ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Να αδράξεις την κάθε στιγμή, την κάθε ευκαιρία που σου παρουσιάζεται, γιατί είναι μοναδική…». Αυτό είναι το μότο ζωής του Γιώργου Αρσενάκου, συνιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου της Panik Records, όπως αναφέρει μεταξύ άλλων στο βιβλίο του «Ένα θέλω μπορεί», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έσοπτρον.
Έχοντας διανύσει πολλά χιλιόμετρα στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, ο Γιώργος Αρσενάκος είναι το παράδειγμα του επιτυχημένου και αυτοδημιούργητου επιχειρηματία, που ξέρει να ξεχωρίζει τις σωστές στιγμές, αλλά και τις επιχειρηματικές του κινήσεις. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται και μέσω της ιστορίας της Panik Records, που ίδρυσε το 2011 μαζί με τον Πάρι Κασιδόκωστα – Λάτση και αποτελεί ένα μόνο μέρος του ομίλου Panik Entertainment Group.
Το success story της Panik
Δώδεκα χρόνια μετά, η Panik Records είναι η Νο1 και πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη ελληνική ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία με περισσότερους από 150 καλλιτέχνες στο roster της. Η λίστα των επιτευγμάτων της είναι μεγάλη, γεγονός που την καθιστά ως το απόλυτο success story των τελευταίων είκοσι χρόνων στην ιστορία της μουσικής βιομηχανίας.
Σε μία περίοδο οικονομικής ύφεσης και ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης και ο Γιώργος Αρσενάκος πήραν το ρίσκο και επένδυσαν σε νέους καλλιτέχνες, όταν αυτή η πράξη ήταν άκρως απαγορευτική λόγω των συνθηκών. Όπως δηλώνει και στο βιβλίο του Γιώργου Αρσενάκου, ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης:
«Κοιτώντας μπροστά, το όραμά μας δεν αλλάζει απ’ αυτό που αρχικά είχαμε. Επενδύουμε τον χρόνο μας σ’ αυτήν την εταιρεία, με μεγάλη δημιουργικότητα κι αγάπη. Ζούμε σε μία εποχή που η τεχνολογία έχει πάρει τα ηνία κι αλλάζει τα πάντα γύρω μας. Οφείλουμε να σκεφτόμαστε out of the box, οφείλουμε να ξυπνάμε κάθε μέρα και να νιώθουμε όπως την πρώτη μέρα που δημιουργήσαμε την Panik, να είμαστε ‘’πεινασμένοι’’ και να συνεχίσουμε να κάνουμε τη φάση μας με τη δική μας ταυτότητα, με τα δικά μας θέλω, με τους δικούς μας κανόνες και πάντα να είμαστε πρωτοπόροι…».
Νέες προοπτικές και νέες προκλήσεις
Μόνο το 2023, η Panik κυκλοφόρησε περισσότερα από 1000 τραγούδια που ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο streams στις ψηφιακές πλατφόρμες, σημειώνοντας επιτυχία. Παράλληλα, τα video clips της κατακτούν κάθε φορά το no1 των trends στο YouTube, με προβολές πολλών εκατομμυρίων, με το κανάλι της εταιρείας να αποτελεί το no1 μουσικό κανάλι στην Ελλάδα, έχοντας πάνω από 1,2 εκατομμύρια subscribers.
Την ίδια ώρα, τα τραγούδια της Panik κατέχουν κυρίαρχη θέση στο airplay των ραδιοφωνικών σταθμών, όπου να σημειώνει ακόμα μία πρωτιά, καθώς είναι η no1 δισκογραφική εταιρεία, με διαφορά άνω των 10 μονάδων από τη δεύτερη, ενώ για 40 από τις 57 εβδομάδες της χρονιάς είχε το no1 τραγούδι στο Official IFPI Airplay Chart by MediaInspector. Ωστόσο, η εταιρεία όπως δηλώνει ο Γιώργος Αρσενάκος στο mononews έχει ανοικτούς ορίζοντες στον ευρύτερο χώρο της ψυχαγωγίας και της τέχνης.
Λίγες μέρες πριν από τον τελικό του Fame Story, όπου ο Γιώργος Αρσενάκος κατέχει ρόλο κριτή, αλλά και την εκπνοή του 2023, ο σπουδαίος επιχειρηματίας εξηγεί στο mononews πώς ένα θέλω μπορεί να εξελιχθεί σε success story.
-«Ένα θέλω μπορεί», ο τίτλος του βιβλίου σας που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Έσοπτρον. Ένα βιβλίο στο οποίο μιλάτε για την ιστορία της Panik αλλά και για 12 αρχές ζωής και επιτυχίας. Τι σας ώθησε στη συγγραφή και την κυκλοφορία του βιβλίου; Ποιες στιγμές, πρόσωπα, καταστάσεις καθόρισαν την πορεία σας και συνέβαλαν στην εξέλιξή σας;
Γ.Α.: Το «Ένα Θέλω Μπορεί» προέκυψε μετά από σχετική πρόταση του εκδοτικού οίκου «Έσοπτρον» που με προσέγγισε και μου είπε ότι βρίσκει ενδιαφέρουσα την προσωπική μου ιστορία. Δεν είναι ένα κλασικό βιβλίο. Ακόμα και η συγγραφή δεν έγινε με τον «παραδοσιακό» τρόπο – για τη δημιουργία του ένας άνθρωπος του εκδοτικού οίκου ήταν μαζί μου καθημερινά, κατέγραφε το πρόγραμμα, τις σκέψεις μου και τις απόψεις που ανταλλάσσαμε μέσα από συζητήσεις κι έτσι προέκυψε το υλικό. Ήθελα να δημιουργήσω κάτι ζωντανό, διαδραστικό, εύκολο, που να με εκφράζει πλήρως. Γι’ αυτό και το βιβλίο είναι γραμμένο άλλες φορές σε πρώτο πρόσωπο, άλλες σε τρίτο, έχει διαλόγους, απόψεις καλλιτεχνών και συνεργατών… Στη ζωή μου έπαιξαν και παίζουν ρόλο πολλά πρόσωπα. Σίγουρα οι γονείς μου, ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης που πίστεψε σε ‘μένα και μαζί φτιάξαμε την Panik, καλλιτέχνες, συνεργάτες αλλά και αγαπημένα μου πρόσωπα εκτός του επαγγελματικού χώρου.
-Η Panik Records συμπληρώνει φέτος 12 χρόνια επιτυχούς λειτουργίας, αποτελώντας τη Νο1 ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία. Ένα σημαντικό -κατά τη γνώμη μου- χαρακτηριστικό της εταιρείας είναι το ότι «ανιχνεύει» νέους καλλιτέχνες. Πόσο δύσκολη υπόθεση είναι η διαδικασία της ανίχνευσης και πώς καταφέρνετε κάθε φορά να δημιουργείτε «success stories»;
Γ.Α.: Η Panik ξεκίνησε ως μια μικρή εταιρεία με λίγους πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες, ταλέντα τα οποία η ίδια εντόπισε κι ανέδειξε. 12 χρόνια μετά, είναι ηγέτιδα δύναμη στην εγχώρια μουσική αγορά, με roster που ξεπερνά τους 150 καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων πολλοί καταξιωμένοι με σπουδαία πορεία, αλλά και «φρέσκα» ταλέντα τα οποία συνεχίζουμε να ψάχνουμε και να «χτίζουμε». Η διαδικασία ανίχνευσης δεν είναι δύσκολη, ζούμε σε μια εποχή όπου κάθε καλλιτέχνης μπορεί πχ να ανεβάσει τη μουσική του στα social media και να τον εντοπίσουμε από εκεί, όπως έχει γίνει αρκετές φορές. Το «μυστικό» είναι η συνεχής και συστηματική δουλειά ώστε να επιτύχουμε τους στόχους που κάθε φορά θέτουμε.
– Το Panik Concert επέστρεψε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και όπως όλα δείχνουν έχει γίνει ένας νέος θεσμός στα μουσικά δρώμενα. Πιστεύετε ότι λείπουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες στην εγχώρια μουσική σκηνή;
Γ.Α.: To Panik Concert επέστρεψε φέτος για δεύτερη φορά και χαιρόμαστε που έχει ήδη γίνει θεσμός κι αγαπηθεί από το κοινό. Είναι μια μεγάλη γιορτή για τη μουσική, για την Panik, ένα ιδιαίτερο καλλιτεχνικό γεγονός και πόλος έλξης. Σκοπός μας είναι κάθε χρόνο να δίνουμε κι ένα διαφορετικό concept, ένα show υψηλών προδιαγραφών για όλους.
-Ένα φεστιβάλ τραγουδιού όπως το Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στα επόμενα σχέδιά σας;
Γ.Α.: Γιατί όχι; Είμαστε πάντα ανοικτοί σε προτάσεις και προκλήσεις…
-Η Panik έχει καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα να κάνει «θαύματα» στη δισκογραφία, επενδύοντας στη μουσική και δημιουργώντας νέες τάσεις. Θα σας ενδιέφερε ένα νέο άνοιγμα στο εξωτερικό, εκτός από την εκπροσώπηση του διεθνούς και του ελληνικού ρεπερτορίου της Sony σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά και τη συμμετοχή σας στο θεσμό της Eurovision;
Γ.Α.: Η Panik έχει ήδη κάνει βήματα στο εξωτερικό. Εκτός από την Eurovision, υπάρχουν κι άλλα, όπως για παράδειγμα το «Sirens» το τραγούδι – συνεργασία της Ελένης Φουρέιρα με τον θρυλικό Snoop Dog και τον Τούρκο ράπερ Khaan. Το εξωτερικό είναι πάντα μέσα στους στόχους μας και πάντα το εξετάζουμε για καλλιτέχνες μας – ακόμα ένα παράδειγμα, πρόσφατα κάναμε τη συνεργασία του Στέφανου Πιτσίνιαγκα με τον Mohamed Ramadan, έναν παγκόσμιου φήμης κι απήχησης καλλιτέχνη από την Αίγυπτο, από τους πιο επιτυχημένους καλλιτέχνες του αραβικού κόσμου, στο hit «Δυνατά (Τα Τα Τα)» και πήγε εξαιρετικά.
-Δανείζομαι ένα απόφθεγμα του Νίτσε: «Γι’ αυτή την καινούρια μουσική χρειάζονται νέα αυτιά». Η ελληνική αγορά φοβάται τις αλλαγές; Ποια η δική σας θέση; Πώς πιστεύετε ότι θα διαμορφωθεί το γίγνεσθαι της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας τα επόμενα χρόνια;
Γ.Α.: Η μουσική αγορά, όπως σχεδόν κάθε τομέας της ζωής μας, αλλάζει γρήγορα. Μεγάλο ρόλο παίζουν οι τεχνολογικές εξελίξεις, από την κασέτα και το CD έχουμε περάσει στα streams, τα social media και το YouTube. Στην Panik παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, αφουγκραζόμαστε τα θέλω του κόσμου και εργαζόμαστε ώστε να είμαστε στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, με «φρέσκιες» προτάσεις.
-Αυτή την τηλεοπτική σαιζόν έχετε ρόλο κριτή στο διάσημο talent show «Fame Story». Τι σας έκανε να πείτε το ναι σε μία τέτοια πρόταση; Βλέποντας τους διαγωνιζόμενους, ποια θα είναι τα κριτήρια στα οποία θα δώσετε μεγαλύτερη βάση; Ποια πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά του νικητή;
Γ.Α.: Αρχικά, το Fame Story μου θυμίζει τα νεανικά μου χρόνια, ανέμελα και ξέγνοιαστα. Παράλληλα, είκοσι χρόνια μετά την πρώτη του προβολή στην ελληνική τηλεόραση, εξακολουθεί να είναι ένα μέσο για να βρούμε και να αναδείξουμε νέα ταλέντα, τους καλλιτέχνες του μέλλοντος. Σε κάθε διαγωνιζόμενο κοιτάω όλο το «πακέτο»: τη φωνή, το ταλέντο, την performance, την προσπάθεια, τον χαρακτήρα… Όλα αυτά χρειάζονται σε έναν καλλιτέχνη, δεν αρκεί μόνο η ωραία φωνή ή η ωραία εμφάνιση.
Οι νέες επενδύσεις της Panik και το μέλλον της δισκογραφίας
-Εκτός από τη δισκογραφία, τα live events και το management καλλιτεχνών, η εταιρεία έκανε ένα νέο άνοιγμα και στον χώρο των θεατρικών παραγωγών. Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε και με αυτό τον τομέα; Ποιοι είναι οι στόχοι σας μέσω αυτής της νέας επένδυσης;
Γ.Α.: Με την Panik Theater Productions ανοίγουμε τη «βεντάλια» της ψυχαγωγίας στον ευρύτερο χώρο της τέχνης. Το πρώτο βήμα έγινε πέρσι, που κάναμε συμπαραγωγή με το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στη σκηνοθετική δουλειά του Γιάννη Χουβαρδά στο έργο του Αλμπέρ Καμύ «Η Παρεξήγηση». Αυτή την περίοδο συμμετέχουμε στην παραγωγή του «Δωδέκατη νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε» του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.
-Η παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών είναι στα σχέδια της εταιρείας; Δεδομένου ότι ο κ. Κασιδόκωστας έχει δραστηριοποιηθεί στο εξωτερικό και σε αυτόν τον τομέα;
Γ.Α.: Η αγάπη μας για τον ευρύτερο χώρο της τέχνης, εκτός από τη μουσική, μας κάνει να έχουμε ανοικτούς ορίζοντες και να μην αποκλείουμε τίποτα.
-Το 2021 η Panik έλαβε άδεια από το ΕΣΡ και το Panik TV, ξεκίνησε να μεταδίδει το πρόγραμμά του διαδικτυακά μέσα από το Panik Music, καθώς και μέσω δορυφόρου και ευρυζωνικών δικτύων (Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, Wind Vision κ.α). Είναι στους άμεσους στόχους σας το κανάλι να αποκτήσει ελεύθερη συχνότητα, πέρα από την παρουσία του στις συνδρομητικές πλατφόρμες; Σας ενδιαφέρει ως εταιρεία η παραγωγή ραδιοτηλεοπτικού περιεχομένου;
Γ.Α.: Στην Panik έχουμε στόχο να εξελίξουμε και να αναπτύξουμε αυτό που κάνουμε πέρα από τη μουσική βιομηχανία. Γι’ αυτό κάνουμε και βήματα, τόσο στο θέατρο όπως προαναφέραμε και στην τηλεόραση, με το Panik TV. Ήδη γυρίζουμε τις δικές μας εκπομπές και κάνουμε δικό μας πρωτογενές υλικό από συναυλίες καλλιτεχνών μας κι άλλα μουσικά events και όσο περνά ο καιρός το περιεχόμενο θα εμπλουτίζεται.
– Από το βινύλιο, την κασέτα και τα cds, στην εποχή του streaming. Και τώρα στην τεχνητή νοημοσύνη. Κατά τη γνώμη σας πόσο θα επηρεάσει αυτή η εξέλιξη τη δισκογραφία; Πώς βλέπετε το μέλλον;
Γ.Α.: Οι εξελίξεις της τεχνολογίας, η αύξηση των τεχνολογικών συσκευών, το διαδίκτυο έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παράγουμε αλλά και καταναλώνουμε τη μουσική. Πλέον ο καθένας μας μπορεί να ακούει μουσική με το πάτημα ενός κουμπιού όπου κι αν βρίσκεται, όποια στιγμή θέλει, γεγονός που επηρεάζει τη δισκογραφία ως προς τις πιο παραδοσιακές μορφές της. Ταυτόχρονα όμως, η επιθυμία του κοινού για φυσικό προϊόν δεν έχει εκλείψει. Στην Panik, λοιπόν, ακολουθούμε και παρακολουθούμε τις τεχνολογικές εξελίξεις, όπως να κάναμε από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας μας, αλλά ταυτόχρονα συνεχίζουμε και τη φυσική παραγωγή, τόσο με CDs, όσο και με εκδόσεις βινυλίου.
Διαβάστε επίσης:
Γιάγκος Ανδρεάδης στο mononews: Χρειαζόμαστε σωστά Πανεπιστήμια σε μια σωστή κοινωνία
Νίκος Κακλαμανάκης: «Ελληνικό για εμένα σημαίνει ταυτόχρονα φτερά και ρίζες»