ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη μείωση του μη μισθολογικού κόστους κατά πέντε μονάδες αναμένεται να προχωρήσει η Νέα Δημοκρατία από τη στιγμή που θα αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, όπως επισημαίνει ο πρώην υπουργός Εργασίας και Βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Βρούτσης σε συνέντευξή του στο mononews.gr. Παράλληλα, ο κ. Βρούτσης χαρακτηρίζει άδικο και μη ανταποδοτικό το υπάρχον ασφαλιστικό σύστημα, επιμένοντας ότι θα πρέπει να γίνουν νέες παρεμβάσεις με αναλογικότερους και δικαιότερους συντελεστές αναπλήρωσης. Όσον αφορά τις εκκρεμείς συντάξεις, ο πρώην υπουργός Εργασίας επιμένει ότι έχουν γίνει παρεμβάσεις στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο και ότι ο αριθμός των αιτήσεων για κύρια, επικουρική ασφάλιση και εφάπαξ προσεγγίζει τις 250.000.
Από τη στιγμή που θα αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας η Νέα Δημοκρατία, ποια θα είναι η πρώτη αλλαγή στο υπάρχον ασφαλιστικό σύστημα;
Η βασική μας προτεραιότητα είναι η άρση των αδικιών του Νόμου «Κατρούγκαλου», κάτι που θα επιτευχθεί με γενναία μείωση εισφορών και δικαιότερες συντάξεις.
Ο Νόμος «Κατρούγκαλου» έχει μετατρέψει το ασφαλιστικό σε ένα άδικο και μη ανταποδοτικό σύστημα, με συντελεστές αναπλήρωσης που δεν ανταποδίδουν δίκαια τις καταβαλλόμενες εισφορές, λειτουργώντας περισσότερο ως προνοιακό και φορολογικό σύστημα και λιγότερο ως ασφαλιστικό.
Το στοιχείο λοιπόν της ανταποδοτικότητας, μεταξύ παροχής και ετών ασφάλισης, θα αντιμετωπιστεί με αναλογικότερους και δικαιότερους συντελεστές αναπλήρωσης. Έτσι, κάθε πολίτης θα αισθάνεται ασφάλεια και δικαιοσύνη μέσα στο ασφαλιστικό σύστημα.
Βασική μας επιδίωξή είναι να μετατρέψουμε το ασφαλιστικό σε ένα δίκαιο, ανταποδοτικό, αποτελεσματικό και απόλυτα διαφανές σύστημα.
Θα προχωρήσετε σε μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για τους μισθωτούς και πόσο; Πώς θα καλύψετε το κενό στα έσοδα;
H πρότασή μας είναι για μείωση –κατά 5 μονάδες- του δυσβάσταχτου μη μισθολογικού κόστους που αποτελεί τροχοπέδη για την απασχόληση, ενισχύει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας και φορτώνει τις επιχειρήσεις με υψηλά κόστη, καθιστώντας αυτές μη ανταγωνιστικές. Αντίστοιχη μείωση, κατά 6 μονάδες (5 από την κύρια και 1 από την επικουρική), υλοποίησα ως υπουργός στην κυβέρνηση Σαμαρά.
Η μείωση των εισφορών την περίοδο 2013-2014, σε συνδυασμό με τα αυστηρά κατασταλτικά μέτρα για την αδήλωτη εργασία (πρόστιμο 10.500 ευρώ), έφεραν άμεσα και χειροπιαστά αποτελέσματα.
Η αδήλωτη εργασία μειώθηκε από το 40,2% (Φεβρουάριος 2013) στο 13,2 % (Δεκέμβριος 2014).
Η ανεργία από το 27,9% (Ιούνιος 2013) μειώθηκε στο 25,7% (Ιανουάριος 2015) και τον Αύγουστο του 2015 στο 24,5%. Ενώ ταυτόχρονα ενισχύθηκαν τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος, αποκαθιστώντας αναλογιστική ισορροπία.
Άλλωστε, η ορθότητα των αποφάσεών μας επιβεβαιώνεται εκτός των άλλων και από την πρώτη αναλογιστική μελέτη για το ασφαλιστικό μας σύστημα, που φέρει την υπογραφή των θεσμών.
Να γιατί η πρόταση μας για περαιτέρω μείωση -5 μονάδων- του μη μισθολογικού κόστους θα βοηθήσει εργαζομένους και επιχειρήσεις. Θα ενισχύσει την απασχόληση, θα μειώσει την ανεργία, την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας και θα κάνει ανταγωνιστικότερες τις επιχειρήσεις μας.
Θα δώσετε το δικαίωμα επιλογής στους ασφαλισμένους να επιλέξουν ιδιωτικά συστήματα ασφάλισης; Κι αν ναι, πώς θα γίνει αυτό;
Η νέα αρχιτεκτονική που σχεδιάζουμε για το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μας την επόμενη μέρα, καταργώντας το νόμο «Κατρούγκαλου», έχει στο επίκεντρο τον εργαζόμενο και τον συνταξιούχο.
Διατηρούμε το δημόσιο, καθολικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης, ενώ ταυτόχρονα, θα ισχυροποιήσουμε τους 3 πυλώνες του συστήματος, που συνυπάρχουν αρμονικά και λειτουργούν συμπληρωματικά σε όλα τα ασφαλιστικά συστήματα των ανεπτυγμένων χωρών του κόσμου, χωρίς προβλήματα.
Συγκεκριμένα, ο 1ος πυλώνας, θα είναι δημόσιος, καθολικός και υποχρεωτικός με βάση το αναδιανεμητικό και ένα γενναία ανταποδοτικό σύστημα.
Ο 2ος πυλώνας θα είναι επίσης υποχρεωτικός, κάτω από την αυστηρή εποπτεία του κράτους και ισχυρών κανόνων διαφάνειας με βάση το σημερινό σύστημα της νοητής κεφαλαιοποίησης, το οποίο όμως θα μεταρρυθμιστεί -με ήπιο τρόπο και χωρίς επιπτώσεις- σε αμιγώς κεφαλαιοποιητικό σύστημα.
Τέλος, ο 3ος πυλώνας θα είναι η ιδιωτική ασφάλιση -όπως ισχύει και σήμερα- ενισχυμένη όμως με περισσότερα κίνητρα.
Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας κατάφερε να «εξαφανίσει» από το ηλεκτρονικό μητρώο αιτήσεις συνταξιοδότησης ασφαλισμένων; Πόσες αιτήσεις συνταξιοδότησης εκτιμάται ότι αφαιρέθηκαν από την λίστα;
Σύμφωνα με ερώτηση που κατέθεσα πρόσφατα στη Βουλή, η αλλοίωση του ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου αιτήσεων συνταξιοδότησης έγινε χρησιμοποιώντας εν αγνοία τους κωδικούς υπαλλήλων.
Διαδικασία που αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη και που αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα αποκαλυφθεί. Μάλιστα, τις καταγγελίες αυτές επιβεβαιώνουν ακόμη και οι εργαζόμενοι στο Υπουργείο Εργασίας και στον ΕΦΚΑ.
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με έγγραφο του ΕΦΚΑ που διέρρευσε, ο αριθμός των εκκρεμών συντάξεων (κύριων, επικουρικών και εφάπαξ) προσεγγίζει τις 250.000.
Συγκεκριμένα, οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις -μέχρι 28.02.2019- ήταν 94.911. Από αυτές, μόνο 3.370 αφορούν αιτήσεις πριν από την ψήφιση και εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου.
Επίσης, από εκτιμήσεις των στελεχών του υπουργείου Εργασίας, ο αριθμός των αιτήσεων συνταξιοδότησης του Δημοσίου ξεπερνάει τις 30.000, ενώ ο αριθμός των εκκρεμών επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ προσεγγίζει τις 120.000.
Ποια είναι η γνώμη σας για την προωθούμενη ρύθμιση οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία;
Η ρύθμιση οφειλών σε 120 δόσεις είναι πλέον αναγκαία και επιβεβλημένη όσο ποτέ. Ταυτόχρονα, όμως, επιβεβαιώνει την αποτυχία της δημοσιονομικής πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Έτσι, από τη μια η υπερφορολόγηση έχει οδηγήσει 4,3 εκατ. πολίτες να έχουν οφειλές στην εφορία που ξεπερνούν τα 103 δισ. ευρώ και από την άλλη οι εξοντωτικές εισφορές οδήγησαν 1,4 εκατ. πολίτες να χρωστούν στα ασφαλιστικά ταμεία περισσότερα από 36 δις ευρώ.
Ένα εκρηκτικό μίγμα στα θεμέλια της ελληνικής οικονομίας, που φέρει αποκλειστικά την υπογραφή του ΣΥΡΙΖΑ.
Επιπλέον, η κυβέρνηση, προαναγγέλλοντας και καλλιεργώντας την προσδοκία, εδώ και 7 μήνες, ότι θα φέρει ρύθμιση 120 δόσεων έχει προκαλέσει ήδη σημαντική απώλεια στο ρυθμό είσπραξης στα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς σημαντικός αριθμός οφειλετών σταμάτησε κάθε πληρωμή και ήδη απεντάχθηκε από υφιστάμενες ρυθμίσεις, ενώ το παράδειγμά τους αρχίζουν να ακολουθούν ακόμη και οι συνεπείς.
Σε κάθε περίπτωση, την απάντηση στα αδιέξοδα της οικονομίας δεν θα τη δώσει η ρύθμιση για τις 120 δόσεις, αλλά η αλλαγή του μίγματος οικονομικής πολιτικής.
Αν αυτό δεν αλλάξει, τότε σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα προβάλει εκ νέου η ανάγκη για νέα ρύθμιση.
Κάτι ανάλογο συνέβη και με την τελευταία ρύθμιση του 2015 –των 100 δόσεων- όπου όλοι πίστευαν ότι θα επιλύσει το πρόβλημα και τελικά απέτυχε παταγωδώς.
Σήμερα, βρισκόμαστε μπροστά σε μια ανάγκη για νέα ρύθμιση, αυτή των 120 δόσεων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike