ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
«Το αποτέλεσμα ήταν μαμούθ», ομολογεί η CEO του οίκου Zeus and Dione, Δήμητρα Κολοτούρα. Αναφέρεται βέβαια στο γεγονός που σφράγισε την εβδομάδα που πέρασε: Η εταιρεία πολυτελών ειδών «ντύνει» πλέον την Aegean.
Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση και το σχεδιασμό του Marios Schwab, η Zeus+Δione παρουσίασε τις νέες στολές για τα πληρώματα και το προσωπικό εδάφους της AEGEAN. Πραγματοποιήθηκαν σε απόλυτη αρμονία με τη Neo-Era φιλοσοφία της επιτυχημένης αεροπορικής εταιρείας. Με φόντο τη χρωματική παλέτα του ουρανού και της θάλασσας, οι νέες στολές συνδυάζουν την κληρονομιά με το μοντέρνο σχεδιασμό. Οι νέες στολές για το σύνολο του προσωπικού της, αποτελούν το τελευταίο κομμάτι στην ανανεωμένη εικόνα του κορυφαίου αερομεταφορέα.
Πρόκειται για ευχάριστη στιγμή της ελληνικής επιχειρηματικότητας, την οποία η Aegean επισφραγίζει με το κύρος της. «Αυτό με συναρπάζει», εξηγεί η Δήμητρα Κολοτούρα.
«Δυο brands, δυο ελληνικές εταιρίες, η μια τεράστια και η άλλη μικρή και ανερχόμενη, πίστεψαν η μία στην άλλη και μαζί δημιουργήσαμε κάτι με ουσία και ομορφιά. Χθες ήταν μια πολύ φορτισμένη μέρα γιατί με την εκκίνηση αυτής της ενέργειας είδαμε ότι οι άνθρωποι – οι εργαζόμενοι – που φοράνε αυτές τις στολές ήταν κατενθουσιασμένοι. Και εμείς αντίστοιχα διότι είδαμε σε μεγάλο ποσοστό τις δυνατότητες της εταιρείας μας και έτσι βαδίζουμε μπροστά».
Με πολύ σασπένς
Το όλο εγχείρημα από την αρχή της πρότασης έως την Δευτέρα που ανακοινώθηκε η νέα εικόνα της Aegean, μοιάζει με κινηματογραφική ταινία.
«Με έχει εντυπωσιάσει το γεγονός που ενώ μιλάμε για χιλιάδες υπαλλήλους, όταν τους εξηγήσαμε ότι δεν πρέπει να διαρρεύσει η είδηση διότι θέλουμε να ανακοινωθεί συνολικά και ταυτόχρονα από τους δύο, το τήρησαν. Και αυτή η δουλειά ξεκίνησε πριν από ενάμιση χρόνο. Για τόσο μεγάλα νούμερα, μού μοιάζει αδύνατο», επισημαίνει εύλογα η Δήμητρα Κολοτούρα.
Η ανακοίνωση για την αλλαγή στο λουκ και στις φορεσιές της Aegean με την Zeus and Dione πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη. Ταυτόχρονα στις βιτρίνες του Attica εμφανίστηκαν μερικά δείγματα. Γέμισαν το κοινό και των δύο εταιρειών με περηφάνια.
Ένα ταξίδι
Πώς όμως ξεκίνησε αυτό το «ταξίδι», όπως το ονόμασε και η Δήμητρα Κολοτούρα;
Κάποια στιγμή η Aegean είχε προκηρύξει διαγωνισμό με σκοπό την ανανέωση των στολών της, στον οποίο δεν είχε λάβει μέρος η Zeus and Dione. Μετά την πανδημία, στην πρώτη της πτήση με την Aegean, η Δήμητρα Κολοτούρα διαπίστωσε ότι οι στολές παρέμεναν ίδιες.
Έτσι, απλά και ήρεμα, όπως συνηθίζει να λειτουργεί, «τηλεφώνησα στην marketing director και με τη διαπίστωση αυτή, τη ρώτησα αν μπορούμε να σας καταθέσουμε τις προτάσεις μας». Με τη θετική απάντησή της, άρχισαν να δουλεύουν πολύ εντατικά πάνω στην πρότασή τους.
Μια άλλη πίστα
Βέβαια, η Zeus and Dione με επικεφαλής σχεδιαστή τον Μάριος Σουάμπ (Marios Schwab), διατηρούσε το προβάδισμα έναντι άλλων εταιρειών, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί. Διότι πρόκειται για επαγγελματία με παρελθόν στο διεθνές επίπεδο όπου δοκιμάστηκε και διακρίθηκε στο τρομερά ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον.
«Σε αυτό που λες έχεις δίκιο, έχει άλλες αναφορές. Διότι εδώ μιλάμε για άλλη πίστα, απαιτούσε τεχνική γνώση. Οι στολές προϋποθέτουν διαφορετική προσέγγιση, πρέπει να συνδυάσεις ταυτόχρονα πολλά πράγματα: Το στιλ, την εφαρμογή, την άνεση, την ανθεκτικότητα, τη διάρκεια», επισημαίνει η Δήμητρα Κολοτούρα.
Καταπληκτικός καπετάνιος, κορίτσια με επιλογές
Με λίγα λόγια, η περιγραφική περίληψη της τεράστιας παραγωγής:
«Ο καπετάνιος είναι καταπληκτικός. Από τα χρυσά σιρίτια πήγαμε στα ασημένια γιατί ταιριάζουν καλύτερα με το μπλε. Οι κοπέλες στην καμπίνα έχουν πολύ μεγαλύτερη επιλογή. Δεν έχουν ένα φόρεμα μόνο όπως ήταν παλιά και αυτό είναι κάτι που το κάνουν πολύ λίγες αεροπορικές εταιρείες. Ίσως να τους δίνουν δύο φορεσιές αλλά τρεις; αυτό λέει πολλά για την Aegean, το πόσο φροντίζει τους ανθρώπους της. Έχουν δύο διαφορετικά φορέματα και παντελόνι με πουκάμισο και κάθε κοπέλα έχει τρεις επιλογές. Επίσης, και το θέμα του ύφους, μαλλιά και μέικ άπ, από την αρχή η θέση μας ήταν ότι όλα αυτά πρέπει να απαλύνουν, να γίνουν πιο φυσικά, να βγάλουμε το κόκκινο κραγιόν, να βάλουμε ένα νιουντ χρώμα. Να φύγει ο κότσος ο ψηλός, να γίνει μια αλογοουρά χαμηλή. Και όλα αυτά τα δεχτήκανε, τούς άρεσαν. Ο ενθουσιασμός ήταν ομόφωνος, αυτό ήταν το συγκινητικό για μένα».
Το νέο ντύσιμο του στόλου δημιουργήθηκε με σκεπτικό να αναδεικνύει την ταυτότητα της Aegean και με απόλυτο οδηγό τις ανάγκες της. Ταυτόχρονα, χωρίς να απομακρύνεται από τον χαρακτήρα της Zeus and Dione και όλο αυτό το εκλεπτυσμένο ελληνικό στιλ.
Ελληνικότητα, πάνω από όλα
Μόνο τα υφάσματα των στολών υποχρεωτικά παρεκκλίνουν από τις ιδρυτικές αρχές της Zeus and Dione. Έπρεπε να χρησιμοποιηθούν τεχνητά υφάσματα από την Ευρώπη για να εξυπηρετήσουν τις ειδικές ανάγκες άνεσης και ανθεκτικότητας. Από την άλλη, ο οίκος πολυτελείας χτίστηκε και κεφαλαιοποίησε την ιδέα της αναβίωσης και διάχυσης της ελληνικής παράδοσης με χρήση καθαρά φυσικών ελληνικών υλικών και βάσει παραδοσιακών τεχνικών.
Ωστόσο, οι χιλιάδες στολές (πάνω από δέκα χιλιάδες) κατασκευάστηκαν όλες στην Ελλάδα από τους ίδιους συνεργάτες που φτιάχνουν τις κυρίες συλλογές της Zeus and Dione και επιπροσθέτως χρειάστηκε να στηθούν επιπλέον εργαστήρια, με αντίστοιχα εργατικά χέρια.
Σύγκλιση στο ελληνικό όνειρο
«Με εμάς δεν πήραν μόνο το καλοδουλεμένο σχέδιο, τις ατελείωτες πρόβες και την τεχνογνωσία αλλά υιοθέτησαν τη δική μας αρχή, ότι κάνουμε τα πάντα στη χώρα μας», παρατηρεί η Δήμητρα Κολοτούρα.
Πρόκειται δηλαδή για σύγκλιση ή «ταύτιση» των δύο ελληνικών επιχειρήσεων, παρότι άλλης κλίμακας τα μεγέθη τους. Και η Aegean, προς τιμήν της, ενίσχυσε με την επένδυσή της αυτό το ελληνικό όνειρο.
«Ποιος δεν είναι υπερήφανος για την Aegean που παίρνει όλο βραβεία και έχει το καλύτερο σέρβις όταν άλλες εταιρείες κάνουν εκπτώσεις; Με παρόμοιο τρόπο και εμείς είμαστε ανθρωποκεντρικοί, μας ενδιαφέρει πάρα πολύ ο άνθρωπος. Έχουμε ταυτιστεί ιδεολογικά με αυτήν την προσέγγιση, τη δική τους». Βεβαίως, ας σημειωθεί και η Zeus and Dione από συστάσεώς της ανέδειξε και τίμησε την έλληνα και την ελληνίδα τεχνίτρια.
Το μεγάλο στοίχημα
«Το μεγάλο στοίχημα ήταν να μπορέσει ένα τέτοιο πρότζεκτ να επιτευχθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα ώστε για να μην βγάλει εκτός ούτε την Aegean ούτε εμάς, και θεωρώ ότι το πετύχαμε», εξηγεί η ίδια. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αρχικός χρόνος παράδοσης αυτού του δυσθεώρητου όγκου στολών ορίστηκε στους έξι μήνες. Ως επί το πλείστον ολοκληρώθηκε μέσα στο πλάνο. Το όλο εγχείρημα παραδόθηκε μέσα σε εννιά μήνες.
One woman show;
«Πριν παραδώσουμε την πρότασή μας αναρωτηθήκαμε αν είμαστε ικανοί να το φέρουμε εις πέρας. Είμαστε ικανοί, γιατί έχουμε την δομή και τους συνεργάτες», ομολογεί η Δήμητρα Κολοτούρα. «Είμαστε μια πολύ καλά οργανωμένη εταιρεία, ο καθένας στο ρόλο του ξέρει πολύ καλά τι πρέπει να κάνει. Ο Μάριος Σουάμπ απέδωσε το 100% στο σχεδιαστικό κομμάτι, ο διευθυντής Γιάννης Κολοτούρας που είναι και αδελφός μου, στην ουσία αυτός είναι που κατάφερε (στήνοντας όλα αυτά τα εργαστήρια) να παράξει όλες αυτές τις ποσότητες. Ο καθένας στο ρόλο του έκανε αυτό που έπρεπε».
Παρότι η Δήμητρα Κολοτούρα παραμένει το ιδιαιτέρως αναγνωρίσιμο πρόσωπο της Zeus and Dione, η επιτυχία δεν συνιστά one woman show.
«Όχι βέβαια. Και ξέρεις πολύ καλά όσες φορές έχουμε μιλήσει, εγώ πάντα πιστεύω στις ομάδες. Ένας θα ηγηθεί και θα πει τι θα πει, αλλά αν δεν έχεις την ομάδα σου δεν μπορείς να προχωρήσεις ούτε ένα μέτρο μακριά».
Ευγνωμοσύνη
«Δεν θα πω ότι δεν τεσταρίστηκαν οι αντοχές μας, η υπομονή μας, και πάρα πολλά άλλα πράγματα αλλά σε μια χρονιά κάναμε πάρα πολλά πράγματα». Τον Φεβρουάριο η Zeus and Dione επεκτάθηκε στο homeware, ύστερα γιόρτασαν τα δέκα χρόνια εξάπλωσης με μία μεγάλη πασαρέλα στον Πειραιά και ένα πάρτι, εγκαινίασαν την ανδρική σειρά με παρουσία στο περίοπτο Matches Fashion. Τέλος έβαλαν πόδι στο εμβληματικό Harrods….
«Το 2023 βάλαμε πάρα πολύ ψηλά τον πήχη και τα καταφέραμε. Οπότε, για να πω την αλήθεια, εχθές, αυτό έλεγα στην ομάδα της Aegean και εδώ στα δικά μας τα παιδιά, είμαι τόσο περήφανη. Κάποια στιγμή πρέπει να κοιτάζεις από απόσταση και να λες πόσα πολλά πράγματα πραγματοποιήθηκαν μέσα σε μια χρονιά τόσο φορτωμένη. Και συνεχίζουμε, και είμαι ευγνώμων, είμαι ευγνώμων, δεν έχω τίποτα άλλο να πω».
Το τυχερό νούμερο
Το 2023 επίσης γιόρτασε τα πεντηκοστά γενέθλιά της. Ποιος δεν θα ένιωθε ευγνωμοσύνη για μια τέτοια χρονιά;
Εκείνη γελάει με την καρδιά της. «Η απάντηση είναι ότι τα πενήντα δεν θα μπορούσαν να με βρουν σε καλύτερη φάση. Δεν θα μπορούσαν να με βρουν πιο ικανοποιημένη, πιο ισορροπημένη και πιο γειωμένη στην πραγματικότητα».
Και έχει ακόμη χρόνο να πετύχει άλλα τόσα. Γελάει και πάλι με την καρδιά της. Έχει και άλλες ιδέες; «Έχω και άλλες, βέβαια έχω και άλλες. Σε μια άλλη μας συζήτηση θυμάσαι τι σου είχα πει; Ότι σύντομα θα συζητάμε για κάτι μεγάλο. Δεν μπορούσα να το πω. Το ίδιο και τώρα, υπάρχει κάτι άλλο, που είναι ακόμη στο μυαλό μου».
Εκεί εμφανίζεται ο πρώτος σπόρος για να υλοποιηθεί ένα σχέδιο στην πραγματικότητα;
«Εγώ πιστεύω πολύ και στο ένστικτο. Πάντα αν κάτι περιτριγυρίζει πολύ το μυαλό μας και συγχρόνως δημιουργεί αυτό το αίσθημα, αυτή την αναστάτωση στο στομάχι μας, πρέπει οπωσδήποτε να γίνει».
Η Δήμητρα Κολοτούρα συνδυάζει δύο αντίθετες αρετές: Τη σύνεση και την έμπνευση. Την έχουν οδηγήσει μακριά. Μοιάζει ότι θα πετάξει ακόμη πιο ψηλά, με τα πόδια πάντα καλά εδραιωμένα στο έδαφος…
Διαβάστε επίσης:
Δήμητρα Κολοτούρα: «Πρέπει να επιμένουμε για τα πράγματα που μας γεμίζουν την ψυχή μας»
Δήμητρα Κολοτούρα: Zeus & Dione και Aegean, «ιστορικά» μαζί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ντόναλντ Τραμπ: Επέλεξε να τοποθετήσει τρεις από τους προσωπικούς του δικηγόρους σε θέσεις – κλειδιά στο υπουργείο Δικαιοσύνης
- Αλλάζουν όλα στη Δημοτική Αστυνομία – Νέες αρμοδιότητες και προσλήψεις με ΑΣΕΠ
- Airbnb: Όλες οι αλλαγές για την αγορά από 01.01.25 – Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες για να προλάβουν την προθεσμία
- Πέτα τον ΣΥΡΙΖΑ απ΄το τραίνο, η κατάντια του Τσίπρα, η πιστή θεραπαινίς του Στέφανος και άλλα ευτράπελα