Επιστροφή στον Ιούνιο του 2020 για την Μότορ Όιλ, στα 14,30 ευρώ, παρά το γεγονός ότι τα υψηλά 13 μηνών εντοπίζονται στα 15,80 ευρώ.

Η Goldman Sachs ανακαλύπτει τον κλάδο των διυλιστηρίων, θεωρώντας ότι αποτελεί το επόμενο στοίχημα της αγοράς, λόγω της μετατροπής τους σε «πράσινα».

Για την ΜΟΗ εκτιμά ότι θα δώσει μέρισμα του χρόνου 0,9-1,1 ευρώ, δηλαδή θα έχει μερισματική απόδοση 8%!

Για τα ΕΛΠΕ δίνει τιμή στόχο ο ίδιος οίκος 7 ευρώ. Η μετοχή ενισχύεται στα 6,45 ευρώ με κέρδη 2,22%.

Τι αναφέρει η έκθεση 

Το άνοιγμα της ευρωπαϊκής οικονομίας εκτιμάται σε μέσον όρο ότι βρίσκεται στο 50% σε σχέση με την προ COVID περίοδο, με αποτέλεσμα τα περιθώρια κέρδους των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων να υστερούν ακόμα έναντι άλλων κλάδων που επωφελούνται, σύμφωνα με την ανάλυση της Goldman Sachs με ημερομηνία 1/6/2021.

Όπως αναφέρει η ανάλυση, παρά ταύτα, εκτιμάται ότι η επιτάχυνση της ανάκαμψης της ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου, που αναμένεται στο β’ εξάμηνο του 2021 και το 2022, θα βελτιώσει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους.

Με το παράλληλο κλείσιμο ορισμένων μονάδων, τα προϊόντα των διυλιστηρίων θα έρθουν στο επίπεδο του μέσου κύκλου μέσα στο 2022. Η αύξηση των spreads στο light-heavy crude σε συνδυασμό με την αύξηση της παραγωγής του ΟΠΕΚ, αναμένεται να οδηγήσουν σε μια σημαντική αύξηση των περιθωρίων κέρδους για τα διυλιστήρια από το β ‘ εξάμηνο του 2021 και το για το 2022 έναντι του 2020.

Οι επιλογές εστιάζονται στους ομίλους επικεντρωμένους στα  διυλιστήρια με top picks την Motor Oil, την οποία αναβαθμίζει σε buy από neutral και την Tupras, την οποία προσθέτει στον κατάλογο των επιλογών.

Γιατί αναβαθμίζεται η ΜΟΗ

Σύμφωνα με την ανάλυση, εκτιμάται ότι η Motor Oil είναι σε καλή θέση για να ευνοηθεί από την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους στα διυλιστήρια.
Και ειδικά στην αύξηση των spreads στο light-heavy crude.

Η εταιρεία αναμένεται να πετύχει 11% FCF yield το 2021/2022 κατά μέσο όρο, παρά το γεγονός ότι προχωρά επενδύσεις στη μονάδα naphtha και στον τομέα των ανανεώσιμων.

Αυτό σε συνδυασμό με την ανάκαμψη των κερδών την περίοδο 2021/2022 θα μεταφραστεί σε μια σημαντική αύξηση των μερισμάτων, που προβλέπεται μεταξύ 0,9 και 1,1 ευρώ/μετοχή, συνιστώντας μια μερισματική απόδοση της τάξης του 8%, που είναι υψηλότερη ανάμεσα στα διυλιστήρια της CEEMEA.

Η συγκριτική ανάλυση των κορυφαίων διυλιστηρίων της CEEMEA Focus List

67_7.JPG