• ΑΓΟΡΕΣ

    Η πτώση στην Wall Street βύθισε στο τέλος τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια


    Πτωτικά άνοιξαν την εβδομάδα τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, με τους βασικούς δείκτες να περνούν προς το τέλος των συνεδριάσεων σε αρνητικό έδαφος, επηρεασμένες και από το αρνητικό άνοιγμα της Wall Street και τη νέα πτώση των τεχνολογικών μετοχών.

    Ειδικότερα, ο πανευρωπαϊκός Stoxx Europe 600 έκλεισε στις 355,11  μονάδες, με πτώση 0,73%. Ο βρετανικός FTSE 100 έκλεισε στις 7.000,89 μονάδες, με πτώση 0,19%, ο γερμανικός DAX στις 11.244,54 μονάδες, με πτώση 0,85%, ενώ ο γαλλικός CAC 40 στις 4.985,45 μονάδες, με πτώση 0,79%. Ο σουηδικός SMI έκλεισε στις 8.812,61 μονάδες με απώλειες 1,06%, ο ιταλικός FTSE MIB στις 18.823,13 μονάδες, με απώλειες 0,29% ενώ ο ισπανικός IBEX 35 στις 9.006,30 μονάδες, με απώλειες 0,56%.

    Στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ των επενδυτών παραμένουν οι εξελίξεις στην Βρετανία με το Brexit αλλά και στην Ιταλία, με την σύγκρουση της Ρώμης με τις Βρυξέλλες για τον προϋπολογισμό. Οι αγορές παρακολουθούν επίσης τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας, καθώς την Παρασκευή ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε της αισιοδοξία του για συμφωνία με το Πεκίνο.

    Από εκεί και πέρα, τα βλέμματα όλων έπεσαν στις ειδήσεις γύρω από τον πρόεδρο της Nissan Motor, Κάρλος Γκοσν. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan ανακοίνωσε ότι ο Γκοσν είχε χρησιμοποιήσει χρήματα για προσωπικούς λόγους και ότι ερευνά πιθανές παράτυπες πρακτικές του ιδίου και του εντεταλμένου διευθυντή Γκρέγκ Κέλι για πολλούς μήνες. Κατόπιν όλων αυτών, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι το συμβούλιό της θα προτείνει την άμεση παύση του Γκοσν από τη θέση του προέδρου.

    Παράλληλα, το ιαπωνικό δίκτυο NHK υποστήριξε ότι η εισαγγελία του Τόκιο συνέλαβε τον Γκοσν καθώς θεωρείται ύποπτος για υπεξαίρεση, ενώ σύμφωνα με άλλα ιαπωνικά μέσα, ο Γκοσν κατέθετε ενώπιον των αρχών.

    Η είδηση έχει σοκάρει την Ιαπωνία, καθώς ο Γκοσν, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος και CEO της Renault  είχε μια πολύ καλή φήμη, καθώς κατάφερε να σώσει τη Nissan από τα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Η αποπομπή του εγείρει ερωτήματα στους επενδυτές για το μέλλον της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi Motors.



    ΣΧΟΛΙΑ