ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
«Μετά από ένα ρεκόρ υψηλών τιμών το 2022 για τον τομέα της διύλισης όσον αφορά τα περιθώρια και την κερδοφορία, η αγορά αναμένει ότι η κερδοφορία το 2023 θα ομαλοποιηθεί. Ωστόσο, το επίμονα ισχυρό περιβάλλον διύλισης, υποστηριζόμενο από τη στενότητα της παραγωγικής ικανότητας και τις γεωπολιτικές επιπτώσεις στην προσφορά, άνοιξε το δρόμο για ένα ακόμη εξαιρετικά ευνοϊκό έτος για το 2023 για τα διυλιστήρια. Εξετάζοντας το 2024, το περιβάλλον διύλισης κερδίζει και πάλι δυναμική, με τα περιθώρια αναφοράς να βρίσκονται πολύ πάνω από τα επίπεδα του μέσου κύκλου τους, λόγω των ισχυρών ρωγμών, καθώς η συντήρηση των διυλιστηρίων και οι διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα περιορίζουν τον εφοδιασμό», επισημαίνει ο Κάτσιος.
Οι νέοι στρατηγικοί στόχοι για το 2030
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης στο τρίτο τρίμηνο, η Motor Oil είχε παρουσιάσει τους στρατηγικούς στόχους για το 2030, οι οποίοι προβλέπουν: α) εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ πάνω από 2GW (από 872MW σήμερα), β) EBITDA από ΑΠΕ πάνω από 250εκ. ευρώ (από 100 εκατ. ευρώ σήμερα), γ) εγκατάσταση πάνω από 4.000 σταθμών φόρτισης EV (από 1.021 σήμερα) και δ) πάνω από 40% μερίδιο EBITDA από μη ορυκτές δραστηριότητες. Επιπλέον, αναμένεται φέτος η ολοκλήρωση της νέας εξαιρετικά αποδοτικής (64%) μονάδας συνδυασμένου κύκλου φυσικού αερίου (CCGT) 877MW με τη ΓΕΚΤΕΡΝΑ, ενώ η επένδυση του διαχωριστή PP στο διυλιστήριο, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει άλλα 20 με 30 εκατ. ευρώ ετησίως, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2025.
«Εκτιμούμε τα “προσαρμοσμένα” EBITDA του ομίλου το 2023 στα 1.472 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 10% σε ετήσια βάση και στα 1.127 εκατ. ευρώ το 2024, μειωμένα κατά 23% σε ετήσια βάση λόγω μερικής εξομάλυνσης του περιθωρίου κέρδους, η οποία θα υπεραντισταθμίσει την ανάκαμψη της δραστηριότητας λιανικής εμπορίας και την αυξημένη συνεισφορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (επίσης σημαντική αναβάθμιση κατά 33% σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψή μας). Βλέπουμε τα EBITDA στα 1.413 ευρώ για το 2023, προτού μειωθούν σε 1.099 εκατ. ευρώ το 2024. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αναμένεται να διαμορφωθούν στα 886 εκατ. ευρώ το 2023 και στα 627 εκατ. ευρώ το 2024. Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου αναμένεται να μειωθεί κατά 319 εκατ. ευρώ σε 1,44 δισ. ευρώ το 2023 (και περαιτέρω σε 1,24 δισ. ευρώ το 2024), λόγω της ισχυρής λειτουργικής κερδοφορίας και της αποδέσμευσης κεφαλαίου κίνησης, τα οποία αναμένεται να υπεραντισταθμίσουν τις επενδύσεις ύψους 329 εκατ. ευρώ, τις αυξημένες πληρωμές φόρων, καθώς και τις πληρωμές μερισμάτων ύψους 166 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά τα μερίσματα, υποθέτουμε τελικό μέρισμα ύψους 1,30 ευρώ για το 2023 (αυξάνοντας τις συνολικές διανομές για το 2023 σε 1,70 ευρώ/μετοχή), και 1,60 ευρώ/μετοχή για το 2024-2026. Η Motor Oil διαπραγματεύεται σήμερα στα νούμερά μας με EV/EBITDA 2024 στις 4,0 φορές, πολύ κάτω από το μέσο όρο του μέσου κύκλου 2014-2022 που είναι 5,6 φορές, και επίσης με αδικαιολόγητη έκπτωση 10% σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της», καταλήγει ο Κάτσιος.
Διαβάστε επίσης:
Ebury: Ακόμη μια ήσυχη εβδομάδα στις αγορές ενόψει συνεδριάσεων κεντρικών τραπεζών
Τεχνική ανάλυση: Τι συμβαίνει με ΑΔΜΗΕ, Cenergy, Intracom, Motor Oil και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Buy με τιμή στόχο τα 20 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα