ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της χρηματιστηριακής, τα λειτουργικά αποτελέσματα και οι ελεύθερες ταμειακές ροές της εισηγμένης για το 2020 (και το δ’ τρίμηνο) αποδείχθηκαν ανθεκτικά, δεδομένων των αδύναμων μακροοικονομικών συνθηκών και των περιορισμών που ίσχυαν λόγω της πανδημίας. Θετική εξέλιξη ήταν μάλιστα ότι τα λειτουργικά κέρδη ανέκαμψαν στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους, και ο καθαρός δανεισμός για το 2020 εμφάνισε μείωση κατά 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, στα 352 εκατ. ευρώ, χάρη στις σημαντικά βελτιωμένες καθαρές ταμειακές ροές, ενώ η διαθέσιμη ρευστότητα παρουσίασε επίσης ουσιαστική βελτίωση.
Επιφυλακτική αισιοδοξία Βασιλάκη για το 2021
Ο CEO του Ομίλου, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, δήλωσε ότι και «το 2021 έχει εξαιρετικά δύσκολη αρχή και σημαντικές αβεβαιότητες, ιδιαίτερα σε σχέση με το χρόνο και το βαθμό επανόδου του τουρισμού. Σε μεγάλο βαθμό η ταχύτητα των εμβολιασμών ανά την Ευρώπη, αλλά και οι αναγκαίες συμφωνίες για τις συνθήκες μετακίνησης, θα διαμορφώσουν το περιβάλλον. Έχοντας όμως κάνει σημαντικές προσαρμογές σε δαπάνες και προϊόντα και διατηρώντας πολλαπλότητα στις πηγές των εσόδων μας, είμαστε αισιόδοξοι ότι η πορεία της, μερικής έστω, ανάκαμψης των αποτελεσμάτων των τελευταίων μηνών θα συνεχιστεί».
Το διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο στηρίζει την ανάκαμψη της κερδοφορίας
Κατά την άποψη των αναλυτών της Euroxx, το διαφοροποιημένο και καλά ισορροπημένο επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου αφήνει καλό περιθώριο για βιώσιμη ανάκαμψη της κερδοφορίας.
Σύμφωνα με τις επικαιροποιημένες εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής, πωλήσεις/EBITDA/EPS προβλέπεται να παρουσιάσουν μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 7%/8%/36% την περίοδο 2020-23, με τα λειτουργικά κέρδη το 2021 να προσεγγίζουν τα επίπεδα εκείνων του 2019.
Σε γενικές γραμμές, την ανάκαμψη της κερδοφορίας οδηγεί ο κλάδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων, καθώς η Autohellas αναμένεται να είναι από τους μεγάλους κερδισμένους της ανάκαμψης που αναμένεται να παρουσιάσει ο ελληνικός τουρισμός.
Επίσης, η αυξανόμενη παρουσία της Autohellas στην εμπορία αυτοκινήτων αφήνει χώρο για μεγέθυνση των περιθωρίων κέρδους από τη στιγμή που η εγχώρια οικονομία επιστρέψει σε ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά και για διαφοροποίηση των κινδύνων.
Τέλος, ο κλάδος των μακροχρόνιων μισθώσεων προσθέτει αμυντικά χαρακτηριστικά και προφυλάσσει τον Όμιλο από αναπάντεχες «λακκούβες» στην ανάπτυξη της οικονομίας και του τουρισμού.
Υπό το φως όλων αυτών, η χρηματιστηριακή παραμένει «overweight» στη μετοχή, αυξάνοντας την τιμή στόχο στα 10,40 ευρώ, (συνολικό περιθώριο ανόδου 66%) από 10 ευρώ προηγουμένως.
Με P/E και EV/EBIT 10,0x και 9,9x αντίστοιχα για το 2021, η Autohellas διαπραγματεύεται με discount μεγαλύτερου του 40% έναντι των ομοειδών της, το οποίο δεν δικαιολογείται, παρά μόνο εν μέρει λόγω του μικρότερου μεγέθους της.
Γενικά, η θετική στάση των αναλυτών για την Autohellas απορρέει από την ισχυρή θέση της εισηγμένης στην αγορά (ηγετικά μερίδια σε αναπτυσσόμενες αγορές), την ποιότητα του μάνατζμεντ, τα αμυντικά χαρακτηριστικά, το περιθώριο ανάκαμψης της κερδοφορίας, την υγιή σχέση καθαρού δανεισμού-EBITDA και την καλή παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών.
Επιπλέον, θεωρούν ότι η Autohellas παραμένει ένα «χαρτί» της μεσαίας κεφαλοποίησης με καλή αξία, προβλέποντας μερισματική απόδοση 3,1%-4,4% στο διάστημα 2021-23.
Τέλος, τα μη βασικά assets της εισηγμένης, συμπεριλαμβανομένου του 11,6% που κατέχει στην Aegean Airlines, έχουν συνολική λογιστική αξία 55 εκατ. ευρώ, ενώ κατέχει επίσης μεγάλη ακίνητη περιουσία (με συνολική λογιστική αξία 118 εκατ. ευρώ το 2020).
Διαβάστε επίσης:
AXIA για Autohellas: Τι βλέπει για τη συνέχεια
Autohellas: Ανάκαμψη λειτουργικής κερδοφορίας το 2020 παρά το lockdown
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα