ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο εκπρόσωπος της ΝΔ προσάπτει στην αντιπολίτευση προσπάθεια να μετατρέψει σε πολιτικό αφήγημα μια «θεσμική αστοχία» και δηλώνει πεπεισμένος ότι η αλήθεια θα αναδειχθεί μέσα από τη Δικαιοσύνη και την Εξεταστική Επιτροπή.
Το κορυφαίο στέλεχος του κυβερνώντος κόμματος υπογραμμίζει ότι δεν τίθεται κανένα θέμα αλλαγής του εκλογικού νόμου και πως το διακύβευμα των επόμενων εκλογών είναι η σταθερότητα της χώρας σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικής αστάθειας και έντονου Τουρκικού αναθεωρητισμού. Και αυτή τη σταθερότητα μπορεί να εξασφαλίσει μια ισχυρή μονοκομματική κυβέρνηση που θα μπορεί να κυβερνά και να λαμβάνει άμεσα αποφάσεις.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη στον Γαβριήλ Σερέτη
– Η αντιπολίτευση, με αφορμή τις υποθέσεις των τηλεφωνικών παρακολουθήσεων, κάνει λόγο για “παρακράτος Μητσοτάκη”, “αντιδημοκρατική εκτροπή” και υποστηρίζουν ότι “ο Πρωθυπουργός έχει προσωπικές ευθύνες”. Τι απαντάτε;
Όλα αυτά είναι αυθαίρετα συμπεράσματα μιας αντιπολίτευσης που προσπαθεί μια θεσμική αστοχία να την κάνει πολιτικό αφήγημα. Η κυβέρνηση αναγνώρισε τις ευθύνες της από την αρχή. Υπήρξαν παραιτήσεις, δόθηκαν εξηγήσεις και έχει κινηθεί κάθε διαδικασία που προβλέπει το Σύνταγμα και ο κανονισμός της Βουλής. Το λόγο έχει η Δικαιοσύνη και η Εξεταστική Επιτροπή. Θα αναδειχθεί η αλήθεια. Η χώρα μας έχει στέρεη Δημοκρατία και ισχυρούς Θεσμούς.
-Ωστόσο, υπάρχουν φωνές, όχι μόνο στους κόλπους της αντιπολίτευσης, που υποστηρίζουν ότι το επιχείρημα για την παρακολούθηση του τηλεφώνου του κ. Νίκου Ανδρουλάκη, “ήταν σύμφωνη με το γράμμα του νόμου αλλά λάθος”, δεν μπορεί να σταθεί. Βαρύνει τον Πρωθυπουργό και μόνον αυτόν, η πολιτική ευθύνη για κάθε αρμοδιότητα που ασκεί ο ίδιος, όπως εκτίμησε ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας Π. Παυλόπουλος;
Ο Πρωθυπουργός δεν γνώριζε. Αυτό είναι βέβαιο. Επίσης είναι βέβαιο πως υπάρχει θεσμικό κενό στην νομοθεσία. Η επισύνδεση στον κ. Ανδρουλάκη ήταν νόμιμη, αλλά προφανώς η διαδικασία απαιτεί περισσότερα φίλτρα, σε ότι αφορά τα πολιτικά πρόσωπα. Αυτό το θεσμικό κενό θα το θεραπεύσουμε. Εξάλλου, όσα θεσμικά προβλήματα διαχειριστήκαμε 3 χρόνια τώρα, τα αντιμετωπίσαμε επιτυχώς. Έτσι θα κάνουμε και σε αυτή την περίπτωση.
– Η αντιπολίτευση κάνει λόγο “τεράστιες αντιφάσεις” της κυβέρνησης της ΝΔ. Και αναρωτιούνται “με βάση ποια διαδικασία η κυβέρνηση και ο κ. Γεραπετρίτης καλούν τον κ. Ανδρουλάκη να ενημερωθεί για την παρακολούθησή του, όταν με τροπολογία έχουν καταργήσει την υποχρέωση της ΕΥΠ να ενημερώνει την ΑΔΑΕ και στη συνέχεια η ΑΔΑΕ να ενημερώνει έναν πολίτη για την παρακολούθησή του”. Προσθέτουν δε, “πώς μπορούσε να ενημερωθεί ο κ. Ανδρουλάκης, όταν ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε ότι ούτε ο ίδιος ούτε κανείς ξέρει τους λόγους αυτής της παρακολούθησης»;
Η κυβέρνηση έχει καλέσει κατ’ εξαίρεση τον κ. Ανδρουλάκη να ενημερωθεί από το Διοικητή της ΕΥΠ, που είναι ο αρμόδιος, για την υπόθεσή του. Όμως η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να γίνει δημοσίως. Ο κ. Γεραπετρίτης δεν θα ενημέρωνε προφανώς τον κ. Ανδρουλάκη. Αυτό θα γινόταν από τους θεσμικά υπεύθυνους.
— Στη δημόσια σφαίρα διακινείται το επιχείρημα ότι ο Πρωθυπουργός στη Βουλή, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να παρακολουθήθηκαν, ή και να παρακολουθούνται, ακόμα και με “νόμιμες επισυνδέσεις”, κι άλλα πολιτικά πρόσωπα. Μπορείτε, ως κυβερνών κόμμα, να δεσμευτείτε πως, επί των ημερών σας τουλάχιστον, δεν γίνονται παρακολουθήσεις πολιτικών προσώπων στην Ελλάδα; Και, σε κάθε περίπτωση, δεν δημιουργεί μια τεράστια σκιά στο πολιτικό σύστημα η ιδέα και μόνο ότι η Ε.Υ.Π. ή το ακόμα χειρότερα άλλα κέντρα, παρακολουθούν, χωρίς η πολιτική ηγεσία να το γνωρίζει;
Ο πρωθυπουργός εξήγησε πως ο νόμος δεν εξαιρεί κανέναν πολίτη από τις νόμιμες επισυνδέσεις της ΕΥΠ. Επίσης τόνισε ότι δεν γνώριζε απολύτως τίποτα για την παρακολούθηση, όχι μόνο του Νίκου Ανδρουλάκη, αλλά κανενός άλλου πολίτη. Επίσης ο κ. Μητσοτάκης διευκρίνισε πως κανένας πρωθυπουργός δεν γνωρίζει ποιους παρακολουθεί η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Η διαδικασία αυτή είναι ευθύνη των Υπηρεσιών και των Εισαγγελέων και γίνεται σύμφωνα με τη νομοθεσία. Αυτό που αναδεικνύει αυτή η υπόθεση είναι πως για συγκεκριμένες περιπτώσεις χρειάζονται περισσότερα φίλτρα. Αυτό θα το θεραπεύσει η κυβέρνηση. Προς αυτή την κατεύθυνση περιμένουμε προτάσεις και από τα υπόλοιπα κόμματα.
–Τι γίνεται με τα αρχεία των πρόσφατων παρακολουθήσεων, όπως αυτή του κ. Ανδρουλάκη, στην ΕΥΠ; Υπάρχει περίπτωση να έχουν καταστραφεί; Κι αν ναι, αυτό δεν ενισχύει τους φόβους περί πολιτικής ανικανότητας ή και ανεξέλεγκτων στεγανών σε κρίσιμες υπηρεσίες, όπως αυτές που θα έπρεπε να είναι υπεύθυνες για την ασφάλεια της χώρας, αλλά και των πολιτών;
Προφανώς υπάρχει κάποιο πρωτόκολλο που εφαρμόζεται, σύμφωνα με την νομοθεσία. Αυτό είναι ευθύνη της Εξεταστικής Επιτροπής να το διαπιστώσει. Όταν ολοκληρωθεί η έρευνα θα μάθουμε πλήρως τι έχει συμβεί.
-Γιατί δεν έχει γίνει ακόμα έρευνα στις εταιρείες που επισήμως εμπορεύονται και διαχειρίζονται τα κακόβουλα λογισμικά στη χώρα μας; Είναι επαρκές το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους;
Η κυβέρνηση έχει πληροφορήσει επισήμως ότι καμία κρατική οντότητα δεν έχει προμηθευτεί κακόβουλο λογισμικό, ούτε το χρησιμοποιεί. Από εκεί και πέρα, ο κ. Ανδρουλάκης έχει κάνει μηνυτήρια αναφορά για το ζήτημα του κακόβουλου λογισμικού και η Δικαιοσύνη διεξάγει έρευνα.
-Η Κυβέρνηση ακολουθεί μια επιδοματική πολιτική στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων απέναντι στην ενεργειακή κρίση. Ποια είναι τα δημοσιονομικά όρια αυτής της πολιτικής; Δεν είναι μονόδρομος μια ευρωπαϊκή λύση; Και αν αυτή δεν υπάρξει άμεσα, πόσους μήνες ακόμα μπορεί να αντέξει ο ελληνικός προϋπολογισμός;
Η κυβέρνηση στηρίζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις, εντός των δυνατοτήτων της οικονομίας μας. Η οικονομική ανάπτυξη επιτρέπει στην κυβέρνηση να έχει το περιθώριο να στηρίζει. Οι πολίτες ξέρουν πως η κυβέρνηση στέκεται δίπλα τους. Μέχρι τώρα η κριτική στην κυβέρνηση ήταν πως δίνει “ψίχουλα”. Τώρα πως δίνει επιδόματα. Η κοινωνία όμως έχει ανάγκη αυτή την στήριξη όταν το κόστος του φυσικού αερίου έχει αυξηθεί 1000% από πέρσι! Από εκεί και πέρα, εκτός από το εθνικό μας σχέδιο, χρειάζεται και η Ευρωπαϊκή παρέμβαση. Βλέπετε, οι προτάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη που κατέθεσε το Μάρτιο, είναι οι μόνες ρεαλιστικές και για αυτό, έστω και καθυστερημένα, η ΕΕ τις συζητά. Χρειάζεται όμως περισσότερη ταχύτητα!
– Γιατί η Κυβέρνηση δεν ακολούθησε το παράδειγμα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, οι οποίες επέλεξαν να αποσυνδέσουν την τιμή του ρεύματος από την τιμή του φυσικού αερίου και να βάλουν πλαφόν στη χονδρική; Εξάλλου, αυτή δεν ήταν και η πρόταση Μητσοτάκη από τον περασμένο Μάρτιο προς την Κομισιόν;
Η Ισπανία και η Πορτογαλία είναι οι μόνες χώρες που έλαβαν αυτή την εξαίρεση επειδή δεν έχουν σύνδεση με το ευρωπαϊκό δίκτυο φυσικού αερίου. Τη διαφορά του πλαφόν την επιβαρύνονται οι φορολογούμενοι των δύο χωρών. Βλέπετε όμως πως παρά το πλαφόν που βάζουν σε εθνικό επίπεδο, η τιμή στη λιανική – αυτή που πληρώνει δηλαδή ο καταναλωτής – είναι υψηλότερη από αυτή που πληρώνουν τελικά οι Έλληνες! Οι μόνες ρεαλιστικές λύσεις είναι οι προτάσεις του κ. Μητσοτάκη. Να τεθεί συνολικά στην ΕΕ πλαφόν στην χονδρική και να αποσυνδεθεί η τιμή του φυσικού αερίου από τον υπολογισμό της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος. Έτσι μόνο θα πέσουν οι τιμές.
-Κατηγορείστε ότι τα μέτρα που λαμβάνονται είναι αποσπασματικά και, σε κάθε περίπτωση, “επιδοτούν την αχαλίνωτη κερδοσκοπία των επιχειρήσεων ενέργειας”. Ενώ “υπερφορολογείτε άδικα τα χαμηλά και μεσαία νοικοκυριά μέσα από υψηλούς οριζόντιους φόρους κατανάλωσης”. Τι απαντάτε; Γιατί, ακόμα και τώρα, δεν είναι εφικτή μια μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής, με βάση και τα κατά πολύ αυξημένα φορολογικά έσοδα;
Η μείωση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ είναι μια οριζόντια λύση που ευνοεί όσους καταναλώνουν περισσότερο. Από την άλλη, μια τέτοια επιλογή θα δημιουργούσε τρύπα στα δημόσια έσοδα που δεν είναι εύκολο να καλυφθεί. Φροντίζουμε όμως όταν δημιουργούνται ταμειακά διαθέσιμα, να κατευθύνονται στους πολίτες και κυρίως τους πιο ευάλωτους. Για να διορθώσουμε αδικίες, έχουμε φορολογήσει τα υπερκέρδη των εταιριών ηλεκτρικής ενέργειας με 90%. Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που έχει θέσει τόσο υψηλό φόρο. Έχουμε δημιουργήσει έναν μηχανισμό αυτόματης μεταφοράς των υπερκερδών στο ταμείο ενεργειακής μετάβασης που μέσα σε 40 ημέρες, από τότε που εφαρμόστηκε, δημιούργησε απόθεμα για την ενίσχυση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος πάνω από 1 δις ευρώ. Νομοθετήσαμε τιμή πλαφόν για τη χρέωση του παγίου στους λογαριασμούς ρεύματος. Υποχρεώνουμε τις εταιρίες να ανακοινώνουν τιμοκατάλογο σε μηνιαία βάση και δίνουμε το δικαίωμα στους καταναλωτές να αλλάζουν, ακόμα και κάθε μήνα, πάροχο δίχως πρόστιμο! Συνεπώς δεν έχει βάση αυτή η άδικη κριτική πως επιδοτούμε την κερδοσκοπία των επιχειρήσεων. Αυτά τα λένε στο ΣΥΡΙΖΑ που, ως γνωστόν, κινούνται στην σφαίρα της δημαγωγίας. Είναι κόμμα χωρίς προτάσεις.
-Ποιο θα είναι το διακύβευμα των επόμενων εκλογών; Πρέπει να αλλάξει ο ισχύον εκλογικός νόμος, ώστε να ενισχυθεί η θωράκιση της χώρας απέναντι σε υπαρκτά ενδεχόμενα ακυβερνησίας;
Το διακύβευμα των εκλογών θα είναι η σταθερότητα της χώρας. Σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικής αστάθειας και έντονου Τουρκικού αναθεωρητισμού, συμφέρον της χώρας είναι μια ισχυρή μονοκομματική κυβέρνηση που θα μπορεί να κυβερνά και να λαμβάνει άμεσα αποφάσεις, όπως έγινε στις μεγάλες κρίσεις αυτής της τριετίας. Θυμηθείτε τον Έβρο το 2020 και την πανδημία του κορονοϊού. Εμείς αυτό πιστεύουμε και για αυτό θα αγωνιστούμε στις επόμενες εκλογές. Δεν τίθεται κανένα θέμα αλλαγής του εκλογικού νόμου.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα αυγά μειώνουν τη χοληστερόλη, υποστηρίζει νέα μελέτη
- Μητσοτάκης σε εκδήλωση Bloomberg: Η πλειοψηφία μας είναι σταθερή, εκλογές θα γίνουν το 2027
- Βορίδης: Δεν κινδυνεύει η κυβερνητική σταθερότητα μετά τη διαγραφή Σαμαρά
- AEGEAN: Πιστοποίηση του Extra Schengen cip lounge στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από την TÜV AUSTRIA