Η Eurobank Equities και ο επικεφαλής ανάλυσης Σταμάτης Δραζιώτης ξεκινούν την κάλυψη της μετοχής του  Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) με αξιολόγηση διακράτησης (hold) και τιμή στόχο τα €8,40.

«Οι μετοχές είχαν χλιαρή απόδοση μετά την είσοδο στο Χ.Α. τον Φεβρουάριο του 2024 με -2% συνολική απόδοση, καθώς οι επενδυτές σταθμίζουν το αμυντικό επιχειρηματικό προφίλ και την υψηλή απόδοση έναντι των υποτονικών βραχυπρόθεσμων προοπτικών.

1

Με τη μετοχή σε αποτίμηση περίπου 9,1 φορές τον δείκτη EV/EBITDA το 2025 (με βάση τα κανονικοποιημένα κέρδη), υποστηρίζουμε ότι τα πλεονεκτήματα της θέσης αντικατοπτρίζονται ήδη στην τιμή, ξεκινώντας έτσι με σύσταση διακράτησης και τιμή στόχο στα 8,40 ευρώ», εξηγεί ο Δραζιώτης.

Το βαρύ επενδυτικό σχέδιο για την αύξηση της χωρητικότητας, η χρηματοδότηση με δανειακά κεφάλαια και οι ισχυρές λειτουργικές ταμειακές ροές σημαίνουν επιτακτικά μερίσματα.

Η εταιρεία βρίσκεται σε πλήρη ονομαστική χωρητικότητα και πρόκειται να εφαρμόσει ένα βαρύ επεκτατικό πρόγραμμα επενδύσεων (1,4 δισ. ευρώ έως το 2035, σε τιμές 2022) για την αύξηση της χωρητικότητας στα 40 εκατ. άτομα ετησίως (+60%).

Με το 100% των επεκτατικών επενδύσεων να χρηματοδοτούνται από δανειακά κεφάλαια και να ανακτώνται στο κόστος, το ισχυρό προφίλ δημιουργίας λειτουργικών ταμειακών ροών του ΔΑΑ (πάνω από ένα ευρώ ανά μετοχή μετά το 2027) θα μεταφραστεί σε μια αρκετά ελκυστική μερισματική πολιτική (100% των κερδών).

Εκτιμούμε μέρισμα €0,7 τα επόμενα δύο χρόνια, δηλαδή απόδοση 9% περίπου (μετά από €0,33 για τους μετόχους μετά την είσοδο στο ΧΑ το 2024), υψηλότερη από την περίπτωση άλλων αεροδρομίων.

Η μόχλευση θα παραμείνει κάτω από 3,5 φορές με βάση τους αριθμούς μας, ακόμη και στα έτη αιχμής της επένδυσης», προβλέπει ο επικεφαλής ανάλυσης.

«Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) διαχειρίζεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας με περισσότερους από 31 εκατ. επιβάτες και περισσότερους από 155 προορισμούς, κατέχοντας αποκλειστική παραχώρηση μέχρι το 2046. Ο ΔΑΑ χρησιμεύει ως η κύρια πύλη προς τα ελληνικά νησιά και ο κύριος κόμβος για διεθνείς πτήσεις, αντιμετωπίζοντας έτσι σχετικά περιορισμένο ανταγωνισμό από περιφερειακά αεροδρόμια.

Η ρύθμιση είναι αρκετά ήπια και πολύ λιγότερο περίπλοκη από ότι στις περισσότερες άλλες περιπτώσεις αεροδρομίων της ΕΕ, καθώς βασίζεται σε ένα σύστημα διπλής εκμετάλλευσης. Το τελευταίο είναι αρκετά μοναδικό, καθώς προβλέπει μέγιστη απόδοση για τις αεροπορικές δραστηριότητες στο 15% επί των ρυθμιστικών ιδίων κεφαλαίων (και όχι του RAB), τα οποία αναπροσαρμόζονται με τον πληθωρισμό (προσφέροντας έτσι μια “πραγματική απόδοση”).

Επιπλέον, το ρυθμιστικό πλαίσιο προβλέπει έναν μηχανισμό μεταφοράς που επιτρέπει στον ΔΑΑ να ανακτήσει τα ελλιπή κέρδη προηγούμενων ετών, χάρη στα οποία απολαμβάνει αποδόσεις από αεροπορικές δραστηριότητες πολύ υψηλότερες από το ρυθμιστικό ανώτατο όριο (άνω του 23% το 2022-2024)», εξηγεί o αναλυτής.

Το περιθώριο κέρδους δεν έχει ανώτατο όριο για τις μη αεροπορικές δραστηριότητες (κυρίως λιανικό εμπόριο, στάθμευση, ακίνητα), και από εκεί πηγάζουν οι επιλογές για τη μελλοντική ανάπτυξη, αλλά οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές φαίνονται υποτονικές, καθώς τα κέρδη από αεροπορικές δραστηριότητες “ομαλοποιούνται” με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4% περίπου επί των καθαρών κερδών κατά την περίοδο 2027-2035.

Παρά το αμυντικό προφίλ της επιχείρησης, οι ασυνήθιστα υψηλές αποδόσεις κατά την περίοδο 2022-2025 σημαίνουν ότι οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές κερδών (έως το 2026) είναι αρνητικές (σε αντίθεση με την περίπτωση των περισσότερων διεθνών αεροδρομίων).

«Εκτιμούμε ότι τα σταθμισμένα EBITDA θα διαμορφωθούν στα €374 εκατ. το 2026, δηλαδή σε επίπεδα χαμηλότερα από τα αντίστοιχα μεγέθη του 2023-2024, και θα αυξηθούν σε πάνω από €380 εκατ. από το 2027 και μετά, καθώς τα μη αεροπορικά κέρδη θα αυξηθούν μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης επέκτασης του ΔΑΑ (π.χ. νέα πολυώροφη εγκατάσταση στάθμευσης το 2026) και με τη βελτίωση του μίγματος.

Μετά την ομαλοποίηση της κερδοφορίας το 2025 και μετά την εξάντληση του υπολοίπου μεταφοράς, οι αεροπορικές δραστηριότητες είναι έτοιμες να αναπτυχθούν με ρυθμό 2,5% με 3% περίπου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας (δηλ. όσο ο πληθωρισμός), ενώ οι μη αεροπορικές δραστηριότητες θα αυξηθούν κατά 6% περίπου μεταξύ 2028 και 2035. Αυτά αθροίζουν την αύξηση των καθαρών κερδών του ομίλου σε περίπου 4% κατά την περίοδο 2027-2035», καταλήγει η Eurobank Equities.

Διαβάστε επίσης: Δημοσκόπηση Interview: Χειρότερος Πρωθυπουργός ο Τσίπρας – Ποιοι είναι οι καλύτεροι και οι χειρότεροι υπουργοί

Χαρδαλιάς: Σειρά τοπικών έργων σε Καλλιθέα και Μοσχάτο-Ταύρο – Έμφαση στην επένδυση 370 εκατ. στον Φαληρικό Όρμο

Θεσσαλονίκη: 159 λεωφορεία αποκτά με χρονομίσθωση ο ΟΑΣΘ από 1ης Ιανουαρίου 2025