ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπει τον εξορθολογισµό, την οµαδοποίηση και τη διαβάθµιση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να επιδεικνύει έναν στείρα τιµωρητικό χαρακτήρα υποστηρίζει μέσω της συνέντευξής του στο Mononews ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου.
Παράλληλα περιγράφει τις βασικές αλλαγές που θα ισχύσουν ενώ τονίσει πως νέος ΚΟΚ στοχεύει στην απενοχοποίηση των οχηµάτων και στην υπευθυνότητα του οδηγού.
Ο Βασίλης Οικονόμου αναφέρεται και στο σχέδιο με τις κάμερες κυκλοφορίας που θα καταγράφουν οδικές παραβάσεις και αποκαλύπτει σε ποια σημεία Αττικής θα τοποθετηθούν.
Ο υφυπουργός Μεταφορών όμως μιλάει και για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων με στόχο την αύξηση των δρομολογίων και την μείωση του χρόνου αναμονής όπως επισημαίνει αλλά και για τη δημιουργία υδατοδρομίων που προωθεί η κυβέρνηση.
Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:
Τι αλλάζει με το νέο ΚΟΚ; Από πότε θα είναι σε ισχύ;
Ένα από τα πολύ βασικά στοιχεία του νέου Κ.Ο.Κ. είναι η προστασία των μοτοσικλετιστών καθώς επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους. Το κράνος αποτελεί βασικό μέσο προστασίας, και η χρήση του για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη. Η ασφάλεια του μοτοσικλετιστή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη χρήση κράνους, και αυτό δεν πρόκειται απλώς για έναν νομικό κανόνα, αλλά για έναν κανόνα ζωής.
Η εικόνα του μοτοσικλετιστή που κυκλοφορεί χωρίς κράνος, πολλές φορές μεταφέροντας ένα παιδί, είναι απαράδεκτη, δίνει λάθος παράδειγμα στις επόμενες γενιές και θα εκλείψει από τους ελληνικούς δρόμους. Παράλληλα, προχωράμε στη μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες.
Η μείωση της ταχύτητας από τα 50 χιλιόμετρα στα 30 χιλιόμετρα εντός αστικού ιστού, είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Προσοχή όμως, μιλάμε για το όριο ταχύτητας εντός αστικού ιστού και όχι σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή αυτοκινητόδρομους. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας παράλληλα θα προβλέπει τον εξορθολογισµό, την οµαδοποίηση και τη διαβάθµιση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να επιδεικνύει έναν στείρα τιµωρητικό χαρακτήρα.
Στόχος είναι η εξοικείωση των οδηγών και η ενσυνείδητη αποδοχή από αυτούς ενός σύγχρονου πλαισίου οδικής ασφάλειας, η οποία αφορά τόσο τους ίδιους όσο και τους πεζούς, η επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, και η επακόλουθη διασφάλιση της συµµόρφωσης µε τα πρόστιµα, αλλά και της είσπραξης αυτών.
Ο νέος ΚΟΚ πρεσβεύει ταυτόχρονα, εκτός κάποιων λίγων εξαιρέσεων, την απενοχοποίηση των οχηµάτων και την υπευθυνότητα του οδηγού. Ήδη έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και μόλις ολοκληρωθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες θα ψηφιστεί εντός Φεβρουαρίου στη Βουλή.
Για τα πατίνια και τα ποδήλατα τα κράνη πλέον θα είναι υποχρεωτικά;
Δημιουργούμε ασφαλείς και εκτεταμένους ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους στον αστικό και περιαστικό ιστό των πόλεων, ενθαρρύνοντας τις ήπιες μορφές μετακίνησης με περπάτημα, ποδήλατο, τροχοσανίδες και πατίνια, έχοντας φυσικά δημιουργήσει όσο το δυνατόν ασφαλέστερες συνθήκες. O νέος ΚΟΚ υποστηρίζει τη μικροκινητικότητα αλλά θέτει συγχρόνως και όρια στην κίνηση των προσωπικών οχημάτων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των οδηγών τους. Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια μιλάμε για ταχύτητα έως 25 km/h, με απαραίτητο το κράνος και απαράβατη τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας.
Μέσα στο 2025 όμως έρχονται και οι κάμερες που θα καταγράφουν οδικές παραβάσεις σε βασικούς άξονες στην Αττική. Που θα εφαρμοστούν;
Η τοποθέτηση καμερών θα γίνει στρατηγικά σε επικίνδυνα σημεία. Σε σημεία των δρόμων με υψηλή επικινδυνότητα ατυχημάτων, σε λεωφορειογραμμές και σε φανάρια ώστε να υπάρχει ενισχυμένη διαφύλαξη της Δημόσιας Συγκοινωνίας, αποτροπή παραβατικών συμπεριφορών στην οδική ασφάλεια και να μας δώσει την δυνατότητα για διενέργεια μεγαλύτερου όγκου ελέγχων. Οι κάμερες δεν στοχεύουν στην επιβολή προστίμων αλλά στη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου.
Θέλουμε οι 1.400 αυτές συσκευές να λειτουργήσουν αποτρεπτικά, να ενισχύσουν την υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά και να συμβάλουν στην καλλιέργεια μιας νέας οδικής κουλτούρας στην οποία επενδύει το υπουργείο μας.
Μια μέρα πριν μπει το 2025 βρεθήκατε στο αμαξοστάσιο του Ρέντη για την παραλαβή 100 νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων. Η αντικατάσταση των οχημάτων πότε θα ολοκληρωθεί; Έχουν μειωθεί οι χρόνοι αναμονής του επιβατικού κοινού;
Τα 100 αυτά νέα ηλεκτρικά λεωφορεία προστίθενται στα ήδη λειτουργώντα 140, φτάνοντας τα 240 ηλεκτρικά στην Αθήνα. Έχουμε ήδη 138 σύγχρονα αντιρρυπαντικά λεωφορεία στις περιαστικές γραμμές της Ανατολικής Αττικής, ενώ έχουν φτάσει ήδη 27 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, φτάνοντας τα νέα λεωφορεία στα 405.Το καλοκαίρι θα είμαστε στα 951, δηλαδή το 75% του στόλου της Αττικής θα είναι νέα λεωφορεία.
Ταυτόχρονα, στη Θεσσαλονίκη ο ΟΑΣΘ έχει βγάλει στην κυκλοφορία 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ υπάρχει η πρόβλεψη για 220 λεωφορεία leasing και 225 ηλεκτρικά μέχρι το 2027. Ο στόχος μας είναι να προχωρήσουμε μέχρι το 2027 στην πλήρη αντικατάσταση του στόλου των παλιών λεωφορείων με σύγχρονα λεωφορεία, τα οποία θα είναι όλα φιλικά προς το περιβάλλον, θα έχουν επαρκή κλιματισμό και θα διαθέτουν πλήρη προσβασιμότητα για τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Για αυτό τον λόγο ετοιμάζουμε τον διαγωνισμό για 500 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 200 τρόλεϊ τα οποία μέχρι το 2027 θα είναι σε λειτουργία.
Νομίζω ότι οι πολίτες οι οποίοι ήδη έχουν μπει σε αυτά τα λεωφορεία διαπιστώνουν την πολύ μεγάλη αλλαγή στην ποιότητα της μετακίνησής τους. Όπως είναι φυσικό, με αυτές τις προσθήκες έχουν αυξηθεί τα δρομολόγια και έχει μειωθεί η αναμονή του πολίτη στις στάσεις.
Ετοιμάζετε αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας των υδατοδρομίων;
Έχουμε ετοιμάσει ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να αδειοδοτηθούν τα υδατοδρόμια και να λειτουργήσουν τα υδροπλάνα με ασφάλεια. Αυτό θα παρουσιαστεί πρώτα, σε λίγες ημέρες, στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Έχουμε μελετήσει κρίσιμα ζητήματα – μεταξύ άλλων – με το ύψος του επιτρεπόμενου κυματισμού για τη διεξαγωγή πτήσεων, αλλά και άλλα επιμέρους θέματα, όπως η πιστοποίηση υδατοδρομίων και υδροπλάνων και σε λίγες ημέρες θα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε ακόμη ένα βήμα παραπέρα, καθώς η ίδρυση νέων υδατοδρομίων είναι ένα ακόμη ζήτημα που βρίσκεται υψηλά στην κυβερνητική ατζέντα για την ανάπτυξη των νησιών μας και γενικότερα του τουρισμού μας.
Σε λίγες μέρες ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει τον επόμενο πρόεδρο της Δημοκρατίας. Το πρόσωπο αυτό μπορεί να προέρχεται από την κεντροδεξιά παράταξη;
«Κυριακή κοντή εορτή», όπως λέμε. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός είπε ότι θα υπάρξουν ανακοινώσεις το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Αυτό είναι θεσμικά και συνταγματικά σωστό, προκειμένου να αρχίσει η συζήτηση στην ώρα της, όποτε βρισκόμαστε μια ανάσα πριν από την κυβερνητική πρόταση. Επί της αρχής πιστεύω ότι πρέπει το πρόσωπο να έχει συναινετικά χαρακτηριστικά από όποια παράταξη ή πολιτικό χώρο κι αν προέρχεται η υποψηφιότητα.
Και φυσικά μπορεί ναπ ροέρχεται από τη Νέα Δημοκρατία και να έχει αυτά τα χαρακτηριστικά, όπως επίσης μπορεί προφανώς να προέρχεται και από την Κεντροαριστερά. Είμαι σίγουρος ότι ο πρωθυπουργός θα καταλήξει στο σωστό πρόσωπο, με σεβασμό προς τον θεσμό και το σύνταγμα της χώρας.
Διαβάστε επίσης:
Στον Ευαγγελισμο ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος με λοίμωξη και αιμορραγία στο πεπτικό
Η πρώην πρεσβεία της Ελλάδας στην Ουάσινγκτον πωλήθηκε για 7,25 εκατ. δολάρια
Ευάγγελος Μυτιληναίος: Σε τεντωμένο σχοινί η αγορά με την διακοπή του ρωσικού αερίου – Έως 100 δις ενδέχεται να στοιχίσει στην Ευρώπη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελίνα Τραυλού: «Η ελληνική ναυτιλία, αντέχει και εξελίσσεται – Κρίσιμος ο ρόλος των νέων στη ναυτιλία»
- Φον ντερ Λάιεν: Αναρρώνει από την πνευμονία – Προς το παρόν δεν προβλέπεται η αντικατάστασή της
- FED: Παραιτείται ο αντιπρόεδρος υπεύθυνος για την εποπτεία των τραπεζών, Μάικλ Μπαρ
- Ηλεία: Νέος σεισμός 3,5 Ρίχτερ ταρακούνησαν την περιοχή