Στην πρόσφατα διαμορφωμένη λίστα με τις μετοχές της μεσαίας κεφαλαιοποίησης (Pan-European SMID) της Deutsche Bank, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) ξεχωρίζει ως η μοναδική ελληνική εταιρεία του χαρτοφυλακίου, καταγράφοντας υψηλή λειτουργική αποδοτικότητα και περιορισμένη μεταβλητότητα, ενισχύοντας το προφίλ της ως «αμυντική» επενδυτική επιλογή.

Ο γερμανικός οίκος και ο αναλυτής Harishankar Ramamoorthy χαρακτηρίζουν την εταιρεία ως μία από τις πιο σταθερές και με τον λιγότερο κίνδυνο επενδυτικές επιλογές στον κλάδο των αεροδρομίων. Η Deutsche Bank διατηρεί την τιμή στόχο στα €10,25 με περιθώριο ανόδου της τάξης του 13%.

1

Η μετοχή του ΔΑΑ διαπραγματεύεται με δείκτη EV/EBITDA για το 2025 στις 9,5 φορές και P/E στις 15,4 φορές, αποκλείοντας την ανάκτηση ζημιών από προηγούμενα έτη. Η αποτίμηση βασίζεται σε προσέγγιση SOTP (άθροισμα επιμέρους αξιών), με την τιμή στόχο να τοποθετείται στα €10,25.

Οι βασικοί καταλύτες ανόδου περιλαμβάνουν:

Διατήρηση της ισχυρής επιβατικής δυναμικής το 2025
Υπεραπόδοση του μη αεροπορικού τομέα (π.χ. καταστήματα, ενοικιάσεις)
Ενδεχόμενη μείωση επιτοκίων στην Ελλάδα και την Ευρώπη
Ο ΔΑΑ, χωρίς άλλα αεροδρόμια στο χαρτοφυλάκιό του, παραμένει ένα καθαρό, ρυθμιζόμενο στοίχημα στην ελληνική οικονομική ανάκαμψη και τον εξελισσόμενο τουριστικό τομέα.

Σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο και ορατότητα εσόδων

Η Deutsche Bank υπογραμμίζει ότι η ισχυρή ρυθμιστική δομή του ΔΑΑ, με εγγυημένη απόδοση ιδίων κεφαλαίων 15% και δυνατότητα μεταφοράς μη επιτευχθεισών αποδόσεων («carry forward»), λειτουργεί ως «καταφύγιο» σε περιβάλλον αβέβαιης ζήτησης.

Ο ΔΑΑ διαθέτει σύμβαση παραχώρησης έως το 2046 και αποτελεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, με κυρίαρχο προφίλ προορισμού, αφού μόλις 18% της επιβατικής κίνησης αφορά transit επιβάτες και περίπου 85% έχει τουριστικό χαρακτήρα. Το 2024 η επιβατική κίνηση ξεπέρασε κατά 25% τα προ πανδημίας επίπεδα, ξεχωρίζοντας από πολλούς ευρωπαϊκούς κόμβους που ακόμη κινούνται χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019.

Η στρατηγική διανομή μετοχικών μερισμάτων (scrip dividends) ενισχύει περαιτέρω τα ίδια κεφάλαια και την αναμενόμενη απόδοση – €100 εκατ. το 2025, και επιπλέον €140 εκατ. για την περίοδο 2026–2028.

Επιτάχυνση επενδύσεων – Κεφαλαιακή αποτελεσματικότητα

Η εταιρεία προχώρησε στην πρώιμη υλοποίηση του προγράμματος επενδύσεων MAP40, ενσωματώνοντάς το στο ήδη ενεργό MAP33, με στόχο την ολοκλήρωση έως το 2032 αντί για τα μέσα/τέλη της δεκαετίας του 2030. Ο εκσυγχρονισμός της επένδυσης αναμένεται να οδηγήσει σε εξοικονόμηση κεφαλαίου — €1,28 δισ. σε τιμές 2024 έναντι προηγούμενης εκτίμησης €1,35 δισ. (2022).

Σε αντίθεση με την ιστορική συμπεριφορά του κλάδου των αεροδρομίων, όπου οι μετοχές υποχωρούν σε περιόδους πτώσης αποδόσεων λόγω συμπίεσης κερδών, η Deutsche Bank εκτιμά ότι ο ΔΑΑ είναι καλύτερα τοποθετημένος για να ωφεληθεί από ενδεχόμενες μειώσεις επιτοκίων, χάρη στη σταθερή φύση των ρυθμισμένων εσόδων του.

Διαβάστε επίσης:

Profile: Η Valletta Credit επιλέγει το «Finuevo Core» για αναβάθμιση του συστήματος πληρωμών

Δήμας από Θεσσαλονίκη: Έτοιμο σε 2 χρόνια το Flyover

Απεσταλμένος Τραμπ στη Ρωσία: «Ο Πούτιν επιθυμεί ειρήνη με διάρκεια στην Ουκρανία»