• ΑΓΟΡΕΣ

    Γιατί βούλιαξαν οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών

    • NewsRoom
    Ola Kallenius, CEO Mercedes και Oliver Zipse, CEO BMW

    Ola Kallenius, CEO Mercedes και Oliver Zipse, CEO BMW


    Αν και ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο έναρξης ενός αχρείαστου εμπορικού πολέμου, ο κλάδος ήταν ο πρώτος που επλήγη βλέποντας τις μετοχές του να βουλιάζουν την Πέμπτη.

    Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι θα εφαρμόσει πρόσθετους δασμούς, έως και 48% στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα από τον επόμενο μήνα.

    Ο φόβος για αντίποινα

    Το αποτέλεσμα ήταν να διαχυθεί σε όλη την Ευρώπη μία ισχυρή ανησυχία σχετικά με πιθανά αντίποινα από την Κίνα, τα οποία μπορεί να επεκταθούν πέρα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η μετοχή της Volkswagen έκλεισε με απώλειες 3,5%, της BMW με 2,2%, ενώ η Porsche δέχθηκε το πιο ισχυρό πλήγμα με απώλειες της τάξης του 5,83%.

    Η γερμανική εταιρεία πολυτελών οχημάτων διαπραγματευόταν καθ’ όλη την ημέρα στο χαμηλότερο επίπεδο από την εισαγωγή της το 2022. Προηγήθηκε ένα σημείωμα της Morgan Stanley προς τους πελάτες της ότι η επενδυτική τράπεζα είναι πολύ επιφυλακτική απέναντι στην Porsche.

    Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely παράγει το ένα τέταρτο των πωλήσεων μονάδων της στην Κίνα, με τη μετοχή της να κλείνει με απώλειες 7%.

    Συνολικά, ο ευρωπαϊκός δείκτης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες έκλεισε με απώλειες 2,3%.

    «Εάν οι δασμοί αποτύχουν να εξασφαλίσουν τους όρους ανταγωνισμού για τους εγχώριους παραγωγούς, η Ευρώπη μπορεί να έχει πυροβολήσει τα πόδια της», δήλωσε στο Reuters ο Bas van Geffen, μακροοικονομικός στρατηγικός αναλυτής της Rabobank.

    Οι ανησυχίες για πιθανά κινεζικά αντίποινα εξαπλώθηκαν πέρα από τον κλάδο των αυτοκινήτων. Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας παραγωγής κονιάκ Remy Cointreau  υποχώρησαν κατά 4,5%. Ένας εμπορικός οργανισμός των Γάλλων παραγωγών κονιάκ εξέφρασε την Τετάρτη την ανησυχία του για την απόφαση της ΕΕ για τους δασμούς.

    «Δεν είναι ξεκάθαρο μέχρι στιγμής αν η Κίνα θα προβεί σε αντίποινα και αν ναι, αν αυτό θα συμβεί εντός του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», ανέφεραν οι αναλυτές της ελβετικής τράπεζας UBS σε σημείωμά τους, χωρίς όμως να καθησυχάζουν τις αγορές.

    Σύμφωνα με το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, το Πεκίνο ελπίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επανεξετάσει τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και θα σταματήσει να κάνει βήματα προς τη «λάθος κατεύθυνση» για να θωρακίσει την αυτοκινητοβιομηχανία της από τον ανταγωνισμό.

    Το dieselgate στοιχειώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες

    Το δυσμενές κλίμα για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ενέτεινε το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων, γνωστό ως «dieselgate», καθώς όπως μετέδωσε νωρίτερα το Reuters οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν 1,5 εκατομμύριο αγωγές στη Βρετανία που θα μπορούσαν να τους κοστίσουν τουλάχιστον 7,65 δισεκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για καταγγελίες που πρωτοεμφανίστηκαν το 2015 όταν η Volkswagen βρέθηκε στο μικροσκόπιο για μία υπόθεση εξαπάτησης στις δοκιμές εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ.

    Η Volkswagen τότε είχε παραδεχθεί ότι εγκατέστησε κάποιες συσκευές στα οχήματά της τα οποία μείωναν τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

    Το 2020 είχε αναφέρει ότι το σκάνδαλο κόστισε στην εταιρεία περισσότερα από 31 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα και διακανονισμούς.

    Δεν είναι η μόνη όμως καθώς και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Μercedes και η Ford  φέρεται να παραπλάνησαν τους πελάτες τους, καθώς δεν είχαν συμμορφωθεί με τα πρότυπα εκπομπών οξειδίων του αζώτου, σύμφωνα με το Reuters, το οποίο επικαλείται τους δικηγόρους των εναγόντων στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου.

    Εκπρόσωπος της Ford δήλωσε στο CNBC ότι δεν είναι βάσιμοι οι ισχυρισμοί.

    «Τα οχήματα και οι κινητήρες μας πληρούν όλες τις απαιτήσεις για τις εκπομπές ρύπων», ανέφερε.

    Εκπρόσωπος της Mercedes-Benz δήλωσε ότι η εν εξελίξει ακρόαση «αφορά διαδικαστικά ζητήματα που σχετίζονται με προϋπάρχουσες αξιώσεις για  τις εκπομπές ρύπων ενάντια σε πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.

    «Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι οι ισχυρισμοί κατά της Mercedes-Benz είναι αβάσιμοι και θα υπερασπιστούμε σθεναρά τους εαυτούς μας εναντίον οποιασδήποτε ομαδικής αγωγής με τα απαραίτητα νομικά μέσα», πρόσθεσε.

    Διαβάστε επίσης:

    Βαρύ sell-off στις ευρωαγορές: Βουτιά 1,9% σε Γερμανία και Γαλλία – Ισχυρές πιέσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

    Χρηματιστήριο: Σε χαμηλά διμήνου ΜΥΤΙΛ, ΔΕΗ, οι μικρότερες συναλλαγές της χρονιάς στην Aegean, ξεχώρισε ο ΟΠΑΠ, μάζεμα στην Eurobank

    Pantelakis Securities για Lamda Development: Σταδιακή αποκατάσταση της εμπιστοσύνης



    ΣΧΟΛΙΑ