ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Με την εκμετάλλευση των ακινήτων στο Παλαιό Ψυχικό να έχει μπει στον πάγο, η διέξοδος της εταιρείας είναι στα μεγαλεπίβολα σχέδια για την ανάπτυξη του Λαυρίου ως μία περιοχή που πέρα από τη δια θαλάσσης διέξοδο, ως ένα μεγάλο λιμάνι της Αττικής με πολλές χρήσεις (π.χ. τουριστικές, εκτός της εκμετάλλευσης του λιμένος), «ψάχνει» την πολύπλευρη ανάδειξή της.
Με τη συμμετοχή της Κέκροψ κοντά στο 10% και το project να υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ και την εμπορική εκμετάλλευση στα 500 με 600 εκατ. Ευρώ, ανεβάζει εντυπωσιακά, σύμφωνα με τους αναλυτές την αποτίμηση της Κέκροψ.
Η Dimand έχει έρθει σε καταρχήν συμφωνία με την διαχειρίστρια εταιρεία της Strix Holdings (θυγατρική της Πειραιώς), με σκοπό το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας ευρείας επένδυσης με στόχο την αποκατάσταση της έκτασης και την ανάπτυξη πολεοδομικών υποδομών και κτιριακών εγκαταστάσεων, οι οποίες, μεταξύ άλλων θα φιλοξενούν κατοικίες, ξενοδοχειακές μονάδες, επιχειρήσεις εστίασης και χώρους αναψυχής.
Το 75% της έκτασης ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει σε τρίτους μεταξύ των οποίων η Intracom, η Κέκροψ (που έγραψε χαμηλό στο sell off της 5ης Αυγούστου 1,27 ευρώ) και η ΓΕΚ Τέρνα, ενώ θα εξεταστεί και είσοδος επιπλέον επενδυτών μετά την ωρίμανση του ακινήτου.
Στόχος είναι η επένδυση, που εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ, να επαναπροσδιορίσει το Λαύριο ως ένα ελκυστικό τουριστικό πόλο, σε συνδυασμό με την αναζωογόνηση του κύριου λιμένα και την αξιοποίηση της μαρίνας.
Εκτός από τις στεριανές επενδύσεις, θέση στο Λαύριο έχει μέσω της Olympic Marine και ο Γιώργος Προκοπίου.
Ο εφoπλιστής έχει επενδύσει από το 2020 επένδυσε σε υποδομές που επιτρέπουν στη μαρίνα να φιλοξενεί και να επισκευάζει μεγαλύτερα σκάφη, αξιοποιώντας της αναβαθμισμένες λιμενικές και ναυπηγοεπισκευαστικές της εγκαταστάσεις, ενώ η προβολή της μαρίνας προωθείται και μέσω του Olympic Yacht Show, που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις της.
Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, το 2022 η μαρίνα Λαυρίου είχε έσοδα 7,8 εκατομμυρίων, παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 14%.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται σε αύξηση των εσόδων από τη δραστηριότητα των επισκευών κατά περίπου 35% και από την κατά περίπου 20% αύξηση των εσόδων από διαχειμάσεις και ελλιμενισμούς.
Η εταιρεία έβαλε στόχο την επαναδραστηριοποίηση στον τομέα της ναυπήγησης σκαφών αναψυχής, κίνηση που κρίθηκε σκόπιμη λόγω κατά πρώτον της κατασκευαστικής εμπειρίας των στελεχών της, καθώς και της παγκόσμιας αυξητικής τάσης στην αγορά σκαφών.
Στις ράγες έχει μπει και η αξιοποίηση του λιμένα, με οκτώ επενδυτικά σχήματα να έχουν υποβάλει φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 50% συν μία μετοχή.
Ενδιαφερόμενοι είναι η ΓΕΚ Τέρνα, η ελληνική κατασκευαστική Ιντερκάτ, η κοινοπραξία της JET PLAN SHIPPING (του ομίλου Ηλιόπουλου) με την Άκτωρ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία της GPH Cruise Port Finance με την Promarine, η κοινοπραξία της Olympic Marine (συμφερόντων Προκοπίου) με την ελβετική MSC Cruises, η Gulftainer, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με έντονη παρουσία στη Μέση Ανατολή και την Αμερική, το fund IOTC Investments και η ισραηλινή Israel Shipyards Industries.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι από τον Σεπτέμβριο και μετά θα εντατικοποιηθούν οι διεργασίες για να τρέξει το project στο Λαύριο.
Προς το παρόν το τιμόνι στην Κέκροψ έχει αναλάβει ο Πέτρος Σουρέτης, εντεταλμένος σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος στο Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ως προς τα ακίνητα στο Παλαιό Ψυχικό, από τα 242 στρέμματα της εταιρείας στην περιοχή Λατομείο, υπενθυμίζεται ότι ο Άρειος Πάγος δικαίωσε το δημόσιο για τα εκτός σχεδίου ακίνητα στην περιοχή και δικαίωσε την Κέκροψ για τα εντός σχεδίου, δηλαδή ένα οικόπεδο επιφανείας 7 στρεμμάτων και ένα δεύτερο 5,8 στρεμμάτων για το οποίο θα χρειαστεί να υποβληθεί αίτημα άρσης απαλλοτρίωσης και τροποποίησης ρυμοτομικού σχεδίου για την επανένταξη του με δυνατότητα δόμησης. Βρίσκεται υπό απαλλοτρίωση από το 1988 χωρίς να έχει καταβληθεί η σχετική αποζημίωση από το Δήμο.
Διαβάστε επίσης:
Ποιοι πουλάνε Motor Oil και γιατί
Ιντραλότ: Τι συμβαίνει με τη μετοχή, οι εντολές από Morgan Stanley και UBS