Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
ΑΓΟΡΕΣ

Pantelakis Securities για ΕΛΠΕ και Motor Oil: Μειώνει τις τιμές στόχους, διατηρεί τις θετικές συστάσεις

Βαρδής Βαρδινογιάννης (Motor Oil), Ανδρέας Σιάμισιης (ΕΛΠΕ)

Βαρδής Βαρδινογιάννης (Motor Oil), Ανδρέας Σιάμισιης (ΕΛΠΕ)

H Pantelakis Securities και οι αναλυτές της Βασίλης Κόλλιας και Πάρης Μαντζαβράς διατηρούν τις θετικές συστάσεις τους (overweight) για τις μετοχές των ελληνικών διυλιστηρίων HelleniQ Energy Holdings (EΛΠΕ) και Motor Oil.

Οι τιμές στόχοι είναι τα 8,40 ευρώ και τα 25 ευρώ, αντίστοιχα, με το περιθώριο ανόδου στο 20% από τα τρέχοντα επίπεδα.

Τα βασικά σημεία που εστιάζουν οι αναλυτές είναι:

· Η επιβράδυνση της Κίνας, η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και η υπερπροσφορά επιδεινώνουν τις προοπτικές,

· Τα περιθώρια κέρδους ομαλοποιούνται γρήγορα προς τα επίπεδα του μέσου κύκλου μετά τις χρυσές ημέρες του 2022/2023.

«Οι δύο μετοχές παραμένουν με σύσταση υπεραπόδοσης έναντι της αγοράς, σε ελκυστικές αποτιμήσεις. Οι επερχόμενοι καταλύτες θα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ειδικά για την ΕΛΠΕ. Μια πιθανή δεύτερη τοποθέτηση από βασικούς μετόχους, η έξοδος ή η πλήρης εξαγορά της Elpedison και η πιθανή πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορική. Το μη ευνοϊκό μακροοικονομικό περιβάλλον και η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου που επιβραδύνεται απότομα, κυρίως λόγω της οικονομικής ύφεσης της Κίνας, με αποτέλεσμα την ασθενέστερη ανάπτυξη από το δ’ τρίμηνο του 2022. Αν και τα πρόσφατα ανακοινωθέντα κίνητρα θα βοηθήσουν, η ζήτηση ντίζελ και βενζίνης αντιμετωπίζει αντίξοες συνθήκες από την άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και των φορτηγών LNG. Επιπλέον, η ζήτηση πετρελαίου σε ολόκληρο τον ΟΟΣΑ παραμένει υποτονική, με την ευρωπαϊκή κατανάλωση να εξακολουθεί να υπολείπεται κατά 7% από τα προ της πανδημίας επίπεδα, αντανακλώντας την αδύναμη βιομηχανική δραστηριότητα», εξηγούν οι αναλυτές.

«Μακροπρόθεσμα, τα περιθώρια διύλισης αναμένεται να μειωθούν λόγω της πτώσης της ζήτησης πετρελαίου και βενζίνης στη Δυτική Ευρώπη, που προκαλείται από την υιοθέτηση EVs και την αύξηση των τελών εκπομπών. Επιπλέον, οι αυξημένες εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου από την Κίνα και τα έργα μεγάλης κλίμακας, όπως το νέο διυλιστήριο Dangote της Νιγηρίας, ενδέχεται να ασκήσουν περαιτέρω πίεση στα περιθώρια των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων. Πριν από την πανδημία (μέσος όρος 2015-2019), τα περιθώρια κέρδους των ΕΛΠΕ/ΜΟΗ ανέρχονταν σε 10,4 δολάρια ανά βαρέλι και 8,4 δολάρια ανά βαρέλι, αντίστοιχα. Η πανδημία προκάλεσε απότομη κατάρρευση, αλλά στη συνέχεια τα περιθώρια εκτοξεύτηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα το 2022/2023 (περίπου 20 δολάρια ανά βαρέλι) μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία», εξηγεί η Pantelakis Securities.

«Ωστόσο, οι χρυσές μέρες έχουν τελειώσει. Τα περιθώρια θα πρέπει να ομαλοποιηθούν και πάλι προς τα επίπεδα του μέσου κύκλου. Μέχρι το 2025, το περιθώριο των ΕΛΠΕ αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα 10,6 δολάρια, με το περιθώριο της MOH να φτάνει τα 11,2 δολάρια, υποστηριζόμενο από τον αναμορφωτή νάφθας που τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη του 2022 (προσθέτοντας περίπου 1,5 δολάριο ανά βαρέλι στο περιθώριο). Οι εκτιμήσεις για τα EBITDA 2024/2025 αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω κατά 5%/13% για τη MOH και κατά 4%/22% για τα ΕΛΠΕ. Ο αναπτυσσόμενος τομέας των ΑΠΕ λειτουργεί ως παράγοντας εξισορρόπησης, αντισταθμίζοντας εν μέρει την πτώση στη διύλιση και προβλέπεται να συνεισφέρει 20%/13% στο EBITDA του 2026 για τις MOH/EΛΠΕ. Και οι δύο εταιρείες στοχεύουν να παράγουν πάνω από το 40% του EBITDA από πηγές μη ορυκτών καυσίμων μέχρι το 2030», καταλήγουν οι αναλυτές.

Διαβάστε επίσης

Μαρινάκης: Θα συνεχίσουμε στην κατεύθυνση των φοροαπαλλαγών και της στήριξης των εισοδημάτων