ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η Eurobank Equities επαναξιολογεί τα ελληνικά διυλιστήρια με νέες τιμές στόχους, με τη HelleniQ Energy, η οποία είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της ενέργειας και της τεχνολογίας, να έχει αξιολόγηση “αγοράς” (Buy) και τιμή-στόχο στα €9,4 από €9,2.
Για τη Motor Oil, η αξιολόγηση είναι επίσης «αγορά» και η τιμή-στόχος αυξάνεται στα €27,5 από €26,6, πριν.
«Η κερδοφορία αντέχει, οι αποτιμήσεις παραμένουν συγκρατημένες και τα ελληνικά διυλιστήρια έχουν επιδείξει αξιοσημείωτη λειτουργική ανθεκτικότητα έως το 2023, χάρη στα επίμονα ισχυρά περιθώρια διύλισης (πτώση μόλις κάτω από 10% ετησίως).
Παρόλο που το σκηνικό δυναμικότητας φαίνεται πιο δύσκολο για το 2024, η ζήτηση δεν δείχνει σημάδια ρωγμών και, ως εκ τούτου, αναμένουμε ότι και οι δύο εταιρείες θα διατηρήσουν προσαρμοσμένα EBITDA ομίλου πάνω από €800 εκατ. το 2024, όταν τα περιθώρια διύλισης ομαλοποιηθούν σε πιο βιώσιμα επίπεδα», προβλέπει η Eurobank Equities.
«Με τις δύο μετοχές να διαπραγματεύονται σε 5 φορές περίπου τον δείκτη EV/EBITDA για το 2024, στο χαμηλότερο σημείο των επιπέδων του μεσαίου κύκλου, πιστεύουμε ότι η τρέχουσα αποτίμηση δεν αποτυπώνει την αυξανόμενη κλίση των ΑΠΕ στο μείγμα κερδών (15% – 25% για την HelleniQ και για τη MOH αντίστοιχα μέχρι το 2025).
Ως εκ τούτου, θεωρούμε την αποτίμηση και των δύο μετοχών ελκυστική, αν και προειδοποιούμε ότι ο δρόμος προς τις τιμές στόχους μας ανοίγεται από ένα περιβάλλον χωρίς ύφεση στην Ευρώπη το 2024», επισημαίνει η Eurobank Equities.
Τα περιθώρια διύλισης στο μέσο του κύκλου
Τα περιθώρια διύλισης έχουν υποστεί σημαντικές διακυμάνσεις φέτος, ανακάμπτοντας στα $15-20 το βαρέλι το γ’ τρίμηνο από το χαμηλό των κάτω των $5 το βαρέλι το β’ τρίμηνο φέτος, αλλά σε γενικές γραμμές παραμένουν υγιέστερα από ότι φοβόμασταν στην αρχή του έτους. Η δυναμική της ζήτησης/προσφοράς παραμένει ρευστή, καθώς η ζήτηση για προϊόντα διύλισης έχει ξεπεράσει τα προ της πανδημίας επίπεδα, τα αποθέματα καυσίμων παραμένουν χαμηλά, η δυναμικότητα διύλισης μειώνεται από το 2020, ενώ τα ποσοστά χρησιμοποίησης αυξάνονται.
«Αναμένουμε ότι η προσφορά θα αποτελέσει περισσότερο “αντίξοο άνεμο” το 2024, καθώς θα τεθεί σε λειτουργία η νέα δυναμικότητα.
Συνολικά, αναμένουμε ότι το προαναφερθέν σκηνικό θα οδηγήσει σε σταδιακή εξομάλυνση του EBITDA διύλισης και για τις δύο εταιρείες, σε περίπου €500-600 εκατ. έως το 2024 από €800-900 εκατ. το 2023. Αυτό θα εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερο από το νούμερο των κάτω των 300 εκατ. ευρώ των προηγούμενων ετών», προβλέπει η χρηματιστηριακή.
Έχοντας σαφή πορεία σε εγκατεστημένη ισχύ άνω του 1GW λειτουργικής ισχύος ΑΠΕ, τα τελευταία χρόνια, και οι δύο εταιρείες έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στα χαρτοφυλάκιά τους από ΑΠΕ.
Η HelleniQ Energy επέκτεινε σημαντικά τη λειτουργική της δυναμικότητα στα 356MW μέσω της εμπορικής λειτουργίας του Φ/Β έργου ορόσημο της Κοζάνης (204MW) και πολλών διεθνών και εγχώριων συμφωνιών εξαγορών και συγχωνεύσεων. Με ένα φιλόδοξο pipeline 4,1GW, η ΕΛΠΕ έχει ουσιαστικά εξασφαλίσει τον στόχο της για 1GW μέχρι το 2025, όταν αναμένουμε ότι το EBITDA ΑΠΕ θα ξεπεράσει τα €100 εκατ.
Αύξηση των εκτιμήσεων λόγω των υψηλότερων περιθωρίων διύλισης και της μεγαλύτερης ορατότητας για τις ΑΠΕ
Με βάση τις καλύτερες τάσεις στα περιθώρια διύλισης και τη μεγαλύτερη ορατότητα για τις ΑΠΕ, η χρηματιστηριακή αυξάνει τις εκτιμήσεις της για τα EBITDA 2023-2024 για την HelleniQ κατά 20% περίπου, αναμένοντας τώρα για το οικονομικό έτος 2023 EBITDA περίπου €1,1 δισ., που θα μειωθούν σε περίπου €0,8 δισ. το 2024, υποθέτοντας συρρίκνωση των περιθωρίων διύλισης κατά περίπου 3$ το βαρέλι.
Σε παρόµοια κατεύθυνση, αυξάνει τα EBITDA για το 2023-2024 για την Motor Oil κατά 9%/5%, µε αποτέλεσµα να διαµορφωθούν σε 1,1 δισ. ευρώ το 2023 και 0,8 δισ. ευρώ το 2024 (λαµβάνοντας υπόψη συµπίεση του περιθωρίου κέρδους κατά $4,5 το βαρέλι) και επίσης ενοποιεί την Anemos στα οικονομικά στοιχεία της Motor Oil.
H Eurobank Equities αναφορικά με την αποτίμηση των δύο εταιρειών, επαναπροσδιορίζει την αποτίμηση και για τις δύο εταιρείες, κάνοντας μετριοπαθείς ανοδικές προσαρμογές στις τιμές στόχους της, μικρότερες από ότι θα έδειχναν οι βραχυπρόθεσμες αναβαθμίσεις των κερδών, καθώς οι μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες παραδοχές έχουν ελάχιστες αλλαγές.
Τοποθετεί και τις δύο μετοχές σε 6 φορές περίπου για το 2024 σε δείκτη EV/EBITDA, στο υψηλό άκρο της μακροπρόθεσμης αποτίμησης του κλάδου διύλισης της ΕΕ, που δικαιολογείται κατά την άποψή της από το αυξανόμενο μείγμα ΑΠΕ.
Δεδομένων των σημερινών επιπέδων τιμών και εκτός αν υπάρξει ύφεση στην Ευρώπη, θεωρεί ότι οι κίνδυνοι στρέφονται εποικοδομητικά σε ισορροπία και βλέπει περιθώρια για τους επενδυτές να προσθέσουν επιλεκτικά έκθεση σε περίπτωση υποχώρησης.
Διαβάστε επίσης:
«Έκρηξη» ξένων επενδύσεων στα ακίνητα, βλέπει ο Χατζηδάκης – Ήρθαν 2,1 δισ. το 2022
Deutsche Bank: Άλμα 7% για τη μετοχή από αυξημένα μερίσματα και buybacks
Euroxx Χρηματιστηριακή: Οι τιμές στόχοι και τα περιθώρια ανόδου των τραπεζικών μετοχών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!