ξεχώρισε την Porsche ως ιδιαίτερα ευάλωτη στα κινεζικά αντίποινα, μεταξύ αυτών και λόγω υψηλότερων φόρων, «δεδομένου ότι όλα τα οχήματά της κατασκευάζονται στην Ευρώπη», όπως υποστήριξε.
Συνολικά δύο αναλυτές συστήνουν πώληση για τη μετοχή της, καθώς θεωρούν ότι το επόμενο διάστημα θα δεχθεί ισχυρές πιέσεις.
Η εταιρεία που φημίζεται για τον ισχυρό κινητήρια του και την σχεδιαστική του υπεροχή, περνάει ήδη μία δύσκολη περίοδο λόγω προβλημάτων με την εφοδιαστική αλυσίδα. Παράλληλα, έχει χάσει τη δυναμική της σχετικά με τη ζήτηση στην Κίνα, σε μία περίοδο που η χώρα αντιμετωπίζει σοβαρά θέματα ανάπτυξης, ενώ έχει επωμιστεί κι ένα υψηλό κόστος για διάφορες αλλαγές που προωθούσε σε μοντέλα της. Ήδη η εταιρεία έχει υποχωρήσει στις φιλοδοξίες της σχετικά με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εν μέσω χαμηλότερης από την αναμενόμενη δυναμικής για τα plug-in μοντέλα στην Ευρώπη και την Κίνα.
Διαβάστε επίσης:
Google: Αντιμέτωπη με «τσουχτερά» πρόστιμα και στη Βρετανία για μονοπώλιο στις online διαφημίσεις
Τομ Σίμπελ: Γιατί κατέθεσε αγωγή κατά της Enel στην Ιταλία ο δισεκατομμυριούχος της Silicon Valley
Pernod Ricard: Τέλος στη συμφωνία χορηγίας με την Παρί Σεν Ζερμέν λόγω «κόντρας» με την Μαρσέιγ