ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μία ανάσα πριν από τα χαμηλά έτους –σε μόνιμη βάση πια, τις τελευταίες εβδομάδες– διαπραγματεύεται η μετοχή της Τιτάν, παραδομένη στη διεθνή ενεργειακή κρίση και ανατρέποντας τα σχέδια της διοίκησης για ανάκαμψη από το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Κι ενώ οι προσδοκίες είναι υψηλές για ισχυρή κερδοφορία στο τέταρτο τρίμηνο μετά την αύξηση των τιμών στα δομικά υλικά, η αγορά τιμωρεί τη μετοχή και κατ’ επέκταση το management του Μιχάλη Κολακίδη που δεν έχει λάβει τα μέτρα του για να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων. Τα δικαιώματα ρύπων έχουν ξεπεράσει τα 80 δολάρια και το management της ιστορικής τσιμεντοβιομηχανίας φαίνεται ότι δεν έχει μπει καν στο κόπο να αγοράσει δικαιώματα.
Χρηματιστές εξηγούν ότι όσο τα δωρεάν δικαιώματα καλύπτουν την ετήσια παραγωγή του και όσο εξελίσσει την παραγωγή του σε λιγότερο ρυπογόνες μεθόδους (ήδη το 50% της αμερικανικής παραγωγής είναι πράσινο) πιθανώς να βγει στρατηγικά κερδισμένος έναντι του ανταγωνισμού.
Κατά τα άλλα, ήδη στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων 9μήνου η διοίκηση του ομίλου και ο CEO κ. Κολακίδης, είχε αναφερθεί στην κατακόρυφη αύξηση των τιμών ενέργειας και του μεταφορικού κόστους, ενώ υπάρχει μεγάλη απογοήτευση στον όμιλο από τη στιγμή που δεν πέρασε από την Αμερικανική Βουλή το σχέδιο Μπάιντεν για κρατικές επενδύσεις στις υποδομές ύψους 1,7 τρισ. Δολαρίων. Εξέλιξη που επιτείνει τις ανησυχίες για τα σήματα που θα πάρει η αγορά κατοικιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, αφού η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν αδυνατεί να περάσει ένα τόσο κρίσιμο για την ανάπτυξη νομοσχέδιο στην μετά covid εποχή.
Η μετοχή της Τιτάν βρίσκεται σε χρηματιστηριακή δίνη από τον Μάιο του 2021 όταν και έγραψε υψηλά έτους τα 17,86 ευρώ. Ίδια η τάση όμως, για τον διεθνή κλάδο της τσιμεντοβιομηχανίας.
Η Ελβετική Holcim από τα υψηλά των 60 δολαρίων βρίσκεται μεταξύ των 44 – 42 δολ. σήμερα και η Μεξικανική Cemex από τα 17,5 δολάρια διαπραγματεύεται στα επίπεδα των 12,5 ευρώ, εξελίξεις που δείχνουν ότι ο κλάδος σείεται συθέμελα από τις ανησυχίες για το ενεργειακό κόστος, το ενδεχόμενο νέων περιοριστικών μέτρων που μπορούν να επιβραδύνουν την ανάπτυξη, προκαλώντας νέο γύρο αυξήσεων στις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τις μεταφορές.
Μέσα στο κλίμα αυτό, η διοίκηση του ομίλου ανακοίνωσε πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών – εξπρές, διάρκειας έξι μηνών, δαπανώντας 10 εκατ. ευρώ για να στηρίξει τη μετοχή. Οι αγορές έχουν ξεκινήσει από το τελευταίο δεκαήμερο του περασμένου Οκτωβρίου κι έχουν αγοραστεί περισσότερα από 1,447 εκατ. τεμάχια, τα οποία αντιστοιχούν σε 1,85% δικαιώματα ψήφου της εταιρείας.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν φτάνει κάτι τέτοιο. Διότι ο μέσος όρος αγορών την ημέρα κυμαίνεται περί τις 5.000 κομμάτια και ο όγκος συναλλαγών κυμαίνεται μεταξύ 40.000 – 50.000 τεμάχια ημερησίως.
Κατά την πρόσφατη παρουσίαση των αποτελεσμάτων 9μήνου από τον κ. Κολακίδη στους αναλυτές έχει περάσει καιρός. Και μάλλον, οι εξελίξεις έχουν ξεπεράσει τις εκτιμήσεις του ομίλου, ειδικά μετά την εμφάνιση της μετάλλαξης Όμικρον.
Στις 10 Νοεμβρίου, πριν ματαιωθεί το νομοσχέδιο του Τζο Μπάιντεν, ο κ. Κολακίδης έλεγε στους αναλυτές ότι η αύξηση του κόστους ενέργειας, που αφορούσε τόσο την ηλεκτρική ενέργεια όσο και τα στερεά καύσιμα, εξακολούθησε να πλήττει τις επιδόσεις στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και έγιναν προσπάθειες μέσω των τιμολογιακών αυξήσεων να αμβλυνθούν οι πληθωριστικές πιέσεις στα περιθώρια κερδοφορίας.
Όπως παρατηρείται η αύξηση των ναύλων, των τιμών των δομικών υλικών και του κόστους ενέργειας έφτασαν στα υψηλότερα επίπεδα το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Ο κ. Κολακίδης σημείωσε μάλιστα πως η αύξηση που παρατηρείται στις οικιστικές κατασκευές και εν γένει του κατασκευαστικού κλάδου στις ΗΠΑ, σε συνδυασμό με την αισθητή βελτίωση της ζήτησης του κλάδου των κατασκευών στην Ελλάδα, οδήγησαν τον όμιλο στην αύξηση των εσόδων του στο εννεάμηνο.
Υπενθυμίζεται πως στο εννεάμηνο ο τζίρος του ομίλου αυξήθηκε 5% και διαμορφώθηκε στα 1,262 δισ. ευρώ. Λόγω της πρωτοφανούς αύξησης του κόστους και της αναπόφευκτης χρονικής διαφοράς για προσαρμογή των τιμών πώλησης, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) δέχτηκαν πιέσεις κατά το εννεάμηνο και διαμορφώθηκαν στα 219,6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 4,3%.
Διαβάστε επίσης:
Χρηματιστήριο: Γιατί προβληματίζει η άτσαλη υποχώρηση της ΔΕΗ
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Nissan Motor: Εκτόξευση της μετοχής κατά 23,7% – Η πιθανή συγχώνευση με την Honda αλλάζει τα δεδομένα
- Στο στόχαστρο Βουρλιώτη τα funds και οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων
- Credit Agricole: Νέος CEO ο τραπεζικός βετεράνος Olivier Gavalda
- Τσικαλάκης (ΠΝΟ): Βολές για τη ναυτική εκπαίδευση και για τα δικαιώματα των ναυτικών