Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. 

Η τρίτη χειρότερη περίοδος για το ΔΑΑ από τότε που ξεκίνησε η διαπραγμάτευση της μετοχής ήταν την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις συνεχόμενες πτωτικές συνεδριάσεις, ενώ είχαν προηγηθεί άλλες δύο, τον περασμένο Απρίλιο με έξι πτωτικές την πρώτη φορά στις αρχές και άλλες πέντε στα μέσα του ίδιου μήνα.

Το ζήτημα είναι ότι η μετοχή έγραψε ιστορικά χαμηλά σχεδόν τέσσερις μήνες από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο, κλείνοντας την Παρασκευή στα 7,90 ευρώ, σημειώνοντας βουτιά πάνω από 14% από τα υψηλά που είχε γράψει κατά την περίοδο της εισαγωγής και τα 9,20 ευρώ και 3,66 ευρώ μόνο την τελευταία εβδομάδα.

Η εξήγηση που δίνουν έμπειροι γνώστες της αγοράς είναι ότι όταν οι αγορές πέφτουν, τίποτα δεν μένει όρθιο.

Αποδεσμεύοντας την πορεία του ελληνικού χρηματιστηρίου με τα τεκταινόμενα των τελευταίων ημερών στην Ευρώπη και το αποτέλεσμα της κάλπης της περασμένης Κυριακής, όπου αναδείχθηκε η ακροδεξιά σε ηγέτιδα δύναμη, είναι προφανές ότι τόσο Έλληνες θεσμικοί επενδυτές, όσο και ξένοι βλέποντας το -2,66% στην Γαλλία, ή το 1,34% στην Φρανκφούρτη και την άτακτη υποχώρηση του S&P από τα υψηλά της περασμένης εβδομάδας (5.447 μονάδες), σπεύδουν σε πωλήσεις αποκτώντας ρευστότητα για κάθε ενδεχόμενο.

Το γεγονός ότι ο ΔΑΑ έχει 300 εκατ. Κομμάτια με τους βασικούς μετόχους, την Avialliance με 50% και το Υπερταμείο με 25,5%, δίνει την ευχέρεια για «απεμπλοκή» πολύ εύκολα, σχολιάζουν οι αναλυτές, αφού το free float είναι σχεδόν 25%, όσο άλλωστε προβλέπει και ο νέος κανονισμός του Χ.Α.

Σημειωτέον, ότι οι μέτοχοι βρίσκεται ήδη στα ραντάρ των ξένων θεσμικών, αφού συμμετέχει από τον Μάιο που έγιναν οι σχετικές ανακοινώσεις στον MSCI Small Cap.

Η εταιρεία αποτελεί την πύλη εισόδου στη χώρα με αύξηση της επιβατικής κίνησης τον Μάιο, δηλαδή την περίοδο που αρχίζει να παίρνει τα πάνω της η τουριστική κίνηση στη χώρα, πάνω από 18,5%.

Βάσει των εκτιμήσεων, το 2024 ο συνολικός αριθμός των επιβατών που θα διακινηθούν στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα φτάσει τα 30 εκατομμύρια από 28,17 εκατ. Το 2023.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η λειτουργική κερδοφορία θα συνεχίσει να κινείται σε επίπεδα πάνω από 60% επί των εσόδων.

Η στρατηγική για περαιτέρω ανάπτυξη το 2024 εδράζεται στην «ήπια» αύξηση των αεροπορικών δραστηριοτήτων, στην επέκταση των δραστηριοτήτων των εγχώριων αερομεταφορέων και στην ανάπτυξη νέων και αναδυόμενων αγορών.

Η Εθνική Χρηματιστηριακή από τον Απρίλιο έχει επισημάνει, αν και η σύσταση που δίνει είναι neutral, ότι σε όρους μερισμάτων ωστόσο, μετά το μεταβατικό 2023 (με υπόλοιπο μερίσματος 0,33 ευρώ και απόδοση 3,9%), η χρηματιστηριακή αναμένει ισχυρά μερίσματα (με τη μερισματική απόδοση να κινείται μεταξύ 6,4% και 7,3% ως το 2026), πολύ υψηλότερα από αυτά αντίστοιχων εταιριών του κλάδου, με βάση ένα ποσοστό αποπληρωμής στο 100%.

Διαβάστε επίσης 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Εντάσσεται στην Pharma.Aero – Ακόμη μια σημαντική αναγνώριση

«Ελευθέριος Βενιζέλος»: «Πετάει» με ορίζοντα νέου ρεκόρ επιβατικής κίνησης για το 2024

ΔΑΑ: Αύξηση κατά 13,5% των πτήσεων αεροσκαφών το α’ τετράμηνο του 2024