ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο μετοχικό και διοικητικό πηδάλιο της οποίας βρίσκεται ο Βαρδής Βαρδινογιάννης.
Η τριήμερη διαδικασία της δημόσιας προσφοράς ολοκληρώνεται σήμερα το απόγευμα. Η μέχρι τώρα συμμετοχή των ιδιωτών επενδυτών, που αποτελούν και το «βαρόμετρο» της έκδοσης, χαρακτηρίζεται από υπεύθυνες πηγές ως εξαιρετική. Γεγονός που μεταδίδει την αίσθηση ότι το ελληνικού δικαίου 7ετες ομόλογο της Motor Oil ΜΟΗ 1,86% 23,04 πάει για σημαντική υπερκάλυψη.
Βάσει των όρων της έκδοσης η μητρική πετρελαϊκή εταιρεία του εμβληματικού επιχειρηματικού ομίλου, σκοπεύει να αντλήσει από την αγορά μέχρι 200 εκατ. ευρώ. Ήδη το εύρος του προσφερόμενου ετήσιου επιτοκίου έχει καθοριστεί από το 1,90% έως το 2,3%. Η τελική τιμολόγηση του ομολόγου θα γίνει σήμερα μετά το πέρας της δημόσιας εγγραφής.
Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων θα καθορισθούν η τελική απόδοση και το Επιτόκιο περιλαμβάνουν τις συνθήκες της αγοράς ομολόγων, το ύψος της ζήτησης ανά απόδοση από Ειδικούς Επενδυτές, το πλήθος και το είδος Ειδικών Επενδυτών, το ύψος της ζήτησης από τους Ιδιώτες Επενδυτές (στο βαθμό που η τελική κατανομή προς αυτούς ξεπεράσει το ελάχιστο ποσοστό κατανομής του 30%) καθώς επίσης και το κόστος εξυπηρέτησης της ομολογιακής έκδοσης που προτίθεται να αναλάβει η Εκδότρια εταιρεία.
Από το έως τώρα σύνολο των 10 εταιρικών ομολόγων , που έχουν εκδοθεί και αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στην οργανωμένη αγορά του χρηματιστηρίου της Αθήνας, το χαμηλότερο επιτοκιακό «κουπόνι» ( 2,1%) το έχει το έχει πετύχει το 7ετές του ΟΠΑΠ ΟΠΑΠ -0,13% 15,68.
Μένει να αποδειχθεί αν η Motor Oil θα κινηθεί κοντά σ’ αυτό, ή αν θα καταφέρει να κάνει δικό της ρεκόρ με τη πιο φθηνή άντληση κεφαλαίων…
Σε τρείς κατευθύνσεις τα έσοδα της έκδοσης
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο και από τη στιγμή που θα καλυφθεί το «πλαφόν» των 200 εκατ. ευρώ:
—Τα 137 εκατ. ευρώ προορίζονται για να χρηματοδοτήσουν μέρος της μεγάλης επένδυσης του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας. Το οποίο και θα συμβάλει, μεταξύ των άλλων και στην αύξηση παραγωγής βενζινών με υψηλή προστιθέμενη αξία. Το εν λόγω project έχει προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ και έως τώρα έχει απορροφήσει επενδυτικά κεφάλαια 120 εκατ. ευρώ.
—Τα 20 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για τη χρηματοδότηση επενδύσεων στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. —Τα 39,4 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν σε κεφάλαιο κίνησης. Ενώ τα υπολειπόμενα 3,6 εκατ. ευρώ, αφορούν κόστη συνεπαγόμενα των δαπανών έκδοσης του ομολόγου.
Η Motor Oil έχει πάντως τη δυνατότητα να προπληρώσει το νέο ομόλογο από τη στιγμή που θα συμπληρωθούν τρία χρόνια από την έκδοσή του. Αν η προεξόφληση γίνει στο διάστημα του 4ου έτους «ζωής» του ομολόγου, τότε η εταιρεία θα καταβάλλει και επιπλέον ποσό στους ομολογιούχους, ίσο με τους τόκους ενός έτους. Αν προπληρωμή γίνει μεταγενέστερα (5ο και 6ο χρόνο) τότε οι επιπλέον παροχές στους ομολογιούχους, θα ισοδυναμούν με το 60% και το 30% αντίστοιχα, των ετήσιων τόκων.
Όπως προβλέπει τα χρονοδιάγραμμα το νέο ομόλογο θα μπεί για διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο στις 24 Μαρτίου.
Διαβάστε επίσης:
– Motor Oil: Από 1,9% έως 2,3% το εύρος απόδοσης για το 7ετές ομόλογο
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση