«Στόχος μας είναι η πρόσληψη συνολικά 600 οδηγών μέχρι το καλοκαίρι του 2025 ενισχύοντας σημαντικά το δυναμικό των οδηγών της Ο.Σ.Υ.», αναφέρει ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου στο mononews.gr.
Έχοντας στο χαρτοφυλάκιό του μία σειρά από μέτρα, τα οποία θα αναβαθμίσουν τις μεταφορές στην Ελλάδα και με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη, που στο επίκεντρό του βρίσκονται οι δημόσιες συγκοινωνίες.
Ο υφυπουργός Μεταφορών μιλά στο mononews.gr για το χρονοδιάγραμμα της αναβάθμισης του στόλου των λεωφορείων , τις προτεραιότητες του υπουργείου στο επόμενο χρονικό διάστημα με στόχο τη βέλτιστη εμπειρία μετακίνησης των πολιτών.
-Σε βάθος τετραετίας στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, προβλέπεται η κυκλοφορία 1900 λεωφορείων. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση του στόλου;
Μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί 278 νέα οχήματα, με τα 140 να είναι ηλεκτρικά και τα 138 να είναι diesel αντιρρυπαντικά και αρχές Φεβρουαρίου θα κυκλοφορήσουν 100 ηλεκτρικά midi και 50 φυσικού αερίου (18μετρα) τα οποία έχουμε ήδη στα αμαξοστάσια μας. Μέχρι τον Αύγουστο του 2025 ο στόλος θα έχει φτάσει τα 951 καινούρια οχήματα.
-Όσον αφορά στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, θα υπάρξουν νέες προσλήψεις οδηγών;
Όσον αφορά την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, ήδη προχωράμε με τις διαδικασίες του διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη, στην πρόσληψη 342 συνολικά οδηγών μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, οι οποίοι θα ενισχύσουν σημαντικά την δημόσια συγκοινωνία. Ο στόχος μας είναι η πρόσληψη συνολικά 600 οδηγών μέχρι το καλοκαίρι του 2025 ενισχύοντας σημαντικά το δυναμικό των οδηγών της Ο.Σ.Υ. Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στη φάση των συνεντεύξεων, και μέσα στο άμεσο διάστημα οι νέοι οδηγοί θα είναι έτοιμοι να βγουν στους δρόμους, συμβάλλοντας στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου.
Επίσης, η Δευτεροβάθμια Επιτροπή Υγείας, επαναλειτούργησε, μετά από ενάμισι χρόνο, αφού διευθετήθηκαν και εξασφαλίστηκαν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας της. Η Επιτροπή αυτή έχει ως αντικείμενο την εκτίμηση της ικανότητας ασφαλούς οδήγησης των οδηγών της ΟΣΥ, προβαίνοντας παράλληλα στην εξέταση της ικανότητας οδήγησης των 336 εκκρεμών υποθέσεων των οδηγών λεωφορείων που έχουν δηλώσει αδυναμία.
-Μετά το tap2ride, ποιες δράσεις να αναμένουμε για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΜΜΜ;
Η νέα δυνατότητα πληρωμής Tap2Ride, έρχεται να συνδράμει στην μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε την εισιτηριοδιαφυγή καθώς αρκετοί είναι οι επιβάτες που δεν επικυρώνουν καθημερινά εισιτήρια στα λεωφορεία, μία νοοτροπία που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια.
Φυσικά υπάρχουν και εκείνοι οι επιβάτες που δεν βρίσκουν εισιτήρια για τα λεωφορεία, αλλά υπάρχουν και οι «πονηροί» που εκμεταλλεύονται την κατάσταση. Πλέον όμως όλοι οι επιβάτες μέσω των καρτών ή των κινητών θα μπορούν να πληρώνουν για το εισιτήριο τους, εξοικονομώντας χρόνο και συμβάλλοντας στην καλύτερη λειτουργικότητα των συγκοινωνιών. Πρόκειται για μία από τις δεσμεύσεις της ηγεσίας μας, στο πλαίσιο του να γίνει η καθημερινότητα του πολίτη καλύτερη καθώς τώρα πια οι πολίτες θα χρεώνονται στο τέλος της ημέρας το οικονομικότερο εισιτήριο, δε θα χάνουν χρόνο στις ουρές των μηχανημάτων εισιτηρίων και δε θα χρειάζεται να έχουν γνώση των προϊόντων του ΟΑΣΑ.
Εκεί εντάσσεται και η γενικότερη φιλοσοφία μας καθώς σκοπός του υπουργείου είναι η ενίσχυση και την βελτίωση της εμπειρίας του επιβάτη. Στόχος μας είναι να εισαγάγουμε περισσότερα ψηφιακά συστήματα που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών. Αναμένουμε και την τηλεματική στα λεωφορεία καθώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί κεντρικό μας στόχο για τη δημιουργία ενός πιο φιλικού, βιώσιμου και αποτελεσματικού δικτύου μεταφορών που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.
-Ποιες είναι οι προτεραιότητες του υπουργείου για τον τομέα των Μεταφορών στο επόμενο διάστημα;
Πρώτη προτεραιότητα μας είναι η βέλτιστη εμπειρία μετακίνησης, με όλα όσα περιλαμβάνει αυτό. Από τη συχνότητα του δρομολογίου μέχρι την ποιότητα του μέσου μεταφοράς, τον σεβασμό προς τους ανάπηρους συμπολίτες μας που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ.
Ταυτόχρονα, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος βρίσκεται προ των πυλών καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία της διαβούλευσης, έρχεται μετά από 18 χρόνια να εξορθολογήσει τα δεδομένα και να τα προσαρμόσει στις ανάγκες της εποχής μας. Ο νέος ΚΟΚ φέρνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που συμπεριφερόμαστε οδικά, ενώ στην κορυφή των στόχων του υπουργείου μας είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής
Παράλληλα, προχωράμε στη δημιουργία του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη με τον οποίο στοχεύουμε στη δημιουργία ενός νέου συστήματος μεταφορών στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη επικεντρωμένο στις Δημόσιες Συγκοινωνίες, με ορίζοντα και λύσεις για την επόμενη εικοσαετία. Ο χάρτης αυτός δεν αποτελεί απλά ένα νέο σύστημα διαχείρισης των μετακινήσεων, μια απλή διαδικασία ανανέωσης, αλλά ένα ολιστικό σχέδιο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών.
Τέλος, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το ψυχοφθόρο κυκλοφοριακό της Αττικής, το οποίο αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα για την καθημερινότητα των πολιτών, με υπέρογκο παραγωγικό και οικονομικό κόστος. Στον άμεσο σχεδιασμό μας είναι η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στον Κηφισό, ο οποίος αποτελεί έναν κομβικό δρόμο για την πρωτεύουσα.
Υπάρχει ένα πλάνο μεταφοράς των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον Βοτανικό και εγγύτερα στην περιοχή στο πάρκο logistics στη Φυλή. Αυτή η μεταφορά θα γίνει τα επόμενα δύο χρόνια, ήτοι το 2026, με επιχορήγηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα βοηθήσει άμεσα στο ζήτημα του κυκλοφοριακού. Από το έργο αυτό θα μειωθεί σημαντικά η κίνηση των φορτηγών καθώς αυτά τα 4.000 – 5.000 φορτηγά που κάθε μέρα κινούνται στον Κηφισό και είναι υπεύθυνα για τον μεγαλύτερο όγκο της κίνησης που ζούμε όλοι οι υπόλοιποι, θα πηγαίνουν πλέον στο πάρκο logistics της Φυλής. Μαζί με την μεταφορά του Σταθμού των ΚΤΕΛ από τον Κηφισό στον Ελαιώνα θα δοθεί μια βαθιά ανάσα στην κυκλοφορία του Κηφισού. Πρόκειται για μεγάλα αναπτυξιακά έργα, τα οποία με τον σύγχρονο τρόπο όπως θα διαμορφωθούν, θα δημιουργήσουν καλύτερες συνθήκες στην καθημερινότητα μας.
Διαβάστε επίσης:
Μανώλης Γραφάκος στο mononews: Σε Σχιστό και Φυλή τα εργοστάσια διαχείρισης απορριμμάτων
Νέος ΚΟΚ: Πώς αντιδρούν οι συγκοινωνιολόγοι στα μέτρα που εφαρμόζονται
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θρακομακεδόνες: Οδηγούνται στην φυλακή οι 2 κατηγορούμενοι
- Ιστορικές στιγμές στη Νορβηγία: Κατέρρευσε η κυβέρνηση συνασπισμού – Στο τιμόνι οι κεντροαριστεροί μετά από 25 χρόνια
- ΥΠΕΘΑ για έκτακτες κρίσεις: Αναγκαιότητα ο εκσυγχρονισμός στη Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ανδρουλάκης: Αποχαιρετούμε έναν μεγάλο Ιεράρχη, έναν διανοούμενο της ορθόδοξης πίστης μας