ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Μετά τις τράπεζες, το επόμενο play είναι ο κατασκευαστικός. Την άποψη αυτή διατυπώνει κορυφαίος παράγοντας του χώρου με μεγάλη γνώση ταυτόχρονα στα χρηματιστηριακά δρώμενα, θέλοντας να αναδείξει τις προοπτικές που διανοίγονται, τις επενδυτικές ευκαιρίες που προκαλούν οι χαμηλές αποτιμήσεις και την μεταστροφή των οικονομικών στοιχείων, δέλεαρ πλέον για τους επενδυτές.
Ανεξάρτητα από το μεγάλο deal, αυτό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ 0,80% 17,68 στην Tέρνα Ενεργειακή ΤΕΝΕΡΓ -0,16% 19,32 με πώληση της θέσης του Γιώργου Περιστέρη (11,05%) και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (37,09%) στην First Sentier και την Macquarie, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για τίμημα ανώτερο του 1 δις. ευρώ και υποχρέωση δημόσιας πρότασης, η ενεργειακή κρίση φαίνεται να αποτελεί… ευκαιρία κατά μία έννοια για τις εταιρείες του κλάδου.
Οι οποίες, τα τελευταία χρόνια και ειδικά μέσα στα μνημόνια πέρασαν από σαράντα κύματα. Πλέον όλα αυτά αλλάζουν. Χαρακτηριστικά, έμπειροι managers, όπως ο Ευθύμης Μπουλούτας στην Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 0% 2,60 και η προσθήκη του Πέτρου Σουρέτη στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ταυτόχρονα η είσοδος του Αλέξανδρου Εξάρχου στην Ιντρακάτ ΙΝΚΑΤ -0,60% 4,95 , συμβάλλουν στην ανάπτυξη των εταιρειών που εκπροσωπούν.
Οι εποχές των μεγάλων εκπτώσεων στον κατασκευαστικό κλάδο φαίνεται ότι έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον από τα 8 δις. ευρώ ευρώ για τον κλάδο επιπλέον 10% εκτιμάται ότι θα είναι τα profit margins, δηλαδή 800 εκατ. ευρώ για τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου.
Το κυνήγι της… ευκαιρίας αποτυπώνεται με τον πιο εύγλωττο τρόπο στην αύξηση κεφαλαίου των 100 εκατ. ευρώ της Ιντρακάτ που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Πάνω από 5,5% τα κέρδη για την Ιντρακάτ στο ταμπλό, σχεδόν στο 1,51 ευρώ χθες. Το θέμα είναι ότι ράλι σημείωνε και το δικαίωμα συμμετοχής στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που ενισχύθηκε 29,08%, στα 0,2730 ευρώ. Αν κάποιος ήθελε να αγοράσει στα 0,2730 ευρώ 1000 δικαιώματα θα πληρώσει 273 ευρώ.
Με τα δικαιώματα αυτά θα δικαιούται να αγοράσει 1.138 μετοχές καταθέτοντας 1,17 ευρώ ανά μετοχή (τιμή διάθεσης από τους όρους της αύξησης κεφαλαίου).
Που σημαίνει ότι αθροιστικά 1.342 ευρώ για την αγορά των μετοχών και 273 ευρώ για την αγορά δικαιωμάτων θα έχει καταβάλει 1615 ευρώ για την αγορά 1.138 μετοχών, πληρώνοντας στην ουσία 1,42 ευρώ ανά μετοχή, όταν στο ταμπλό, αν ήθελε να αγοράσει θα πλήρωνε τη μετοχή αυτή τη στιγμή στο 1,51 με 1,50.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Δημήτρης Κούτρας που κατείχε 6 εκατ. δικαιώματα, τα έχει πουλήσει όλα. Η συμμετοχή του από 8,12% πλέον θα έχει συρρικνωθεί στο 3,8%, όπως εκτιμούν χρηματιστηριακές πηγές.
Την ίδια ώρα, καλά ενημερωμένες πηγές από την Ελλάκτωρ σχολιάζουν ότι δεν υπάρχει λόγος να πουλήσεις την Άκτωρ, μία εταιρεία με σχεδόν 3 δις. ευρώ ανεκτέλεστο το 2022, το οποίο θα φτάσει τα 4 δις. στο τέλος του 2023…
Η δε Ελλάκτωρ προπλήρωσε το ομολογιακό των 670 εκατ. ευρώ και για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια πέρασε σε καθαρή κερδοφορία 16 εκατ./ ευρώ στο 9μηνο από 56 εκατ. κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Από το ξεκίνημα της χρονιάς η Ελλάκτωρ γράφει κέρδη 13,71%, κινούμενη σε υψηλά τριών ετών, με πέντε συνεχόμενες ανοδικές συνεδριάσεις. Ισχυρά τα κέρδη για την Άβαξ ΑΒΑΞ 0% 1,47 , 14,47% και με 5,5% η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ 0,80% 17,68 σε υψηλά τριών ετών και άνοδο 16,72% το 2022.
Διαβάστε επίσης
Morgan Stanley: «Θετικό σινιάλο» για τις τράπεζες η διάθεση των μετοχών του ΤΧΣ