ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε ποιες μετοχές θα επενδυθούν 220 εκατ., τι συμβαίνει με το Costa Navarino, ο πόλεμος δύο top manager, οι βαριές κουβέντες Στασινόπουλου, Παπαλεξόπουλου, Μυτιληναίου, η νέα εταιρεία του εφοπλιστή Λαιμού και ποιοι έδωσαν 950 λίρες για τον Ρέμο στο Λονδίνο
Πάντως, ο Νίκος Ταχιάος επισημαίνει πως για την πόλη, το Μετρό είναι πρωτόγνωρο μέσο και συνεπώς, «πρέπει να δώσουμε στους Θεσσαλονικείς τον χρόνο προσαρμογής που χρειάζονται» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Ο υφυπουργός Υποδομών περιγράφει τον σχεδιασμό για την επέκταση του Μετρό σε πέντε νέους σταθμούς που θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2025 ενώ ο προγραμματισμός προβλέπει επέκταση προς τη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και προς του Αεροδρόμιο.
Ο Νίκος Ταχιάος μιλάει και για το εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης και από τι θα εξαρτηθεί το τελικό κόστος το επόμενο διάστημα.
Παράλληλα ο υφυπουργός Υποδόμων αναφέρεται και στο flyover και πως θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης. «Το Μετρό, στοχεύει στην ανακούφιση των οδικών αρτηριών του Μητροπολιτικού κέντρου, μειώνοντας τα αυτοκίνητα μέσα σε αυτό. Το Flyover, αφορά σε αναβάθμιση της υφιστάμενης Περιφερειακής Οδού, αυξάνοντας την κυκλοφοριακή της ικανότητα. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι αυτά τα δύο έργα λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά το ένα του άλλου» επισημαίνει.
Τέλος ο Νίκος Ταχιάος αναφέρεται και στην επέκταση του Μετρό της Αθήνας και την Γραμμή 4 και όπως αποκαλύπτει ότι «σε χαρακτηριστικά, θα είναι κάτι πολύ διαφορετικό βέβαια από αυτό που έχουν συνηθίσει να βλέπουν οι Αθηναίοι. Για την ακρίβεια, θα προσομοιάζει περισσότερο το Μετρό της Θεσσαλονίκης».
Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:
Σήμερα, Σαββατο, το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε τις πρώτες του διαδρομές. Πόσοι επιβάτες υπολογίζετε πώς θα εξυπηρετούνται κάθε μέρα;
Η αλήθεια είναι ότι οι διαδρομές έχουν ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό. Τώρα ήρθε η ώρα να τις απολαύσει το κοινό. Η αναμενόμενη επιβατική κίνηση είναι 254.000 επιβάτες ημερησίως στην πλήρη ανάπτυξή του. Ωστόσο, τον πρώτο καιρό ο αριθμός αυτός θα είναι αρκετά διαφορετικός. Για την πόλη, το Μετρό είναι πρωτόγνωρο μέσο και συνεπώς, πρέπει να δώσουμε στους Θεσσαλονικείς τον χρόνο προσαρμογής που χρειάζονται.
Ετοιμάζετε και επέκταση των σταθμών του Μετρό στην πόλη. Υπάρχει η χρηματοδότηση;
Η πρώτη επέκταση είναι αυτή προς Καλαμαριά, όπου προστίθενται 5 νέοι σταθμοί: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Σε αυτήν, οι εργασίες προχωρούν κανονικά και το δεύτερο εξάμηνο του 2025 αναμένεται να παραδοθούν στην πόλη. Επίκεινται άλλες δύο επεκτάσεις αυτές προς Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και προς Αεροδρόμιο, τις οποίες τις προτεραιοποιήσαμε με αυτή τη σειρά, βάσει των στοιχείων που συλλέχθηκαν για την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης και για τις οποίες, αυτή την στιγμή διερευνούμε την εξεύρεση χρηματοδοτήσεων.
Η τελική τιμή του εισιτηρίου από τι θα εξαρτηθεί; Είπατε πως σε έξι μήνες θα επανεξετάσετε το κόστος της διαδρομής.
Αν και το θέμα του εισιτηρίου δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές μου αλλά σε αυτές του συναδέλφου μου Υφυπουργού, αρμόδιου για τις Μεταφορές, κ. Οικονόμου, μπορώ να σας πω ότι προτεραιότητά μας είναι η προσαρμογή του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης στα νέα συγκοινωνιακά δεδομένα. Επομένως, τα πάντα θα εξαρτηθούν από το πόσο γρήγορα και σε ποιο βάθος θα επιτύχουμε τον στόχο των συνδυαστικών μετακινήσεων με λεωφορεία και μετρό.
Πάντως το Μέτρο ξεκινάει σε μια περίοδο που στην πόλη υπάρχει κυκλοφορικό πρόβλημα λόγω και του fly over. Πότε θα είναι έτοιμο και που θα συμβάλλει;
Αυτό που πρέπει να κάνουμε σαφές στον κόσμο είναι ότι οι δύο αυτές επεμβάσεις, το Μετρό και η Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Θεσσαλονίκης -του flyover όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, εξυπηρετούν εντελώς διαφορετικούς σκοπούς. Η πρώτη, το Μετρό, στοχεύει στην ανακούφιση των οδικών αρτηριών του Μητροπολιτικού κέντρου, μειώνοντας τα αυτοκίνητα μέσα σε αυτό.
Το δεύτερο, το Flyover, αφορά σε αναβάθμιση της υφιστάμενης Περιφερειακής Οδού, αυξάνοντας την κυκλοφοριακή της ικανότητα. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι αυτά τα δύο έργα λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά το ένα του άλλου. Ως προς την παράδοση του flyover, οι εργασίες προχωρούν εντός των ορισμένων χρονοδιαγραμμάτων και η ημερομηνία ολοκλήρωσής τους αναμένεται τον Μάιο του 2027, όπως είχε εξ αρχής ανακοινωθεί.
Προχωράει όμως και η επέκταση του Μετρό στην Αθήνα με την γραμμή 4. Ετοιμάζετε και λίφτινγκ των συρμών;
Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι μία παρέμβαση που θα βοηθήσει πολύ την πρωτεύουσα. Οι εργασίες εκεί προχωρούν με ταχείς ρυθμούς. Σε χαρακτηριστικά, θα είναι κάτι πολύ διαφορετικό βέβαια από αυτό που έχουν συνηθίσει να βλέπουν οι Αθηναίοι. Για την ακρίβεια, θα προσομοιάζει περισσότερο το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Η ανανέωση του στόλου των συρμών είναι ένα έργο που μελετάμε.
Διαβάστε επίσης:
Γιατί φέρεται να μπήκε πωλητήριο στο Costa Navarino – Ολο το παρασκήνιο
Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Το πλάνο για κυριαρχία στις κατασκευές και τα νέα έργα που αυξάνουν το ανεκτέλεστο
Τι κινδύνους κρύβει για τράπεζες και οικονομία η επιβολή ενός έκτακτου φόρου – Άρθρο παρέμβαση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Live τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης – Ιστορική μέρα για την πόλη
- Χ.Α. – Morgan Stanley: Ο έκτακτος φόρος στις τράπεζες και το ξεκαθάρισμα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
- Δήμητρα Κολοτούρα (Zeus+Dione) στο My Story: Τα όνειρα, το σοβαρό πρόβλημα υγείας, η συνεργασία με τη Μαρέβα Μητσοτάκη και τα επόμενα βήματα του οίκου
- Black Friday: Τι απαντά η ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ για το πρόστιμο