Το φαινόμενο Barbie κατακλύζει το σινεμά και τη μόδα, με το «ροζ» να κερδίζει τους καταναλωτές αυτό το καλοκαίρι. Στη Wall Street, όμως δεν φαίνεται να συμμερίζονται τον ενθουσιασμό.

Η Mattel, η εταιρεία πίσω από την ιστορική κούκλα, που άλλαξε τα δεδομένα όχι μόνο στο χώρο του παιχνιδιού αλλά ακόμα και στα πρότυπα ομορφιάς επιχειρεί να ανατρέψει την καθοδική πορεία του τελευταίου έτους αναζητώντας σανίδα σωτηρίας στο hype της ταινίας «Barbie».

1

Γι’ αυτό τον σκοπό επιστράτευσε την Γκρέτα Γκέργουικ στη θέση της σκηνοθέτιδας και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους δύο από τα πιο hot ονόματα του Hollywood, την Μάργκοτ Ρόμπι και τον Ράιαν Γκόσλινγκ.

Το σινεμά κερδίζει, ισχύει το ίδιο για τη Mattel;

Οι κριτικοί λάτρεψαν την ταινία, μια περιπέτεια με τις στερεοτυπικές κούκλες Μπάρμπι και Κεν να εγκαταλείπουν τη Barbieland για να αναζητήσουν την τύχη τους στον «αληθινό κόσμο».

Το κοινό, το οποίο καταναλώνει με φρενίτιδα όλα τα ροζ εμπορεύματα από brands των Zara, H&M και Gap, που έχουν σχέση με τη διάσημη κούκλα, ανταποκρίθηκε με θέρμη στις κινηματογραφικές αίθουσες, με την κωμωδία να κερδίζει την πρώτη μάχη έναντι του «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν και εισπράξεις στο παγκόσμιο box office στα 377 εκατ. δολάρια.

Στην άλλη πλευρά, η Wall Street αντιμετωπίζει το φαινόμενο ως ένα «ροζ πάρτι» το οποίο όμως θα τελειώσει νωρίς.

Η μετοχή της Mattel έκανε μια μεγάλη βουτιά την προηγούμενη εβδομάδα και τη Δευτέρα βρέθηκε σε θετικό έδαφος με οριακή ανάκαμψη. Παρ’ όλα αυτά μέσα στο 2023, η μετοχή έχει εκτοξευτεί κατά 20%, εν αναμονή της ταινίας.

Όμως ο ενθουσιασμός έμεινε εκεί. Οι αναλυτές βλέπουν μία ανάκαμψη στις πωλήσεις της εταιρείας για το γ’ τρίμηνο του 2023, το οποίο λήγει στις 29 Σεπτεμβρίου, χωρίς όμως να ελπίζουν σε καλύτερες μέρες για την εταιρεία ή σε ένα ελπιδοφόρο outlook για τα επόμενα τρίμηνα.

Η εταιρεία ανακοινώνει τα αποτελέσματά της για το β’ τρίμηνο την ερχόμενη Τετάρτη, λίγες ημέρες αφού η ταινία έχει βγει στις αίθουσες, με τους αναλυτές να μην έχουν μεγάλες προσδοκίες.

Η Mattel αναμένεται να ανακοινώσει πτώση των πωλήσεων και καθαρή ζημία 2 σεντς ανά μετοχή, έναντι κέρδους 18 σεντς πριν από ένα χρόνο. Η εταιρεία δεν μπορεί να ανακάμψει από το υψηλό κόστος και τις μειωμένες δαπάνες λόγω υψηλού πληθωρισμού και η ταινία Barbie, ίσως δεν είναι η σανίδα σωτηρίας που ελπίζει.

Δύσπιστοι οι αναλυτές

Η Arpiné Kocharyan της UBS θεωρεί ότι ο θόρυβος γύρω από την ταινία θα ενισχύσει κυρίως το εμπόρευμα που έχει σχέση με τη κούκλα, μιας και απευθύνεται σε ενήλικο κοινό.

«Αυτό μπορεί να μην αλλάξει τα δεδομένα για τα έσοδα, αλλά θα μπορούσε να δώσει ώθηση στα κέρδη της Mattel, δεδομένου του περιθωρίου κέρδους άνω του 80% που έχει στα δικαιώματα», ανέφερε.

Η Carol Osborne, καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Muma College of Business του Πανεπιστημίου της Νότιας Φλόριντα, θεωρεί ότι ο θόρυβος θα κοπάσει πολύ γρήγορα για τη Barbie, σύμφωνα με δηλώσεις της στο Reuters.

Και ο Zachary Warring, αναλυτής μετοχών της CFRA Research, συμφωνεί ότι τα έσοδα για τη Mattel δεν θα καταγράψουν ανάκαμψη. «Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον γύρω από την ταινία, όμως αυτό δεν θα δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της Mattel, καθώς η ταινία δεν απευθύνεται σε μικρά παιδιά, που αποτελούν την αγορά στόχο της εταιρείας και έχει βαθμολογία PG-13, δηλαδή είναι για άτομα άνω των 13 ετών», ανέφερε.

Η Barbie αποτελούσε το κορυφαίο brand της Mattel από το 2019 έως το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, έχασε όμως τη πρωτιά από τα Hot Wheels το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Διαβάστε επίσης:

Airbnb: Ένα παραμυθένιο 2ήμερο στο σπίτι της Barbie, εντελώς δωρεάν!

Χρηματιστήριο: Ιστορικά υψηλά στα 13 ευρώ η Aegean ενόψει γενικής συνέλευσης, μάζεψε τις απώλειες η Ιντρακάτ

Σαμ Άλτμαν: Το νέο εγχείρημα του Mr. ChatGPT στην βιομηχανία των crypto