Στον κόσμο της τέχνης ο Δάκης Ιωάννου είναι περισσότερο γνωστός για την τεράστια και λαμπρή συλλογή του σύγχρονων έργων, που αναδεικνύουν το πνεύμα της εξέλιξης και της δημιουργίας της εποχής μας παρά για τις επιχειρηματικές του συναλλαγές εκατομμυρίων δολαρίων.

Το 2024 εξάλλου, το όνομά του βρισκόταν και πάλι ανάμεσα στους 200 μεγαλύτερους συλλέκτες του κόσμου ενώ το καλοκαίρι συγκέντρωσε για μία ακόμη φορά στην Ύδρα τα πιο σημαντικά ονόματα του χώρου της τέχνης διεθνώς χάρις το Hydra Slaughterhouse Project, την έκθεση, που διοργανώνει σε ετήσια βάση στο ελληνικό νησί. Πρόκειται αναμφίβολα για έναν από τους επιδραστικότερους ανθρώπους στην τέχνη διεθνώς και ο λόγος του έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, όπως τώρα που επισημαίνει, ότι για το 2025 οι καλλιτέχνες αλλά και όσοι κινούνται γύρω τους πρέπει να επικεντρωθούν στην τέχνη παρά στις πολιτικές και στις «μόδες».

1

Η μικρή αλλά άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη δημοσιεύεται στο Artnet –το διεθνές ειδησεογραφικό δίκτυο για την τέχνη- ως απολογιστική του συλλέκτη για την περασμένη χρονιά και των προσδοκιών για την νέα. Παρουσιάζοντας με λίγα λόγια τον συλλέκτη επισημαίνονται εξάλλου, ορισμένοι διάσημοι καλλιτέχνες, έργα των οποίων βρίσκονται στην κατοχή του, όπως του Ουρς Φίσερ, του KAWS και του Μαουρίτσιο Κατελάν –να προστεθούν και οι Ρόμπερτ Κόμπερ, Τσάρλς Ρέι και Τζεφ Κουνς, μεταξύ άλλων- ενώ ιδιαίτερα αναφορά γίνεται στο περίφημο γιοτ του.

Τζορτζ Κόντο στην Ύδρα

Όλα για την τέχνη

Κι αυτό, γιατί το μήκους 115 ποδιών «Guilty», όπως είναι το όνομά του, έχει σχεδιαστεί από την Ιβάνα Πορφίρι και το ζωγράφισε ως γνωστόν ο Τζεφ Κουνς. Παλιός φίλος του συλλέκτη, ο οποίος κατέχει μεγάλο αριθμό έργων του –άγνωστο ωστόσο, πόσα ακριβώς- αρχίζοντας μάλιστα την συγκρότηση της συλλογής του με ένα δικό του δημιούργημα, το «Equilibrium Tank» του 1985, που του γέννησε, όπως έχει πει την επιθυμία να αρχίσει την εξερεύνησή του στην σύγχρονη τέχνη.

Ιδιαίτερα σημειώνονται επίσης, πέρα από την διοργάνωση της ΄Υδρας, όπου έχουν παρουσιάσει έργο τους, μεταξύ άλλων οι Τζεφ Κουνς, Κίκι Σμιθ, Κάρα Γουόκερ και Τζορτζ Κόντο, η ίδρυση του Athens’s Deste Foundation for Contemporary Art, στο οποίο εκτίθεται μέρος της συλλογής του, η ανάθεση έργων και η υποστήριξη νέων ελλήνων καλλιτεχνών μέσω ενός βραβείου, ύψους 10.000 ευρώ, το οποίο απονέμεται κάθε δύο χρόνια.

Στην συνέντευξη ο Δάκης Ιωάννου ανατρέχει σε σημαντικές στιγμές του 2024 και σκέφτεται τι μπορεί να φέρει η επόμενη χρονιά.

Δάκης Ιωάννου και Τζεφ Κουνς

Η συνέντευξη του Δάκη Ιωάννου

Ποια στιγμή ή έργο ξεχωρίζετε προσωπικά ως το highlight του 2024;
«Τζορτζ Κόντο: Ο τρελός και ο Μοναχικός» στο Σφαγείο Ύδρας.

– Μιλήστε μας για την καλύτερη παράσταση που είδατε στο εξωτερικό το 2024.
Το «Edges of Ailey», την πρώτη μεγάλης κλίμακας έκθεση του καλλιτέχνη και χορογράφου ΄Αλβιν Έιλι στο Μουσείο Whitney στη Νέα Υόρκη.

-Τι επιθυμείτε περισσότερο για το 2025;
Το τέλος της «μοδάτης» τέχνης.

-Αν θα μπορούσατε να δείτε μια αλλαγή στον κόσμο της τέχνης το επόμενο έτος, ποια θα ήταν αυτή;
Να γίνεται λόγος για την αξία της τέχνης και όχι για την τιμή.

-Ποια είναι η μοναδική συμβουλή, που θα δίνατε στον εαυτό σας αυτή την εποχή πέρυσι;
Να αγνοήσω την ομίχλη της τέχνης που είναι «της μόδας» και να ψάξω πιο σκληρά για την πραγματική τέχνη.

-Ποιος είναι ο καλλιτέχνης στον οποίο θα δώσετε μεγαλύτερη προσοχή το 2025 και γιατί;
Όποιος θα πάψει να είναι πολιτικά ορθός και θα επικεντρωθεί στην τέχνη!

Διαβάστε επίσης:
Κώστας Σημίτης: Πέθανε ο πρώην πρωθυπουργός σε ηλικία 88 ετών

Έτος σταθμός για το Ταμείο Ανάκαμψης το 2025 – Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις

Rosita Missoni: Η γυναίκα πίσω από τον εμβληματικό οίκο μόδας Missoni και η θλιβερή απώλεια του γιου της