ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι αναλυτές της NBG Securities επισημαίνουν ότι το ΔΑΑ είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στην Ελλάδα με υποστηρικτική δυναμική από την πλευρά της ζήτησης.
«Ο ΔΑΑ, ο μεγαλύτερος αερολιμένας της Ελλάδας με 28,2 εκατ. επιβάτες το 2023 και μια περιοχή εξυπηρέτησης 6 εκατ. ατόμων, αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου στην Αθήνα και την ευρύτερη περιοχή. Ο ΔΑΑ διαθέτει ένα καλά διαφοροποιημένο μείγμα κίνησης, έχει περιορισμένη έκθεση στον πιο ευμετάβλητο τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών (και των μεγάλων αποστάσεων), ενώ η ισχυρή του κίνηση O&D (κυκλοφορία προέλευσης και προορισμού στο 81,9% του συνόλου) προσφέρει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε μια πιθανή πτωτική τάση.
Η μετοχή του ΔΑΑ αποτελεί “καλό υποκατάστατο” για το ισχυρό επενδυτικό θέμα του ελληνικού τουρισμού.
Η υψηλή έκθεση του ΔΑΑ στην κίνηση αναψυχής (85,4% του συνόλου), η ανάδειξη της Ελλάδας ως “ασφαλούς” τουριστικού προορισμού, ιδίως υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, καθώς και το μεγάλο έργο ακινήτων στο Ελληνικό, όλα δείχνουν θετική μεσοπρόθεσμη δυναμική της κίνησης (2022-2046 μέση ετήσια αύξηση CAGR της κίνησης 2,8% σύμφωνα με την IATA), με το αεροδρόμιο να διαθέτει μία από τις υψηλότερες αυξήσεις επιβατών μεταξύ των περιφερειακών αεροδρομίων της ΕΕ».
Το ευνοϊκό ρυθμιστικό περιβάλλον προσφέρει ασφάλεια και προοπτικές ανόδου
Ο ΔΑΑ λειτουργεί υπό ένα ευνοϊκό ρυθμιστικό περιβάλλον Dual Till, το οποίο παρέχει κάποια προστασία στην πτώση και ανοδική ανάπτυξη από μη αεροπορικές δραστηριότητες που είναι μη ρυθμιζόμενες.
Ο ΔΑΑ απολαμβάνει επίσης μια ισχυρή βάση εσόδων από αεροπορικές δραστηριότητες (15% ετήσια σωρευτική ρυθμιστική απόδοση) και επωφελείται από ένα διαφανές και σταθερό τιμολογιακό πλαίσιο, το οποίο δεν υπόκειται σε ουσιαστικές αλλαγές μέχρι τη λήξη της παραχώρησης τον Ιούνιο του 2046.
Ο ΔΑΑ καθορίζει επίσης αποκλειστικά τα αερολιμενικά τέλη κατόπιν ετήσιας διαβούλευσης με τους χρήστες.
Το Master Plan του ΔΑΑ, το οποίο εγκρίθηκε από τη ρυθμιστική αρχή το 2019, στοχεύει στη μελλοντική ανάπτυξη, σχεδόν διπλασιάζοντας τη χωρητικότητα του τερματικού σταθμού του αεροδρομίου σε έως και 50 εκατ. επιβάτες έως το 2045, χωρίς να απαιτείται η κατασκευή νέων διαδρόμων προσγείωσης ή απαλλοτρίωση γης.
«Μετά από ένα υψηλό ρεκόρ το 2023 (πωλήσεις / EBITDA / καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 26,6% / 16,8% / 37,8% σε ετήσια βάση στα 603,7 εκατ. ευρώ / 367,2 εκατ. ευρώ / 231,5 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, ο ΔΑΑ προσφέρει μάλλον αδύναμες προοπτικές κερδών (2023-2026 καθαρά κέρδη μέση ετήσια μεταβολή CAGR -11,2%), παρά την ελαφρώς αυξανόμενη γραμμή κορυφής (0,8% μέση ετήσια αύξηση CAGR πωλήσεων), καθώς οι αυξημένες απαιτήσεις κόστους για την αποτελεσματική υποστήριξη των υψηλότερων επιπέδων κυκλοφορίας (λειτουργικό κόστος – OpEx 2023-2026 CAGR στο 4,8%), οι λειτουργικές διαταραχές κατά την περίοδο κατασκευής και η εξάντληση του ποσού μεταφοράς το 2026 έχουν επιβαρύνει την κερδοφορία βραχυπρόθεσμα.
Όσον αφορά τα μερίσματα, μετά από ένα μεταβατικό 2023 (0,33 ευρώ υπόλοιπο μέρισμα που θα καταβληθεί το 2024, μερισματική απόδοση 3,9%), αναμένουμε ‘παχυλά’ μερίσματα, δηλαδή για τα έτη 2024-2026 από 6,4% έως 7,3%, με βάση ένα ποσοστό διανομής 100%.
Η δίκαιη αξία για τον ΔΑΑ είναι τα 8,30 ευρώ ανά μετοχή υποδηλώνοντας 1% περιθώριο πτώσης από τα τρέχοντα επίπεδα. Ως εκ τούτου, ξεκινάμε την κάλυψη του ΔΑΑ με ουδέτερη αξιολόγηση.
Οι μελλοντικοί θετικοί πιθανοί καταλύτες περιλαμβάνουν μια γρήγορη αύξηση των μη αεροπορικών εσόδων (λιανικής) ανά επιβάτη, που θα βρίσκεται πιο κοντά στους μέσους όρους των αντίστοιχων εταιρειών, γεγονός που θα μπορούσε να επηρεάσει θετικά τις οικονομικές επιδόσεις, τη διανομή μερίσματος και, τέλος, την αποτίμηση», καταλήγουν οι αναλυτές της χρηματιστηριακής.
Διαβάστε επίσης:
ΔΑΑ: Αργεί η απογείωση – Συστήνουμε διακράτηση με τιμή στόχο τα 9 ευρώ
Ποιες μετοχές προτείνουν οι αναλυτές την τρέχουσα συγκυρία στο Χ.Α
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμαζόνιος: Συμβολική επίσκεψη Μπάιντεν – Έντεκα δισ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή
- Χοληστερίνη: Όσα πρέπει να ξέρετε για να μειώσετε τους κινδύνους
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»