array(0) {
}
        
    
Menu

Drewry: Αυξάνονται οι τιμές στη θαλάσσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων

Αγορές

Μια αιρετική άποψη για το Χρηματιστήριο Αθηνών και ποια μετοχή θα τινάξει την μπάνκα στον αέρα

Τίμος Μελισσάρης, MSc INTERNATIONAL ACCOUNTING AND FINANCE LSE

 

Φίλοι αναγνώστες, τον τελευταίο καιρό ζούμε ιστορικές στιγμές που θα καθορίσουν τις οικονομίες του πλανήτη για τα επόμενα 20-30 χρόνια.

Αυτή την στιγμή έγιναν τρία πολύ μεγάλα dislocations.

Πρώτο ο καταποντισμός της τιμής του πετρελαίου, δεύτερο ο καταποντισμός στις τιμές των εμπορευμάτων πλην χρυσού και τρίτον η αποδυνάμωση του δολαρίου.

Στη νέα τάξη πραγμάτων ο υπογράφων πιστεύει ακράδαντα ότι η Ελλάδα μπορεί να βγει κερδισμένη.

Ο υπογράφων θεωρεί την συνέντευξη του κ. Μητσοτάκη στο Breitbart News ως εξαιρετική.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε τον διάδρομο IMEEC, μια συμφωνία εμπορικού διαδρόμου που έχει υπογράψει ο κ. Τραμπ με μια σειρά χωρών συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, κρατών της Μέσης Ανατολής και Ευρωπαϊκών κρατών, σαν μια αντίπραξη στην πρωτοβουλία Belt & Road του Κινέζικου Κομμουνιστικού Κόμματος και που η Ελλάδα και ο κ. Μητσοτάκης ιδιαίτερα πιστεύει πάρα πολύ.

Ο πρωθυπουργός της χώρας αντιλαμβάνεται το πόσο σημαντικό είναι το ινδικό story για την ελληνική οικονομία και συγχρόνως θέλει να χτίσει μια win-win σχέση με τις ΗΠΑ, την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και την Τουρκία.

Ο υπογράφων πιστεύει ότι αυτό μπορεί κάλλιστα να το πετύχει.

Αυτό όμως, φίλοι αναγνώστες, εφόσον υλοποιηθεί, είναι στην συγκεκριμένη χρονική συγκυρία ότι καλύτερο για την Ελλάδα και για το ελληνικό χρηματιστήριο.

Στη συνεδρίαση της Παρασκευής, παρόλη την πτώση των ευρωπαϊκών χρηματιστηρίων, το ελληνικό χρηματιστήριο κατάφερε να κλείσει οριακά θετικό.

Η επενδυτική κοινότητα έχει στραφεί σε αμυντικές μετοχές που επηρεάζονται όσο το δυνατόν λιγότερο από τους δασμούς.

Τρανή απόδειξη η άνοδος του ΟΤΕ κατά +1,79% και της ΔΕΗ κατά +1,17%.

Απολύτως λογική η αναδιάρθρωση χαρτοφυλακίων που συντελείται αυτή την στιγμή.

Όμως, οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές.

Ο υπογράφων δικαιώθηκε απόλυτα και άμεσα λέγοντας ότι στόχος του κ. Τραμπ είναι αποκλειστικά και μόνο η Κίνα. Όπερ και εγένετο.

Να μας θυμηθείτε, ο κ. Τραμπ θα τα βρει σχεδόν με όλους.

Η κόντρα θα περιοριστεί μόνο με τους Κινέζους.

Η πρόσφατη πτώση των αγορών τρόμαξε τους πάντες.

Έτσι, ξεκίνησαν όλοι να μιλάνε για bear market στην αμερικάνικη αγορά το οποίο είναι ακόμα στις αρχές του.

Ο υπογράφων πιστεύει ότι η συγκεκριμένη πτώση έχει τα χαρακτηριστικά του EVENT DRIVEN και όχι CYCLICAL ή STRUCTURAL BEAR MARKET.

Με βάση τα στοιχεία της Goldman Sachs, αυτού του είδους τα bear markets έχουν διάρκεια 8 μηνών και μια πτώση από τα ψηλά τους της τάξης του 27%.

Με αυτή την παραδοχή όμως, ότι δεν είναι δηλαδή structural ή cyclical η πτώση στην αμερικάνικη αγορά, ο υπογράφων πιστεύει ότι το ελληνικό χρηματιστήριο μπορεί να υπεραποδώσει.

Οι ελληνικές εταιρείες είναι πολύ φθηνά αποτιμημένες με όρους P/E, EV/EBITDA και προσφέρουν πολύ υψηλές μερισματικές αποδόσεις.

Η σχέση ρίσκου/απόδοσης για τον ελληνικό MSCI είναι από τις καλύτερες στον κόσμο αυτή την στιγμή με βάση τα καινούρια δεδομένα.

Η παραδοχή αυτή βασίζεται στο ότι βλέπουμε η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει σχεδόν αλώβητη από τον πόλεμο των δασμών και θα βγει πολλαπλά ωφελημένη από τις χαμηλές τιμές ενέργειας και από τα χαμηλά επιτόκια.

Αυτή την στιγμή η αγορά όμως πυροβολεί αλύπητα τις τραπεζικές μετοχές.

Να φανταστείτε την Παρασκευή η Alpha Bank είχε μια πτώση της τάξης του -2,41% και έκλεισε στα 1,982€.

Η αγορά αυτή την στιγμή προσπαθεί να τιμολογήσει τις ελληνικές τράπεζες χρησιμοποιώντας για τερματικό επιτόκιο το 1.75% και μια μείωση στο growth των δανείων.

Με τα σημερινά δεδομένα πιστεύουμε ότι η ΕΚΤ δεν θα μειώσει το τερματικό επιτόκιο κάτω από το 1.50%, αυτός θα είναι ο πάτος δηλαδή.

Αυτό κατά την ταπεινή μας άποψη σημαίνει ότι τώρα που η επενδυτική κοινότητα ξεφορτώνει τις ελληνικές τράπεζες γιατί φοβάται και αγοράζει ΟΤΕ και ΔΕΗ, ο υπογράφων πιστεύει ότι είναι εξαιρετική ευκαιρία όσοι δεν έχουν τοποθετηθεί στις ελληνικές τράπεζες, να το πράξουν.

Θεωρούμε δε το χαμηλό της τράπεζας Πειραιώς στα 4,03€ που έκανε στις 7/4 σαν εξαιρετικό σημείο εισόδου.

Τώρα που ΦΑΙΝΕΤΑΙ ότι χάθηκε η ορατότητα, εμείς θα συμφωνήσουμε απόλυτα με τον αναλυτή της Eurobank ότι η Alpha Bank, η Εθνική και η Πειραιώς είναι για αγορές.

Εδώ όμως φίλοι αναγνώστες πρέπει να σας επιστήσουμε την προσοχή και σε κάτι άλλο.

Την Παρασκευή το ευρώ δυνάμωσε κι άλλο και έκλεισε στο 1,1360 €/$.

Αυτό σημαίνει ότι οι ελληνικές εισηγμένες που είναι dollar earners, θα έχουν πρόβλημα.

Ήδη η Goldman Sachs τα γύρισε και βλέπει το ευρωδόλαρο στο 1,20.

Αυτό σημαίνει φίλοι αναγνώστες ότι εκεί που έκαναν τους υπολογισμούς τους οι ελληνικές εταιρείες με μια ισοτιμία 1 προς 1, τώρα στο 1,20 θα έχουν 20%  μειωμένα έσοδα και κέρδη (ceteris paribus).

Αρκετές εταιρείες θα χτυπηθούν οπότε χρειάζεται προσοχή από εδώ και στο εξής.

Ο The Value Investor όμως, είχε ήδη γράψει ότι βλέπει αυτό το σενάριο να γίνεται πριν αυτό γίνει.

Είχε συμφωνήσει με την εκτίμηση του κ. Αθανάσιου Βαμβακίδη της Bank of America ότι το ευρώ θα δυναμώσει.

Τώρα πιστεύει ακράδαντα ότι ξεκινάει μακροπρόθεσμο ανοδικό Bull market για το ευρώ.

Για να σας βάλουμε λίγο σε context, το ευρωδόλαρο στις 23/10/2000 ήταν στα 0,8389.

Δηλαδή το δολάριο ήταν πανίσχυρο επί εποχής Κλίντον.

Μετά από 8 χρόνια όμως και συγκεκριμένα στις 14/07/2008, το δολάριο είχε υποτιμηθεί πάρα πολύ και είχε φτάσει στο 1,5846.

Τότε πρόεδρος ήταν ο Ρεπουμπλικάνος George Bush ο νεότερος.

Τότε είχαν βγει διάφοροι τρομολάγνοι να πουν ότι η Αμερική χάνει την δύναμή της, ότι έρχεται το τέλος του δολαρίου, πάει η ανάπτυξη στην Αμερική, κλπ.

Τίποτα από όλα αυτά δεν συνέβη.

Το αμερικάνικο χρηματιστήριο ξεκίνησε τεράστιο ράλι και το δολάριο μετά από 14 χρόνια έφτασε τώρα πρόσφατα στις 19/09/2022 στα 0,9690.

Πάλι και τώρα που έχει ξεκινήσει η υποτίμηση του δολαρίου, κάτι που να ξέρετε ότι θέλει πάρα πολύ η κυβέρνηση Τραμπ, ξεκίνησαν πάλι την ίδια κασέτα όπως και το 2008.

Ο υπογράφων βλέπει στα επόμενα χρόνια άνετα το δολάριο να υποτιμάται κι άλλο και γιατί όχι, στα επόμενα 8 χρόνια να πάει προς το 1,50.

Οι Αμερικάνοι έτσι θα κάνουν την εγχώριά τους βιομηχανία απίστευτα ανταγωνιστική και με συνδυασμό τις χαμηλές τιμές ενέργειας θα μπορέσουν να τονώσουν  τις εξαγωγές τους.

Οπότε, όπως αντιλαμβάνεστε, η τωρινή κίνηση με τους δασμούς στην Κίνα αποκτάει άλλη διάσταση.

Αυτό σημαίνει από εδώ και πέρα ότι χρειάζεται τεράστια προσοχή διότι κάποιες εταιρείες θα βοηθηθούν τα μέγιστα από την ενδυνάμωση του ευρώ και κάποιες θα πληγούν τα μέγιστα.

Συγχρόνως, η πτώση στην τιμή του πετρελαίου, αλουμινίου και χαλκού που έχει ήδη σημειωθεί θα αναγκάσει τις εταιρείες να γράψουν ζημιές στα αποθέματά τους.

Είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνετε υπόψιν.

Τώρα, εάν δυναμώσει κι άλλο το ευρώ, οι εξαγωγικές εταιρείες θα γίνουν λιγότερο ανταγωνιστικές.

Σε αυτή όμως την συγκυρία, θεωρούμε ότι από την πτώση των τιμών των εμπορευμάτων θα βγουν κερδισμένες οι κατασκευαστικές.

Θα μειωθεί το κόστος τους πάρα πολύ και συγχρόνως επειδή δεν επηρεάζονται καθόλου από τους δασμούς θα μπορέσουν να κερδίσουν επενδυτικά κεφάλαια.

Μια εταιρεία η οποία θα ευνοηθεί πολύ από αυτή την συγκυρία είναι η ΓΕΚ η οποία λόγω της μείωσης των τιμών του πετρελαίου θα δει τους αυτοκινητοδρόμους της  να έχουν περισσότερη κίνηση.

Συγχρόνως η ΓΕΚ θα βοηθηθεί πάρα πολύ από την μείωση των επιτοκίων.

Έτσι, είναι και αυτή αυτή την στιγμή ένα ασφαλές καταφύγιο και από τα 18€ και κάτω εξαιρετική ευκαιρία για τοποθετήσεις.

Αντίστοιχο ασφαλές καταφύγιο είναι και η ΔΕΗ.

Από την στιγμή που την βάλαμε στα top pick στην τιμή των 11,75€, η μετοχή έκλεισε την Παρασκευή στα 13,00€.

Θεωρούμε την τιμή των 11.75€ και κάτω σαν εξαιρετική τιμή για τοποθέτηση.

Η ΔΕΗ θα ευνοηθεί τα μέγιστα από την μείωση των επιτοκίων αλλά θα πιεστεί το περιθώριο κέρδους της από την πτώση της τιμής του φυσικού αερίου.

Αλλά με χαμηλότερη τιμή ενέργειας θα έχει λιγότερες επισφάλειες.

Για να ξέρετε, στο τελευταίο report της JP Morgan για την ΔΕΗ, η αναλύτρια προβλέπει ότι το 2025 η ΔΕΗ θα εμφανίσει EBITDA της τάξης των 2.015 δισ. ευρώ και θα έχει έναν καθαρό δανεισμό της τάξης του 6,543 δισ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι στο κλείσιμο της Παρασκευής παίζει με ένα EV/EBITDA 2025e = 5,63, με ένα προσδοκώμενο P/E 2025e = 10,72 και θα έχει μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση 2025e = 4,615%.

Με βάση τα στοιχεία της Morgan Stanley, οι εταιρείες ενέργειας παίζουν με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση 2025 της τάξης του 5% και με ένα P/E = 12.

Το μεγάλο μυστικό για να μπορέσει η ΔΕΗ να κάνει δυνατό re-rate, είναι το πότε θα μπορέσει να βγάλει θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές.

Δηλαδή ποια χρονιά θα καταφέρει να έχει θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές, έστω και 1 εκ. ευρώ γιατί όλες οι εταιρείες που παρακολουθεί και η Morgan Stanley και η Goldman Sachs, παρόλο τα τεράστια επενδυτικά τους σχέδια, κάθε χρόνο θα βγάζουν θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές, έστω και λίγες.

Η μοναδική παραφωνία είναι η ΔΕΗ.

Για παράδειγμα, η γαλλική ENGIE, για την οποία Goldman Sachs προβλέπει ότι κάθε χρόνο παρόλο τις μεγάλες επενδύσεις των περίπου 11 δισ. ευρώ τον χρόνο, θα καταφέρει να βγάζει ελεύθερες ταμειακές ροές της τάξης των 400 εκ ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία της Goldman Sachs, η ENGIE στο κλείσιμο των 17,47€ παίζει με μια προβλεπόμενη μερισματική απόδοση 2025e = 7,5% και με ένα P/E 2025e = 8,9.

Η JP Morgan για την ΔΕΗ προβλέπει ότι ίσως το 2027 θα μπορούσε να έχει πολύ μικρές αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές.

Εάν κάτι τέτοιο συμβεί, το 2026 θα μπορούσε να ήταν η χρονιά ενός δυνατού re-rating.

Όμως, ένας τεράστιος καταλύτης που θα μπορούσε να ενεργοποιήσει πιο γρήγορα τους αγοραστές για να πάει στην τιμή στόχο των 18,50€ που δίνει η JP Morgan, είναι να ανακοινώσει η ΔΕΗ deal με κάποιον Αμερικάνο κολοσσιαίο HyperScaler για την επένδυση DataCenter στην Δυτική Μακεδονία.

Τότε το χαρτί θα ξεκινήσει ΚΑΛΠΑΣΜΟ και δεν θα γυρίσει πίσω.

Μεταξύ ΟΤΕ και ΔΕΗ, ο υπογράφων προτιμάει σαφώς την ΔΕΗ διότι είναι βαθιά υποτιμημένη και έχει πολύ καλύτερο growth outlook από ότι ο ΟΤΕ.

Φίλοι αναγνώστες όμως, εάν ήταν κάποιος να μας ρωτήσει αυτή την στιγμή ποια μετοχή πιστεύουμε ότι θα σπάσει τα κοντέρ τα επόμενα χρόνια η οποία να είναι και υποτιμημένη, η απάντηση είναι μια.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ AEGEAN φίλοι αναγνώστες.

Με βάση τα στοιχεία που έδωσε η Aegean το Α’ τρίμηνο, η επιβατική κίνηση ήταν αυξημένη κατά +8,4%.

Η χρονιά ξεκίνησε με το δεξί.

Όμως, αυτή την στιγμή υπάρχουν 2 δεδομένα τα οποία είναι κολοσσιαίας σημασίας για την κερδοφορία της.

Είναι η τιμή του πετρελαίου και η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου.

Για να καταλάβετε, η τιμή του jet fuel από τα $800/mt έχει πέσει στα $675/mt.

Η Aegean έχει ήδη χετζάρει το 59% των αναγκών της για το 2025.

Άρα, μπορεί να επωφεληθεί για το 41% από αυτή την πτώση για το υπόλοιπο του 2025.

Αυτό είναι και πάλι πολύ μεγάλο όφελος.

Το τεράστιο όμως όφελος έρχεται το 2026 επειδή η Aegean έχει χετζάρει μόνο το 15% των αναγκών της.

Όλοι οι αναλυτές που παρακολουθούν την Aegean έχουν κάνει τις εκτιμήσεις τους με μια μέση τιμή του Brent $80/βαρέλι και για το 2025 και για το 2026 και για το 2027 και για το 2028, όλα τα χρόνια.

Σκεφτείτε τώρα να βάλουν στους υπολογισμούς τους για να είναι και σίγουροι, μια μέση τιμή του Brent στα $64/βαρέλι που παίζει τώρα. Αυτό είναι ένα ετήσιο όφελος της τάξης του 20% επαναλαμβανόμενο, είναι τεράστιο το ποσοστό.

Συγχρόνως πρέπει να ξέρετε ότι οι πιο bullish αναλυτές στο ευρωδόλαρο, στην αποτίμησή τους για την Aegean χρησιμοποιούσαν μια ισοτιμία στο 1,10.

Η Aegean για γνωρίζετε έχει χετζάρει το 48% των αναγκών της σε δολάρια ήδη.

Αυτό σημαίνει όμως ότι για το 2025 μπορεί να επωφεληθεί από την ενδυνάμωση του ευρώ στο 52% των αναγκών της.

Πάλι πολύ μεγάλο είναι αυτό το ποσοστό.

Για το 2026 έχει χετζάρει όμως ΜΟΝΟ το 32% των αναγκών της σε δολάριο.

Εδώ μπορεί να επωφεληθεί ακόμα περισσότερο από την ενδυνάμωση του ευρώ.

Για να ξέρετε, το 2024 το swing της Aegean στις συναλλαγματικές διαφορές ήταν της τάξης του -41.3 εκ ευρώ, τεράστιο νούμερο.

Το πιο σημαντικό όμως φίλοι αναγνώστες είναι ότι τα επόμενα 3 χρόνια κανένας επενδυτικός οίκος δεν βλέπει να υπάρχει αυξημένη προσφορά στα short haul αεροπλάνα. Δηλαδή η προσφορά θα είναι σφιχτή.

Με βάση τα τελευταία δεδομένα, πρόβλημα έχουν οι αεροπορικές εταιρείες που πετάνε για Αμερική.

Έχει πέσει η ζήτηση για ταξίδια προς την Αμερική.

Αυτό όμως είναι ένα ακόμα παράθυρο ευκαιρίας για την Ελλάδα και για την Aegean γιατί μπορεί κάποιος κάλλιστα από αυτούς εκεί που ήταν να πετάξουν για την Αμερική να αποφασίσουν να έρθουν στην Ελλαδίτσα.

Συγχρόνως οι Αμερικάνοι τουρίστες δεν έχουν αλλάξει τις προτιμήσεις τους.

Η ζήτηση για Ευρώπη και Ελλάδα παραμένει ισχυρή.

Ο The Value Investor βλέπει φέτος η Aegean να βγάζει πολύ δυνατά αποτελέσματα που δεν θα περιμένει κανένας.

Θα βγαίνει το τρίμηνο, το εξάμηνο το ενιάμηνο και τέλος το δωδεκάμηνο και θα έρθει σκοτοδίνη σε όλους.

Εδώ φίλοι αναγνώστες πρέπει να σας επιστήσουμε την προσοχή ως προς το ότι δεν θα υιοθετήσουμε σενάριο της Goldman Sachs για τιμή πετρελαίου στα $40.

Εμείς κάνουμε τους υπολογισμούς μας με μια τιμή του Brent στα $64/βαρέλι.

Όμως, εκεί που διαφέρουμε σίγουρα είναι ότι η άνοδος του ευρώ δεν θα σταματήσει στο 1,20 που λέει η Goldman Sachs.

Βλέπουμε τα επόμενα χρόνια, επειδή η FED ακόμα δεν έχει ξεκινήσει τις μειώσεις επιτοκίων και η ισοτιμία έχει φτάσει ήδη το 1,1360, και περαιτέρω λόγω καλύτερης προσδοκώμενης ανάπτυξης στην Ευρώπη λόγω του ReArm, και μελλοντικής μείωσης των αμερικάνικων επιτοκίων και βούλησης της κυβέρνησης Τραμπ για αδύναμο δολάριο, να ξεκινάει ένα bull market διαρκείας για το ευρώ.

Αυτό θα έχει εξαιρετικά ευεργετικά αποτελέσματα για την μετοχή της Aegean.

Συνδυασμός τιμής Brent στα $64 και ευρωδόλαρο στο 1,20 σε πρώτη φάση και με δυνατή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής με προορισμό την Ελλάδα, αυτό σημαίνει απογείωση των αποτελεσμάτων για την Aegean.

Τώρα βάλτε και στην εξίσωση το ινδικό story, αυτό σημαίνει ότι όλα τα δεδομένα δείχνουν για ένα εκρηκτικό κοκτέιλ για τα μελλοντικά αποτελέσματα της Aegean. Θα μείνουν όλοι άφωνοι.

Ήδη, από φέτος βλέπουμε τα EBITDA της Aegean να πηγαίνουν στα 440 εκ ευρώ και ο καθαρός δανεισμός να πέφτει στα 600 εκ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει, με βάση την μέθοδο αποτίμησης της Eurobank που μας λέει ότι η Aegean δικαιούται να παίζει με ένα EV/EBITDA 2025e = 5.5, ίσο με αυτό του μέσου όρου της δεκαετίας, η τιμή στόχος με βάση τις παραπάνω εκτιμήσεις για φέτος βγαίνει στα 20,18€.

Προσέξτε, ο The Value Investor πιστεύει ότι από την χρήση του 2025 η Aegean θα δώσει άνετα 1€ σαν μέρισμα.

Δηλαδή, στην τιμή στόχο των 20.18€ θα έχει μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 4,96%.

Για να έχετε μια αίσθηση αναλογικότητας, η ΔΕΗ τώρα στα 13€ και με προσδοκώμενο μέρισμα για το 2025 0,60€ παίζει με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 4,61%.

Η Aegean στα 20,18€ θα έχει υψηλότερη μερισματική απόδοση από ότι η ΔΕΗ τώρα στα 13€.

Απίστευτο και όμως αληθινό.

Ακόμα, το απίστευτο είναι ότι στα 20,18€ η Aegean θα παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2025e = 5.5 και η ΔΕΗ στα 13€ παρακαλώ παίζει ήδη με ένα προβλεπόμενο EV/EBITDA 2025e = 5.63.

Φυσικά, η αεροπορική εταιρεία είναι γεμάτο ρίσκα και για αυτό χρειάζεται γερό στομάχι ενώ η ΔΕΗ αναλογικά σχεδόν κανένα.

Όμως, για αυτόν ακριβώς τον λόγο, ο The Value Investor πιστεύει ακράδαντα πλέον ότι η Aegean θα γίνει όπως και η Πειραιώς, από ασχημόπαπο κύκνος.

Για να ξέρετε φίλοι αναγνώστες, η InterGlobe Aviation (IndiGo) με βάση τα στοιχεία της Morgan Stanley (βλ. πίνακα παρακάτω) παίζει με ένα EV/EBITDA 2025e = 11.8.

Στα δέντρα φίλοι αναγνώστες και της δίνει σύσταση buy και αυξάνει την τιμή στόχο παρακαλώ από τα Rs 5,393.00 σε Rs 6,085.00 επειδή βλέπει ακόμα περιθώριο μεγάλης ανάπτυξης αλλά και μείωσης της τιμής του jet fuel.

Με βάση τις εκτιμήσεις της Morgan Stanley, η InterGlobe Aviation παίζει τώρα με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2027 = 8.2  και θεωρεί εύλογο στο βασικό της σενάριο να παίζει με ένα EV/EBITDA 2027e = 9.8 και για αυτό της δίνει τιμή στόχο τα Rs 6,085.00.

Προσέξτε τώρα, στο bull σενάριο η Morgan Stanley μας λέει ότι η InterGlobe Aviation πρέπει να παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2027e = 11 και της δίνει τιμή στόχο Rs 7,560.00.

Στα δέντρα, φίλοι αναγνώστες.

Το συγκλονιστικό είναι ότι στο bear σενάριο την βάζει να παίζει με ένα EV/EBITDA 2026e = 6.

Τώρα, επειδή φίλοι αναγνώστες η Aegean έχει σχεδόν το ίδιο περιθώριο EBITDA (2025e) και με την InterGlobe Aviation αλλά και με την Ryanair, θεωρούμε ότι η Aegean πρέπει μίνιμουμ να παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2025e =5.5 , δηλαδή μια τιμή στόχος στα 20,18€.

Η τωρινή πτώση των τιμών θεωρούμε ότι προσφέρει τεράστια ευκαιρία για χτίσιμο θέσης όχι μόνο στην Aegean αλλά και στη ΔΕΗ και στις 4 συστημικές τράπεζες και στον ΑΒΑΚΑ και στην ΓΕΚ.

Το ελληνικό χρηματιστήριο έχει όλες τις προϋποθέσεις τα επόμενα 2 χρόνια και παρόλο την τεράστια αστάθεια να κάνει DECOUPLING.

Ο The Value Investor σας εύχεται υγεία, τύχη και καλά κέρδη.

Ο The Value Investor υπογράφεται από τον Τίμο Μελισσάρη (MSc INTERNATIONAL ACCOUNTING AND FINANCE LSE), ειδικό συνεργάτη του www.mononews.gr

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

-Ο αρθρογράφος διαθέτει μετοχές της Aegean. Δεν είναι αντικειμενικός. Δεν προτρέπει κανέναν. Απόψεις μοιράζεται.

-Το παρόν άρθρο  εκφράζει προσωπικές απόψεις. Ο συγγραφέας δεν αμείβεται από κανέναν για την συγγραφή του παρόντος άρθρου και δεν έχει καμία σχέση με την εταιρεία του άρθρου εκτός του ότι είναι μέτοχος.

-Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

-Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και στις αγορές.

-Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα και το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών.

-Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

-Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχόμενων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαχαράκη: Πάνω από 1.200 αναφορές στην πλατφόρμα «Stop Bullying» – Το 49% στην Αττική
Drewry: Αυξάνονται οι τιμές στη θαλάσσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Jefferies: Δυνατό το ξεκίνημα των τραπεζών στη διαχείριση κεφαλαίων το πρώτο τρίμηνο
Εαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ
Danaos Corporation (Γιάννης Κούστας): Επιπλέον 100 εκατ. δολάρια για επαναγορά μετοχών – Διαθέτει 84 πλοία και ναυπηγεί άλλα 15 πλοία
Ποιοι είναι οι πύραυλοι EXOCET που αγόρασε η Ελλάδα – Η τρομερή ισχύς που τρομάζει τους Τούρκους
Delphi Economic Forum Χ: Το Volvo EX90 ήταν εκεί
ΑΑΔΕ: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τις τροποποιητικές δηλώσεις – Οι προθεσμίες και η διαδικασία
ΕΒΕΠ: Πρέσβης των ναυτιλιακών και Πειραϊκών επιχειρήσεων στη διεθνή έκθεση της Αλγερίας
Xclusiv: Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν πρώτοι στις πωλήσεις πλοίων