Σε νέο αγαπημένο play εξελίσσεται ο κατασκευαστικός κλάδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Τα κεφάλαια από το ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης άνω των 43 δις. ευρώ που με την μόχλευση των τραπεζών το ποσό αυτό μπορεί να διπλασιαστεί ,για τα μεγάλα έργα που έχουν ορίζοντα το τέλος της δεκαετίας. Αυτό, σε συνδυασμό με το μεγάλο project του Ελληνικού με το Marina Tower να αποτελεί σε πρώτη φάση ένα εντυπωσιακού budget έργο, ύψους 250 εκατ. ευρώ, αλλά και τον επικείμενο διαγωνισμό, στις 5 Μαΐου για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής, αναμένεται να ανεβάσουν το θερμόμετρο του ενδιαφέροντος για τον κλάδο στα ύψη.

Η υλοποίηση των έργων που συγκαταλέγονται στην παραπάνω “πίτα” των 43,3 δισ. ευρώ, θα αφορούν κατά: 58,4% έργα ενέργειας, 13,3% αυτοκινητοδρόμους, 12,3% έργα μετρό, 7,7% σιδηροδρομικά έργα, αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος 4,2% και το 3,6% τη διαχείριση των αποβλήτων. Και όχι μόνο, σε εξέλιξη βρίσκεται σημαντικός αριθμός ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) για κτιριακά έργα και δίκτυα οπτικών ινών που επίσης έχουν κατασκευαστικό αντικείμενο.

Ο μεγάλος όγκος των έργων που αναμένονται, εκτός από τους εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, στους οποίους από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνεται προτεραιότητα, δίνει τη δυνατότητα εισόδου και μεγάλων ξένων κατασκευαστικών ομίλων μέσω της διενέργειας διεθνών διαγωνισμών, στα επόμενα χρόνια.

Με βασική φροντίδα, όπως αναφέρουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, το ανεκτέλεστο και την ανάληψη έργων από τους εγχώριους ομίλους, το επόμενο στάδιο είναι να ανοίξει η αγορά και για τις κατασκευαστικές εταιρείες του εξωτερικού.

Υπό τα δεδομένα αυτά, οι πρωταγωνιστές στο χρηματιστηριακό ταμπλό εναλλάσσονται. Και από τις τράπεζες και τα άλλα blue chips το ενδιαφέρον μετατοπίζεται σε μετοχές , όπως η Ελλάκτωρ, παρά το γεγονός ότι οι βασικοί μέτοχοι, η ολλανδική Reggeborgh από την μία και οι εφοπλιστές Μπάκος και Καϋμενάκης από την άλλη, έχουν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα.

Κατά τις τελευταίες συνεδριάσεις παρουσιάστηκαν εντυπωσιακοί όγκοι συναλλαγών, μεταξύ 1,1 – 1,7 εκατ. τεμαχίων. Πρόκειται για κινήσεις που προκάλεσαν και προκαλούν αίσθηση, αφού στους αγοραστές τις τελευταίες μέρες στην μετοχή που πλέον κινείται σε υψηλά επταμήνου, εντοπίζονται brokers από το εξωτερικό με αγορές μεταξύ 200 χιλιάδων και 300 χιλιάδων τεμαχίων.

Ένα από τα σενάρια που φαίνεται ότι έχουν απήχηση στην αγορά, χωρίς όμως, η διοίκηση της εταιρείας να επιβεβαιώνει κάτι σχετικό, είναι ότι δεν αποκλείεται οι Ολλανδοί να σηκώσουν το γάντι και να προχωρήσουν σε δημόσια πρόταση. Μία κίνηση, που ενδεχομένως θα απέτρεπε προβλήματα με τις εποπτικές αρχές και κυρίως υψηλά πρόστιμα που θα μπορούσαν να επιβληθούν και τα οποία θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 3 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη, δεν περνάει απαρατήρητη η κίνηση στον Μυτιληναίο, εταιρεία που εκτός από την βασική ενασχόλησή της στον κλάδο της ενέργειας και την παραγωγή αλουμινίου, αναπτύσσει μεγάλο χαρτοφυλάκιο στις κατασκευαστικές υποδομές. Με συμμαχία, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η Μυτιληναίος αναμένεται να δώσει το παρόν στον επερχόμενο διαγωνισμό για την επέκταση της χρονικής διάρκειας της σύμβασης για την Αττική Οδό.

Η κεφαλαιοποίηση της Μυτιληναίος πλησιάζει τα 2,4 δισ. ευρώ, κοιτάζοντας τον MSCI. Όσο η μετοχή παραμένει πάνω από τα 16 ευρώ, σχολίαζαν πηγές της αγοράς, τόσο πιο μεγάλες είναι οι πιθανότητες εισαγωγής στον MSCI. Η μετοχή σημείωσε άνοδο 7,68% στην εβδομάδα, 16,07% στον μήνα και 9,32% από την αρχή του έτους.

H Ιντρακάτ μετά την επιτυχημένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (51,3 εκατ. ευρώ, τον περασμένο Φεβρουάριο), χτυπάει το ένα έργο μετά το άλλο. Η μετοχή σε τέσσερις συνεδριάσεις υπεραποδίδει της αγοράς πετυχαίνοντας κέρδη μεγαλύτερα από 12%, ευρισκόμενη πολύ κοντά στα υψηλά 52 εβδομάδων (2,61 ευρώ), στα επίπεδα των 2,45 ευρώ. Tαυτόχρονα, στην Ιντρακάτ πέρασε το έργο του Marina Power, όπου πρόκειται για το οικιστικό project που αναπτύσσει η Lamda Development στο Ελληνικό με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025, το οποίο εκτιμάται πως θα απασχολεί 10.000 άτομα κατά τη διάρκεια κατασκευής του.

Ο πύργος κατοικιών που θα διαθέτει 45 ορόφους θα κατασκευαστεί στον Άγιο Κοσμά και θα έχει ύψος 200 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Η Ιντρακάτ θα συνεργαστεί με την Bouygues.

Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι επενδυτές βλέπουν αύξηση της υπεραξίας από την συμμετοχή στην Τέρνα Ενεργειακή, στην οποία ελέγχει σχεδόν το 38%, ποσοστό το οποίο αποτιμάται σχεδόν σε 748 εκατ. ευρώ. Αυτό, όταν η αποτίμηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο ταμπλό του Χ.Α. μόλις που ξεπερνά το 1 δις. ευρώ!

Διαβάστε επίσης:

Χρηματιστήριο: Το σενάριο για την Ελλάκτωρ που κάνει τον γύρο της αγοράς και γιατί η παραμονή του Μυτιληναίου πάνω από τα 16 ευρώ φέρνει πιο κοντά τον MSCI

Συνεπενδυτές για το πλάνο του 1 δισ. αναζητά μέσω Λεωφόρου Αθηνών η Dimand

Χρηματιστήριο: Ποια χαρτιά έχουν ξεχωρίσει Έλληνες και ξένοι επενδυτές – Από την Quest και τις τράπεζες στην… Entersoft