Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tankers
Για άλλη μια εβδομάδα, όλες οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν αμετάβλητες, ωστόσο η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες δέχτηκε ώθηση. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:
- Το tanker τύπου VLCC Gener8 Poseidon (χωρητικότητας 305.800-dwt και κατασκευής 2002, στα ναυπηγεία Daewoo) πουλήθηκε για το ποσό των 22,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 21,27 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
- To tanker τύπου suezmax Gener8 Argus (χωρητικότητας 160.000-dwt και κατασκευής 2000, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries) πουλήθηκε για 11 εκατ. δολάρια, έναντι 10,75 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
- To tanker τύπου aframax BLS Advance (χωρητικότητας 85.000-dwt και κατασκευής 2002, στα ναυπηγεία Sasebo) πουλήθηκε για το ποσό των 7,8 εκατ. δολαρίων, έναντι 8,42 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
- To tanker τύπου MR2 High Prosperity (χωρητικότητας 48.700-dwt και κατασκευής 2006, στα ναυπηγεία Imabari) πουλήθηκε -μαζί με 6ετές ναυλοσύμφωνο- για 14,24 εκατ. δολάρια, έναντι 13,34 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
Bulkers
Και στον κλάδο των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, δεν παρατηρήθηκε καμία μεταβολή στις αξίες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που παρατηρήθηκαν ήταν οι εξής:
- Tα bulkers τύπου kamsarmax Lucas Oldendorff (χωρητικότητας 81.400-dwt και κατασκευής 2009, στα ναυπηγεία Universal) και Austyn Oldendorff (χωρητικότητας 83.600-dwt και κατασκευής 2008, στα ναυπηγεία Sanoyas) πουλήθηκαν για το συνολικό ποσό των 34 εκατ. δολαρίων, έναντι 32,77 εκατ. δολ. που προσδιόριζε τη συνολική τους αξία η VesselsValue.
- To bulker τύπου supramax Ocean Hawk 1 (χωρητικότητας 56.000-dwt και κατασκευής 2007, στα ναυπηγεία Mitsui Ichihara) πουλήθηκε για 13 εκατ. δολάρια, έναντι 12,93 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
- To bulker τύπου handysize Aster K (χωρητικότητας 32.600-dwt και κατασκευής 2006, στα ναυπηγεία Kanda) πουλήθηκε για το ποσό των 8,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 7,93 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
Containers
Η σταθερότητα στις αξίες χαρακτήρισε και τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα που πέρασε, με δύο αγοραπωλησίες να επιβεβαιώνονται. Ωστόσο, σε καμιά από τις δύο περιπτώσεις δεν αποκαλύφθηκε το οικονομικό σκέλος.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,01% και διαμορφώθηκε στις 185,79 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 0,59% και έκλεισε στις 257,51 μονάδες
- Ο δείκτης των containers υποχώρησε κατά 0,26% και διαμορφώθηκε στις 4351,23 μονάδες
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,93% και διαμορφώθηκε στις 565,14 μονάδες
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.