ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Βουλευτής Α Αθήνας και πρώην Υπουργός απαντώντας σε ερώτηση για στο ποια είναι η θέση του για τις λίστες και τα ευρήματα της δημοσιογραφικής έρευνας που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, αλλά και το ποια είναι η εκτίμησή του για τα αν εξακολουθούν να υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία για την παρακολούθηση πολιτικών προσώπων, αναφέρει ότι «η γενική αίσθηση είναι ότι «κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας». Όμως, δεν μπορεί στο όνομα μιας γενίκευσης που πρέπει να φέρει στο φως καινούργιες αποδείξεις να εγκαταλείψουμε το αυταπόδεικτο σκάνδαλο που αφορά εκτός από τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ τον δημοσιογράφο Θ. Κουκάκη και τα γραφεία του ΚΚΕ.
Ο Κ. Σκανδαλίδης ασκεί αυστηρή κριτική και για την οικονομική –δημοσιονομική πολιτική της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι «από τότε που ανέλαβε κάθε προϋπολογισμός της πέρα από τον βαθιά ταξικό και αντικοινωνικό χαρακτήρα του, είναι σταθερά αναξιόπιστος».
Το ηγετικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, αναφερόμενος στην κυβερνητική πρόταση για το «καλάθι του νοικοκυριού», κάνει λόγο για «καλάθια της πλάκας» που «διασκεδάζουν κάθε πρωί το φιλοθεάμον κοινό της τηλεόρασης» Και επαναφέρει την πρόταση του κόμματός του για δικαιότερη κατανομή των φόρων, που φέρει στα ταμεία του κράτους περισσότερα έσοδα από τη φορολογία του μεγάλου πλούτου, ενώ εκτιμά ότι «οι προτάσεις μας είναι κοστολογημένες και εφαρμόσιμες».
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη στον Γαβριήλ Σερέτη
–Πέρα από την υπόθεση Ανδρουλάκη, ποια είναι η θέση σας για τις λίστες και τα ευρήματα της δημοσιογραφικής έρευνας που βλέπουν το φως της δημοσιότητας Εκτιμάτε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία για την παρακολούθηση πολιτικών προσώπων ή αυτά μπορεί και να έχουν καταστραφεί;
Η γενική αίσθηση είναι ότι «κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας». Όμως, δεν μπορεί στο όνομα μιας γενίκευσης που πρέπει να φέρει στο φως καινούργιες αποδείξεις να εγκαταλείψουμε το αυταπόδεικτο σκάνδαλο που αφορά εκτός από τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ τον δημοσιογράφο Θ. Κουκάκη και τα γραφεία του ΚΚΕ. Η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ με την πεισματική άρνηση της πρώτης και τη στάση του δεύτερου οδηγούν τη χώρα σε μια εκλογική αναμέτρηση μέσα σε δραματικές συνθήκες πόλωσης και διχασμού. Εμείς επιμένουμε σε μια στάση που βοηθά την αλήθεια και υπηρετεί τη δημοκρατία και τους θεσμούς. Αυτό είναι το δικό μας χρέος.
–Θα μου επιτρέψετε να επιμείνω. Πως κρίνετε τα νέα δημοσιεύματα για τις παρακολουθήσεις κυρίως για τα πολιτικά πρόσωπα – Υπουργούς που φέρονται να υπήρξαν θύματα χρήσης παράνομων λογισμικών; Εφόσον ισχύουν τα όσα καταγγέλλονται, εσείς αν ήσασταν στη θέση τους θα είχατε προσφύγει στη Δικαιοσύνη;
Από την απάντηση που σας έδωσα είναι αυτονόητη η προσφυγή στη Δικαιοσύνη ώστε να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Νομίζω ότι το δρόμο που στηρίζεται σε πίστη στις αξίες της διαφάνειας και της δημοκρατίας και πάντοτε μέσα στο πλαίσιο θεσμικής λειτουργίας, το έδειξε η πρακτική που ακολούθησε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
–Σχολιάζοντας τις υπό κατάθεση διατάξεις του σχεδίου νόμου της Κυβέρνησης για τις αλλαγές στο καθεστώς λειτουργίας της ΕΥΠ και στις διαδικασίες άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, ο κ. Ν. Ανδρουλάκης, στη συνέντευξή του στο MEGA, είπε επί λέξει: «Ωραίο αυτό που κατέθεσε (ο κ. Μητσοτάκης) να μην υπάρχει όμως προϋπόθεση για παρέλευση τριετίας προκειμένου να μάθουμε όλοι τι έχει συμβεί». Αυτό σημαίνει ότι θα υπερψηφίσετε στη Βουλή τις επικείμενες αλλαγές, τουλάχιστον επί της αρχής;
Ο Ν. Ανδρουλάκης στο άρθρο του στο ΄΄ΒΗΜΑ΄΄ ξεκαθάρισε νομίζω τη θέση του σε ότι αφορά την κυβερνητική πρόταση. Έχει τεράστια κενά. Πρώτο, το απαράδεκτο της τριετίας που ουσιαστικά είναι «δώρο άδωρο». Έπειτα η έμμεση δυνατότητα του διοικητή της ΕΥΠ να αγοράζει κακόβουλο λογισμικό παρά τη ρητορική απαγόρευση σε άλλο άρθρο. Ο δε ορισμός της «εθνικής ασφάλειας» έχει τέτοιο εύρος και τόση αοριστία που χωρά κάθε ερμηνεία. Το κυριότερο είναι ότι δεν υπάρχει απάντηση στο ερώτημα ποιος εξουσιοδοτεί και με ποιες διαδικασίες ένα κρατικό υπάλληλο να ελέγχει την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία του τόπου. Ας τα αλλάξει όλα αυτά η Κυβέρνηση και βλέπουμε. Αλλιώς γιατί θα ψηφίσουμε επί της αρχής;
–Αν η Κυβέρνηση κάνει αποδεκτές τις αλλαγές που προτείνει το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι ανοίγει δίαυλος επικοινωνίας ενόψει μιας πιθανής μετεκλογικής συνεργασίας, εφόσον βεβαίως δεν προκύψει αυτοδύναμη κυβέρνηση; Εσείς προσωπικά, ως κορυφαίο στέλεχος του κινήματος, θα βλέπατε πιθανό ένα ενδεχόμενο συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και υπό ποιες προϋποθέσεις;
Το ΠΑΣΟΚ επιμένει στην πολιτική του αυτονομία όσο και αν αυτό ενοχλεί τους σχεδιασμούς του Κ. Μητσοτάκη και του Α. Τσίπρα για τις μετεκλογικές εξελίξεις. Η στάση του Πρωθυπουργού στο θέμα των υποκλοπών και η επιμονή του στη συγκάλυψη του σκανδάλου απλώς αποδεικνύει ότι η χώρα δεν μπορεί να συνεχιστεί να κυβερνάται με μεθόδους αδιαφανείς και αυταρχικές. Η πρόταση που καταθέτουμε προτείνει ανατροπή αυτής της πολιτικής και μια διακυβέρνηση σοσιαλδημοκρατικής κατεύθυνσης. Αλλά γι’ αυτό ας αφήσουμε πρώτα το λαό να αποφασίσει και αν μας δώσει ισχυρή εντολή τα πράγματα θα αλλάξουν στη χώρα.
— Με βάση τα δημοσκοπικά δεδομένα- τα οποία καλώς ή κακώς είναι οι μόνοι δείκτες αποτύπωσης της πολιτικής στιγμής- κανένα κόμμα δεν φαίνεται να εξασφαλίζει αυτοδυναμία. Ενώ, εκτιμάται ότι και οι πολίτες δεν θα έβλεπαν αρνητικά μια συγκυβέρνηση συνεργασίας. Αν το κόμμα σας εξασφαλίσει τα απαιτούμενα εκλογικά ποσοστά, προκειμένου ο τόπος να μην μείνει ακυβέρνητος, στη δεδομένη συγκυρία, και βάσει μιας προγραμματικής συμφωνίας, θα βλέπατε θετικά μια κυβέρνηση Μητσοτάκη- Ανδρουλάκη; Ή ο «όρος» Ανδρουλάκη για μετεκλογική κυβέρνηση χωρίς Πρωθυπουργό τον κ. Μητσοτάκη ή τον κ. Τσίπρα, θα εξακολουθεί να είναι πολιτικό προαπαιτούμενο;
Κατ’ αρχάς όσα ανέφερα για τον τρόπο διακυβέρνησης του Κ. Μητσοτάκη ισχύουν και για την διακυβέρνηση Α. Τσίπρα. Από διαφορετικές κατευθύνσεις το ίδιο μοντέλο. Γιατί κατά συνέπεια η χώρα θα έπρεπε να συνεχίσει με Πρωθυπουργό κάποιον από τους δυο; Εμείς πιστεύουμε ότι η λαϊκή ετυμηγορία και επειδή εκλογές δεν κάνουν οι ευκαιριακές δημοσκοπήσεις, θα ανατρέψει τους πολιτικούς συσχετισμούς και θα μας επιτρέψει να έχουμε εμείς την πρωτοβουλία για τις μετεκλογικές εξελίξεις. Θα προτείνουμε πρόγραμμα και δομικές αλλαγές στον τρόπο που κυβερνάται η χώρα και «όσοι πιστοί προσέλθετε». Εμείς είμαστε υπέρ της σταθερότητας και έχουμε αποδείξει ότι αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας, γιατί είμαστε η κατ’ εξοχή δύναμη διακυβέρνησης. Διακυβέρνηση, όμως που αλλάζει τα πράγματα και δεν αναπαράγει τα σημερινά αδιέξοδα.
–Ο κ. Ανδρουλάκης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα καταφέρει να ενημερωθεί νόμιμα αναφορικά με το γιατί συνέβη αυτή η παρακρατική ενέργεια, όπως είπε, εις βάρος του. Με ποιον τρόπο θα μπορούσε να μάθει ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τι συνέβη και κυρίως, θεωρείτε δεδομένη την μετέπειτα ενημέρωση του ελληνικού λαού από τον ίδιο;
Υπάρχει συνέχεια, όπως γνωρίζετε, στη Βουλή. Υπάρχει η Δικαιοσύνη που οφείλει να αποφανθεί και μάλιστα γρήγορα γιατί δεν φαντάζομαι εκλογές με οιωνεί «υπόδικο» τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Υπάρχουν τα ευρωπαϊκά όργανα που έσκυψαν με μεγάλη ευαισθησία στο τεράστιο ζήτημα. Σε ότι αφορά τον Νίκο Ανδρουλάκη είναι προφανές ότι όταν λέει άπλετο φως το εννοεί η ενημέρωση του λαού από τον ίδιο είναι αυτονόητη.
–Να έρθουμε και στα οικονομικά, ενόψει και της συζήτησης για τον νέο προϋπολογισμό, ποια είναι η άποψή σας για την δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης, λαμβάνοντας υπόψιν και τις διαφαινόμενες εξελίξεις σε επίπεδο ΕΕ;
Η Κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική του βλέποντας και κάνοντας. Φέρνει προϋπολογισμούς που καταντούν ανεφάρμοστοι. Αναδεικνύει ευημερούντες αριθμούς αγνοώντας τη φτώχεια και την ανέχεια που κατακλύζει τη χώρα. Ξοδεύει μεγάλα ποσά σε ασπιρίνες που δεν ανακουφίζουν τα ευάλωτα στρώματα του πληθυσμού. Και πέρσι είχε έναν Προϋπολογισμό σε ατμόσφαιρα success story και χρειάστηκε έξι συμπληρωματικούς προϋπολογισμούς στη διάρκεια του χρόνου που τον έκαναν φύλλο και φτερό. Από τότε που ανέλαβε κάθε προϋπολογισμό της πέρα από τον βαθιά ταξικό και αντικοινωνικό χαρακτήρα του είναι σταθερά αναξιόπιστος.
— Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ έχει ταχθεί υπέρ της μείωσης του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά, με πλαφόν στη λιανική τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος και με μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για τις περιοχές της χώρας που περνούν ήδη έναν βαρύ χειμώνα. Το αντεπιχείρημα είναι ότι μία τέτοια κίνηση θα στερούσε πολύ σημαντικά έσοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό ενώ δεν θα «πέρναγε» η μείωση στον καταναλωτή. Τι ανταπαντάτε;
Πρώτα – πρώτα η μείωση που προτείνουμε έχει δομικό χαρακτήρα, είναι άμεσα ελέγξιμη η εμπορική εφοδιαστική αλυσίδα και στην πράξη θέτει πλαφόν και ανιχνεύει άκοπα την αισχροκέρδεια. Ενώ τα καλάθια της πλάκας διασκεδάζουν κάθε πρωί το φιλοθεάμον κοινό της τηλεόρασης. Δεύτερο η δική μας πρόταση προβλέπει δικαιότερη κατανομή των φόρων που φέρει στα ταμεία του κράτους περισσότερα έσοδα από τη φορολογία του μεγάλου πλούτου. Τρίτο, οι προτάσεις μας είναι κοστολογημένες και εφαρμόσιμες. Για παράδειγμα το ΕΚΑΣ σε 350.000 χαμηλοσυνταξιούχους κοστίζει μόλις 600εκ. ευρώ.
–Συμφωνείτε με τις προτάσεις του Υπουργείου Εσωτερικών για την Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση; Η Κυβέρνηση λέει ότι στοχεύει στην αποφυγή των αλληλοεπικαλύψεων και την συστηματοποίηση του τρόπου κατανομής των αρμοδιοτήτων μεταξύ των επιπέδων διακυβέρνησης. Υπάρχουν κενά, τι πρέπει να προστεθεί;
Αφού το περιβόητο επιτελικό κράτος αποδείχτηκε συγκεντρωτικό, αναποτελεσματικό και με τις υποκλοπές κυριολεκτικά κατέρρευσε η Κυβέρνηση ανακαλύπτει την καραμέλα της «πολυεπίπεδης διακυβέρνησης». Πως όμως; Όταν οι νόμοι της για την Αυτοδιοίκηση ουσιαστικά μετατρέπουν το θεσμό σε εξάρτημα και ακολούθημα της κεντρικής διοίκησης, όταν αρνείται να αποκεντρώσει τους πόρους που προεκλογικά έταξε ο Πρωθυπουργός, όταν η κατανομή των αναπτυξιακών πόρων και του Ταμείου Ανάκαμψης γίνεται κεντρικά και επιλεκτικά στους «ημέτερους» για ποια πολυεπίπεδη διακυβέρνηση μιλάμε; Σχέδια στην άμμο έτσι για να χτίζουμε στα λόγια.
Διαβάστε επίσης
Υποκλοπές: Τέταρτη ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό από τον Αλέξη Τσίπρα