ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Optima Bank και ο Νέστορας Κάτσιος εκτιμούν ότι τα τρέχοντα επίπεδα αποτίμησης της Motor Oil στο ταμπλό του ΧΑ είναι ελκυστικά για τους επενδυτές.
Ωστόσο, ο υπεύθυνος ανάλυσης της Optima Bank, αν και διατηρεί τη σύσταση αγορά (buy), αναφέρει ότι η τιμή στόχος μειώνεται στα 29,9 ευρώ έναντι 36,7 ευρώ προηγουμένως, συμπεριλαμβανομένου του τελικού μερίσματος 1,10 ευρώ.
Η νέα τιμή στόχος υποδηλώνει ένα ισχυρό περιθώριο ανόδου κατά 42% περίπου. Η μείωση στην τιμή στόχο έρχεται ως απόρροια των υποβαθμίσεων των εκτιμήσεών για την κερδοφορία των βασικών δραστηριοτήτων για τα έτη 2024-2025 και επίσης της επιπλέον φορολογικής επιβάρυνσης των καθαρών ταμειακών ροών στα 1,90 ευρώ ανά μετοχή. Η μετοχή της Motor Oil διαπραγματεύεται με δείκτη EV/EBITDA για φέτος στις 4 φορές, πολύ χαμηλότερα από τον μέσο όρο του μέσου κύκλου την περίοδο 2015-2023 που είναι στις 6,2 φορές, καθώς και με έκπτωση σε όρους P/E σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.
«Η χρονιά αναμένεται δύσκολη για τα διυλιστήρια, εν μέσω εξομάλυνσης των περιθωρίων στο β’ εξάμηνο πέρυσι και δυσκολότερη για τα ελληνικά διυλιστήρια, λόγω της επανάληψης του έκτακτου φόρου και έτι δυσκολότερη για τη Μotor Oil μετά το περιστατικό πυρκαγιάς που έθεσε εκτός λειτουργίας μία από τις δύο μονάδες απόσταξης τον περασμένο Σεπτέμβριο. Σε αυτό το πλαίσιο, κατά την άποψή μας, η πτώση της μετοχής κατά περίπου 26% από το υψηλό που είχε καταγραφεί τον περασμένο Μάιο είναι υπερβολική, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) λόγω της πολυπλοκότητας του διυλιστηρίου της είναι πιο ανθεκτική στις διορθώσεις των περιθωρίων, β) ο επιπλέον φόρος δεν θα επαναληφθεί και γ) η εταιρεία είναι ασφαλισμένη έναντι της πρόσφατης πυρκαγιάς και λειτουργεί ήδη στο 80% περίπου της ονομαστικής της δυναμικότητας, περιορίζοντας τις αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία της», εξηγεί ο Κάτσιος.
«Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης του γ΄ τριμήνου πέρυσι, η ΜΟΗ παρουσίασε στρατηγικούς στόχους για το 2030, οι οποίοι εν ολίγοις προβλέπουν α) εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ πάνω από 2GW (από 872MW σήμερα), β) EBITDA από ΑΠΕ πάνω από 250 εκατ. ευρώ (από 100 εκατ. ευρώ περίπου σήμερα), γ) εγκατάσταση πάνω από 4.000 σταθμών φόρτισης EV (από 1.021 σήμερα) και δ) πάνω από 40% μερίδιο EBITDA από μη ορυκτές δραστηριότητες. Επιπλέον, αναμένεται φέτος η ολοκλήρωση της νέας εξαιρετικά αποδοτικής (64%) μονάδας συνδυασμένου κύκλου φυσικού αερίου (CCGT) στα 877MW με τη ΓΕΚΤΕΡΝΑ, ενώ η επένδυση του διαχωριστή PP στο διυλιστήριο, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει 20-30 εκατ. ευρώ ετησίως, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2025», προβλέπει ο αναλυτής της Optima Bank.
«Εκτιμούμε τα “προσαρμοσμένα” EBITDA του ομίλου το 2024 στα 996 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 33% σε ετήσια βάση λόγω των δύσκολων συγκριτικών στοιχείων (και επίσης κατά 33% χαμηλότερα, λόγω της χαμηλότερης παραγωγής μετά την πυρκαγιά στο διυλιστήριο), και στα 943 εκατ. ευρώ το 2025, μειωμένα κατά 5% σε ετήσια βάση λόγω των πιο μαλακών περιθωρίων διύλισης που θα υπεραντισταθμίσουν την ανάκαμψη της δραστηριότητας λιανικής εμπορίας και την αυξημένη συνεισφορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Λαμβάνοντας υπόψη τις αποσβέσεις ύψους 252 εκατ. ευρώ, τα καθαρά χρηματοοικονομικά 84 εκατ. ευρώ και τη συνεισφορά 21 εκατ. ευρώ από συγγενείς επιχειρήσεις, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αναμένεται να διαμορφωθούν στα 523 εκατ. ευρώ το 2024 (17% χαμηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμησή μας) και στα 482 εκατ. ευρώ το 2025, με το αναφερόμενο μέγεθος να είναι χαμηλότερο στα 311,5 εκατ. ευρώ για το 2024, λαμβάνοντας υπόψη και τον επιπλέον φόρο 204 εκατ. ευρώ. Τέλος, όσον αφορά τα μερίσματα, αναμένουμε ότι η ΜΟΗ θα διανείμει τελικό μέρισμα ύψους 1,10 ευρώ (έναντι 1,30 ευρώ ανά μετοχή που αναμενόταν προηγουμένως), αυξάνοντας έτσι τις συνολικές διανομές για το 2024 σε 1,4 ευρώ ανά μετοχή (μερισματική απόδοση στο 6,62%)», καταλήγει η Optima Bank.
Διαβάστε επίσης:
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η εξαγορά της Ηλέκτωρ από θυγατρική της Motor Oil
Όμιλος Motor Oil: «Ζωγράφισε» σχολικά κτίρια την σχολική περίοδο 2023-2024 μαζί με την Urban Act
Motor Oil: Προχωρά σε νέα πώληση 550.000 ίδιων μετοχών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ιταλία: Ο “καουμπόης” αδελφός του Μασκ στο Παλάτσο Κίτζι
- ΥΠΑΑΤ: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τους αγρότες – Τι προβλέπει για κόκκινα δάνεια και διεπαγγελματικές οργανώσεις
- ΕΕ: «Πρώτα η Ευρώπη» απαντούν οι Βρυξέλλες στον Τραμπ με δημόσιες συμβάσεις από ευρωπαϊκές εταιρίες
- ΗΠΑ: Ρεκόρ πωλήσεων στρατιωτικού εξοπλισμού σε ξένες χώρες το 2024