array(0) {
}
        
    
Menu
0.78%
Τζίρος: 135.36 εκατ.

Fitch: Αναβάθμισε τις Ελληνικές τράπεζες

Αγορές

Η πεμπτουσία της αξιοπιστίας και γιατί είναι η Aegean τώρα ο κορυφαίος στόχος επιθετικής εξαγοράς στο Χ.Α.

Τίμος Μελισσάρης, MSc INTERNATIONAL ACCOUNTING AND FINANCE LSE

Φίλοι αναγνώστες, το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι τα γραπτά μένουν.

Όσοι έχετε καλή μνήμη θα θυμάστε ότι ο υπογράφων στην 1η Ιανουαρίου 2025 είχε εκφράσει την άποψή του για ποιες μετοχές θεωρεί υποτιμημένες και είχε δώσει και 2 top pick.

Με βάση τα στοιχεία του Α’ τριμήνου το Νο1 top pick ο ΑΒΑΚΑΣ είχε μια απόδοση της τάξης του +43,04% και το 2ο top pick η Πειραιώς μια απόδοση της τάξης του +40,26%.

Αυτά με βάση τις τιμές κλεισίματος της Παρασκευής 28/03/2025.

Για να ξέρετε, στο ίδιο χρονικό διάστημα ο Γενικός Δείκτης είχε μια απόδοση της τάξης του +18,.10%.

Εάν κάποιος/α είχε διαλέξει την Πειραιώς και τον ΑΒΑΚΑ, θα είχε μια μέση απόδοση της τάξης του +41,65% με τον Γενικό Δείκτη στα +18,10%.

Αυτό λέγεται, φίλοι αναγνώστες, η πεμπτουσία της αξιοπιστίας.

Το πιο σημαντικό δε κομμάτι είναι ότι μέσα σε αυτούς τους 3 μήνες ο υπογράφων επέμενε σε βαθμό ψύχωσης για την υπεραπόδοση των ελληνικών τραπεζών και ιδιαιτέρως για την μετοχή της τράπεζας Πειραιώς και της Alpha Bank.

Τόνιζε συνέχεια ότι προτιμάει την έκθεση σε Πειραιώς και Alpha Bank σε σχέση με Εθνική και Eurobank.

Κι εδώ η  απόλυτη δικαίωση.

Συγχρόνως δε, όταν τόνισε ότι έφτασε πλέον η ώρα της Alpha Bank να μπει και αυτή στα top pick με το άρθρο «Ποιο είναι τώρα το απόλυτο τραπεζικό play», μετά ξεκίνησε το ράλι της Alpha Bank. Κι εδώ ήρθε ξανά η δικαίωση.

Η Alpha Bank, με το που μηδένισε ο Paulson έκανε ντεμαράζ και έκλεισε με μια απόδοση Α’ τριμήνου της τάξης του +44,71%.

Εάν κάποιος τώρα είχε αγοράσει ισόποσα το συνολικό μπουκέτο των μετοχών (Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Εθνική, Metlen, Motor Oil, Φουρλής, ΒΙΟΧΑΛΚΟ, Aegean και ΑΒΑΞ), θα είχε μια απόδοση της τάξης του +25,94%.

Πάλι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή του Γενικού Δείκτη.

Οι αριθμοί φίλοι αναγνώστες είναι αμείλικτοι.

Τσακίζουν κόκαλα.

Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι το πότε πουλάει ο καθένας όταν κερδίζει είναι αποκλειστικά δική του υπόθεση.

Το χρηματιστήριο φίλοι αναγνώστες είναι μαραθώνιος και όχι κατοστάρι.

Πρέπει πάντα όταν αλλάζουν τα δεδομένα να προσαρμοζόμαστε άμεσα.

Το χρηματιστήριο αυτή την στιγμή έχει κάνει μια γρήγορη και μεγάλη άνοδο όπου σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο ελλοχεύει ο κίνδυνος διόρθωσης.

Όμως, ο υπογράφων πιστεύει ότι η πρόσφατη άνοδος έχει αφήσει κάποιες μετοχές ακόμα πολύ βαθιά υποτιμημένες που και διόρθωση να γίνει πιστεύει ότι αυτή θα είναι τεράστια ευκαιρία για αγορές.

Σήμερα θα πάμε σε ένα κομμάτι του finance το οποίο είναι λίγο ζόρικο τύπου FAR WEST.

Θα σας μιλήσουμε λίγο για LEVERAGE BUYOUTS και HOSTILE TAKEOVERS, δηλαδή για μοχλευμένες εξαγορές και για επιθετικές εξαγορές.

Ο υπογράφων πιστεύει ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ ότι έχει ξεκινήσει η ενοποίηση του ευρωπαϊκού αεροπορικού κλάδου για την δημιουργία «πρωταθλητών» που θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους αμερικάνικους και ασιατικούς κολοσσούς.

Οι εξαγορές που βρίσκονται σε εξέλιξη υποδηλώνουν ότι πριν από το τέλος του 2025 πάρα πολλές αεροπορικές εταιρείες εκ των οποίων οι περισσότερες είναι κρατικές, θα περάσουν στα χέρια των 3 μεγάλων ευρωπαϊκών ομίλων: Lufthansa, Air France-KLM και IAG (International Airlines Group) που επιδιώκουν να διασφαλίσουν την ανάπτυξή τους μακροπρόθεσμα.

Η Lufthansa εξαγόρασε το 41% των μετοχών της παλαιάς Alitalia καταβάλλοντας 325 εκ ευρώ.

Το μεγάλο παιχνίδι ετοιμάζεται να παιχτεί στην Ισπανία όπου η οικογένεια Ιδάλγο πουλάει το 20% των μετοχών της στην Air Europa.

Στην διεκδίκηση του ποσοστού αυτού πρωτοστατούν 2 σχήματα, η Lufthansa και η Air France-KLM σε συνεργασία με την Delta Airlines.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα στον τύπο η Lufthansa φαίνεται να έχει πάρει το προβάδισμα.

Μετά την Air Europa σειρά θα πάρει η πορτογαλική TAP Air Portugal η οποία είχε διασωθεί πριν από μια 10ετία με 3,2 δισ. ευρώ.

Η διαδικασία πώλησης ποσοστού αναμένεται να ξεκινήσει όπου να ‘ναι με το πορτογαλικό κράτος να αναζητά στρατηγικό επενδυτή.

Φίλοι αναγνώστες, είναι βαθιά πεποίθηση του The Value Investor ότι μέχρι το τέλος του 2025 οι ισορροπίες στην ευρωπαϊκή αεροπορία θα έχουν αλλάξει ριζικά.

Έτσι, μετά το ξεκαθάρισμα σε Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία, η μόνη χώρα που μένει είναι η Ελλάδα. Να το θυμηθείτε, σε μερικά χρόνια Lufthansa και Air France-KLM θα εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την Aegean.

Ο υπογράφων όμως πιστεύει ότι μετά την εισαγωγή της Etihad Airways στο χρηματιστήριο, ο συγκεκριμένος αερομεταφορέας θα θέλει να εξαπλωθεί και στην Ευρώπη και πιστεύουμε ότι σίγουρα θα κοιτάξει και την Aegean.

Με την παραπάνω λοιπόν άποψη σήμερα θα ξεφύγουμε λίγο από τα στερεότυπα της κλασσικής μεθόδου αποτίμησης εταιρειών και θα πάμε λίγο σε πιο άγρια μονοπάτια, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΕΣ δηλαδή.

Ως γνωστό, η πλευρά Βασιλάκη κατέχει το 38% της Aegean.

Μετά, μετοχές έχουν ο κ. Π. Λασκαρίδης, ο κ. Αχ. Κωσταντακόπουλος, ο κ. Αναστάσης Δαβίδ και ο κ. Ιωάννου όπου κατά την ταπεινή άποψη του υπογράφοντος με ένα πολύ υψηλό υπερτίμημα θα μπορούσαν να πουλήσουν και να ρίξουν τα λεφτά αυτά στις δουλειές τους ή σε κάτι άλλο γιατί αυτή η συμμετοχή δεν είναι η κύρια δραστηριότητά τους.

Φίλοι αναγνώστες ως γνωστό η Aegean πριν μερικές ημέρες ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για την χρήση του 2024.

Υπάρχουν κάποια στοιχεία του ισολογισμού της που κατά την ταπεινή άποψη του υπογράφοντος την κάνουν αυτή την στιγμή τον απόλυτο στόχο επιθετικής εξαγοράς. Κατ’ αρχάς, το πρώτο και πιο σημαντικό από όλα είναι ότι κάθεται επάνω σε ταμειακά διαθέσιμα της τάξης των 769,1 εκ ευρώ.

Δεύτερο τεράστιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι στα ενσώματα πάγια περιουσιακά στοιχεία η Aegean αυτή την στιγμή έχει ιδιόκτητα 6 αεροσκάφη CEO, 4 NEO και 3 ATR72-600.

Σύμφωνα με αναλυτές από την αγορά του aircraft leasing, αυτή την στιγμή η Aegean, επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα αεροπλάνα στην αγορά, θα μπορούσε να κάνει τον ιδιόκτητο στόλο της sale & lease back και να έπαιρνε σε μετρητά περί τα 600 εκ ευρώ ΑΜΕΣΑ.

Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θα καθόταν, με βάση τα στοιχεία του 2024, πάνω σε μετρητά της τάξης του 1.369 δισ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ φίλοι αναγνώστες ότι θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος Αμερικάνος καουμπόης να βγει και να κάνει ανά πάσα στιγμή πρόταση επιθετικής εξαγοράς με τιμή στόχο τα 15,18€ όπου εκεί η Aegean θα κόστιζε 1,369 δισ. ευρώ.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση δε, το απίστευτο είναι ότι δεν θα χρειαστεί να βάλει και φράγκο αυτός/η που θα κάνει την επιθετική εξαγορά.

Γιατί εάν υποθέσουμε ότι πετυχαίνει και αποκτά το 100% των μετοχών στα 15,18€, αυτό σημαίνει ότι θα οφείλει στην τράπεζα που του δάνεισε 1,369 δισ. ευρώ.

Όμως, με το που την εξαγοράσει μπορεί στο καπάκι να πάρει τα μετρητά της εταιρείας, τα 769 εκ. ευρώ, και να τα επιστρέψει στην τράπεζα.

Άρα, τι του λείπει;

Τα 600 εκ. ευρώ μόνο.

Τα οποία τα έχει και αυτά άμεσα διότι με το που την πάρει μπορεί να κάνει sale & lease back τον ιδιόκτητο στόλο της Aegean και να πάρει 600 εκ. ευρώ σε μετρητά τα οποία και επιστρέφει στην τράπεζα και την ΞΕΧΡΕΩΝΕΙ φίλοι αναγνώστες.

Έτσι, χωρίς λεφτά δικά του εξαγόρασε την Aegean και με τιμή παρακαλώ τα 15,18€.

Τώρα, αυτός που την εξαγόρασε με αυτό το τίμημα, θα έχει αφήσει την εταιρεία στεγνή, χωρίς cash αλλά θα έχει ακριβώς τον ίδιο στόλο.

Άρα την ίδια πτητική ικανότητα.

Φυσικά, για τα παλαιά ιδιόκτητα αεροπλάνα θα έχει στον ισολογισμό της έξτρα κόστος, επειδή θα πρέπει να πληρώνει το leasing πάνω σε αυτά τα αεροπλάνα, που παλαιά δεν είχε επειδή ήταν ιδιόκτητα.

Τώρα, με βάση τα στοιχεία του αναλυτή της NBG Securities που δίνει τιμή στόχο τα 19,20€ για την μετοχή της Aegean, ο αναλυτής μας λέει ότι το 2026 η Aegean θα έχει ελεύθερες ταμειακές ροές μετά από τις πληρωμές του leasing της τάξης των 195,1 εκ ευρώ.

Μιλάμε για ΚΟΛΟΣΣΙΑΙΑ ΜΗΧΑΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΕΤΡΗΤΩΝ.

Άρα, από αυτό το νούμερο θα πρέπει να πληρώσει το leasing που έκανε ο καινούριος αγοραστής για τα παλαιά ιδιόκτητα αεροπλάνα.

Όπως αντιλαμβάνεστε, με τέτοιες ελεύθερες ταμειακές ροές μπορεί άνετα να πληρώσει το έξτρα κόστος για το leasing.

Όπως βλέπετε λοιπόν φίλοι αναγνώστες, όσο απίστευτο και αν σας φαίνεται, μπορεί κάποιος χωρίς να βάλει φράγκο, με τα ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ περιουσιακά στοιχεία της Aegean (μετρητά και ιδιόκτητα αεροπλάνα) και τις μελλοντικές της ελεύθερες ταμειακές ροές, να την εξαγοράσει.

Φυσικά, το μεγαλύτερο ρίσκο για αυτόν είναι να μπορέσει η Aegean να βγάζει τις εκτιμώμενες ελεύθερες ταμειακές ροές.

Ο υπογράφων πιστεύει ότι με το νέο περιβάλλον που προδιαγράφεται, η Aegean είναι θέμα χρόνου και μόνο να γίνει στόχος εξαγοράς και γιατί όχι στόχος επιθετικής εξαγοράς.

Ήδη η Αθήνα γίνεται 12μηνος προορισμός και η Ελλάδα πλέον είναι μέσα στους top 5 παγκόσμιους προορισμούς.

Εάν υπολογίσουμε ότι πλέον και ότι οι Έλληνες έχουν αρχίσει να ξαναταξιδεύουν και με το άνοιγμα της Aegean στην Ινδία, αυτή την στιγμή που μιλάμε και παρόλο που έχει ανέβει η τιμή της μετοχής κατά +21,34% από την αρχή της χρονιάς, έχει ακόμα πολύ μεγάλα περιθώρια ανόδου.

Οι περισσότεροι αναλυτές, ενώ βλέπουν ότι η Aegean έχει το δεύτερο υψηλότερο περιθώριο EBIT και πίσω μόνο από αυτό της Ryanair, συνεχίζουν να την τιμολογούν με πολύ χαμηλούς πολλαπλασιαστές EV/EBITDA και EV/EBIT.

Για να ξέρετε φίλοι αναγνώστες, η Morgan Stanley έβγαλε report (βλ. πίνακα παρακάτω) για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές την Πέμπτη που μας πέρασε.

Για φέτος, το 2025 δηλαδή, για την Ryanair υπολογίζει ότι θα έχει ένα περιθώριο ΕΒΙΤ 2025e = 13,75%, για την EasyJet 6,69%, για την Air France-KLM 5,87% και για την Lufthansa 5,2%.

Η Aegean φίλοι αναγνώστες, το 2024 είχε ένα περιθώριο ΕΒΙΤ της τάξης του 12,77%.

Ο αναλυτής της Εθνικής υπολογίζει ότι η Aegean θα καταφέρει να έχει ένα περιθώριο ΕΒΙΤ της τάξης του 14,1% για το 2025, υψηλότερο από αυτό της Ryanair.

Ο The Value Investor θεωρεί εφικτό και διατηρήσιμο άνετα ένα περιθώριο της τάξης 13,3%-13,5%.

Αυτό σημαίνει με απλά ελληνικά φίλοι αναγνώστες ότι δεν γίνεται πλέον να συγκρίνουμε την Aegean με την Lufthansa και την Air France-KLM γιατί έχει σχεδόν τριπλάσιο περιθώριο ΕΒΙΤ.

Η Aegean πρέπει και δικαιούται να τιμολογείται σχεδόν όπως η Ryanair.

Με βάση το τελευταίο report της Morgan Stanley, η Ryanair λόγω ότι έχει το υψηλότερο περιθώριο ΕΒΙΤ, μας λέει ότι πρέπει να παίζει με ένα EV/EBIT 2026e = 10,5.

Για να αποτιμήσουμε την Aegean και να είμαστε συντηρητικοί, δεν πάμε με το 2026 αλλά πάμε με το 2025 όπου υπολογίζουμε το ΕΒΙΤ της Aegean να φτάσει τα 240 εκ. ευρώ από 227 εκ. ευρώ και ο καθαρός δανεισμός της να πέσει από τα 660 εκ. ευρώ στα 600 εκ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει για να παίξει η Aegean με ένα EV/EBIT 2025e = 10,5 η τιμή της μετοχής πρέπει να πάει στα 21,29€.

Για να ξέρετε φίλοι αναγνώστες, η Morgan Stanley τιμολογεί την Air France-KLM με ένα EV/EBIT 2026e = 8,4 έχοντας για περιθώριο ΕΒΙΤ το 2025 5,87% και το 2026 6,17%.

Εμείς όμως πιστεύουμε ότι το καλύτερο μοντέλο για να αποτιμήσουμε την Aegean είναι το μοντέλο προεξόφλησης ελεύθερων ταμειακών ροών.

Σύμφωνα λοιπόν με αυτό το μοντέλο, αν χρησιμοποιήσουμε το πινακάκι του αναλυτή της Εθνικής στη σελίδα 3 του report (βλ. πίνακα παρακάτω), βλέπουμε ότι αν βάλουμε για long term growth rate το 1% και WACC 7%, το μοντέλο μας δίνει μια τιμή στόχο 22,27€.

Εάν τώρα το long term growth είναι πάλι 1% αλλά το WACC ανέβει στο 8%, η τιμή στόχος πάει στα 19,12€.

Προσέξτε τώρα όμως. Εάν το long term growth παραμείνει πάλι στο 1% αλλά το WACC πέσει στο 6% τότε η τιμή στόχος πάει στα 26,65€ !!

Αυτά δεν τα λέει ο The Value Investor που έχει μετοχές της Aegean αλλά ο αναλυτής της NBG Securities.

Φίλοι αναγνώστες πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα χειρότερα είναι πίσω στην μετοχή της Aegean.

Από εδώ και πέρα θα πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο.

Να θυμάστε ότι και στο καινούριο περιβάλλον χαμηλής τιμής πετρελαίου με τον ισολογισμό φρούριο και με τις τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης στην Ινδία ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνει στόχος εξαγορά και γιατί όχι ακόμα και επιθετικής εξαγοράς.

Ο υπογράφων πιστεύει ακράδαντα ότι σε 2-3 χρόνια θα σφάζονται Air France-KLM, Lufthansa και μπορεί και η Etihad στα πόδια της για να την αποκτήσουν.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε η Aegean είναι το απόλυτο DEEP VALUE & GROWTH PLAY του ελληνικού χρηματιστηρίου με χετζάρισμα την υψηλότερη μερισματική απόδοση από όλες τις αεροπορικές παγκοσμίως και χωρίς πολιτικό ρίσκο.

Ο ελληνικός τουρισμός με όλες τις κυβερνήσεις είναι ανοδικός.

Γι’αυτό η Aegean πάει με όλα.

Ο The Value Investor σας εύχεται υγεία, τύχη και καλά κέρδη.

Ο The Value Investor υπογράφεται από τον Τίμο Μελισσάρη (MSc INTERNATIONAL ACCOUNTING AND FINANCE LSE), ειδικό συνεργάτη του www.mononews.gr

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

-Ο αρθρογράφος διαθέτει μετοχές της Aegean. Δεν είναι αντικειμενικός. Δεν προτρέπει κανέναν. Απόψεις μοιράζεται.

-Το παρόν άρθρο  εκφράζει προσωπικές απόψεις. Ο συγγραφέας δεν αμείβεται από κανέναν για την συγγραφή του παρόντος άρθρου και δεν έχει καμία σχέση με την εταιρεία του άρθρου εκτός του ότι είναι μέτοχος.

-Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

-Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και στις αγορές.

-Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα και το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών.

-Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

-Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχόμενων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fitch: Αναβάθμισε τις Ελληνικές τράπεζες
Μητσοτάκης: Νέος εξωδικαστικός μηχανισμός με έξι νέες πρωτοβουλίες
Κυριαρχία του MEGA το α’ τρίμηνο του 2025
Μητσοτάκης σε ΤikTok για κατώτατο μισθό: Θα πετύχουμε τον στόχο μας για 950 ευρώ το 2027
ΣτΕ: Αύριο συζητείται το «μπλόκο» σε Airbnb στην Ακρόπολη
Σίσσυ Χρηστίδου: Η πρώτη ανάρτηση μετά το δικαστήριο με τον Θοδωρή Μαραντίνη
3.907.017 μοναδικοί χρήστες επέλεξαν το mononews.gr για την ενημέρωσή τους τον μήνα Μάρτιο
BriQ Properties: Στα 7,5 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2025 – Μέρισμα €0,135 ανά μετοχή
Χάρης Δούκας από Βαρώσια: Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει (Βίντεο)
Κεραμέως: Σημαντική ρύθμιση για τη βελτίωση της εισπραξιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών από το ΚΕΑΟ