Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tankers
Η κινητικότητα στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων χαρακτηρίστηκε ως ιδιαίτερα «ήσυχη» την εβδομάδα που πέρασε, με ελάχιστες αγοραπωλησίες να λαμβάνουν χώρα, ενώ παράλληλα, όλες οι αξίες διατηρήθηκαν σταθερές. Η πιο σημαντική κίνηση που καταγράφηκε ήταν η ακόλουθη:
- Το tanker τύπου VLCC Fujikawa (χωρητικότητας 300.000-dwt και κατασκευής 2004, στα ναυπηγεία Universal) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Dynacom Tankers για το ποσό των 27,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 26,75 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
Bulkers
Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize και handysize ακολούθησαν ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, με την κινητικότητα στον κλάδο να είναι αυξημένη. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:
- To bulker τύπου capesize Choully (χωρητικότητας 182.000-dwt και κατασκευής 2016, στα ναυπηγεία Japan Maritime United) πουλήθηκε για το ποσό των 44,8 εκατ. δολαρίων, έναντι 42,5 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
- To bulker τύπου kamsarmax Guan Hai 228 (χωρητικότητας 80.000-dwt και κατασκευής 2012, στα ναυπηγεία Fujian Guanhai) πουλήθηκε για 15,1 εκατ. δολάρια, έναντι 15,3 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
- To bulker τύπου supramax Neptune Pioneer (χωρητικότητας 56.000-dwt και κατασκευής 2007, στα ναυπηγεία Mitsui Tamano) πουλήθηκε για το ποσό των 12,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 12,6 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
Containers
Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρότερης χωρητικότητας παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Η σημαντικότερη κίνηση που έλαβε χώρα στον κλάδο ήταν η εξαγορά των containerships Tiger Goman (χωρητικότητας 1.338-teu και κατασκευής 2007, στα ναυπηγεία Jiangsu Yangzijiang) και HS Liszt (χωρητικότητας 1.350-teu και κατασκευής 2008, στα ναυπηγεία Jiangsu Yangzijiang) από τη ναυτιλιακή MPC Containers για το ποσό των 14 εκατ. δολαρίων συνολικά (δηλαδή, για 7 εκατ. δολ. το καθένα), έναντι 7,38 εκατ. δολ. και 7,65 εκατ. δολ. που προσδιόριζε τις αξίες τους αντίστοιχα η VesselsValue.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 1,15% και διαμορφώθηκε στις 189,15 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 0,20% και έκλεισε στις 258,52 μονάδες
- Ο δείκτης των containers υποχώρησε κατά 0,37% και διαμορφώθηκε στις 4330,91 μονάδες
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,07% και διαμορφώθηκε στις 557,90 μονάδες
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.