To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σημείωσαν άνοδο.

1

-Το Panamax Bulk Holland (81,700 DWT, κατασκευής 2017, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε στην Newport στην τιμή των 29,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 28,71 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Bellatrix (77,100 DWT, κατασκευής 2006, Oshima) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 14,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,74 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Nord Biscay (62,600 DWT, κατασκευής 2019, Oshima) πουλήθηκε έναντι 33,3 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 33,48 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Senorita (58,700 DWT, κατασκευής 2008, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 16 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,16 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Pacific Hero (58,700 DWT, κατασκευής 2012, Kawasaki) πουλήθηκε στην Aruna Shipping στην τιμή των 20,5 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 21,06 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Himawari K (37,800 DWT, κατασκευής 2015, Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 21,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 21,15 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Sunrise Bright (36,400 DWT, κατασκευής 2014, Shikoku Dockyard) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 22 εκατ. δολαρίων, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (20,7 εκατ. δολάρια).

Tankers

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των δεξαμενόπλοιων.

-Το VLCC Europe (441,600 DWT, κατασκευής 2002, Daewoo) άλλαξε χέρια στην τιμή των 42 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 43,55 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Da Ming Hu (159,100 DWT, κατασκευής 2003, Bohai Shipbuilding HI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,58 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Aquavirtue (156,800 DWT, κατασκευής 2022, Samsung) πουλήθηκε στην Thenamaris στην τιμή των 76 εκατ. δολαρίων, αρκετά χαμηλότερα από την αξία του που εκτιμάται στα 80,96 εκατ. δολάρια.

-Τα Aframax Bluesea και Parosea (113,600 DWT, κατασκευής 2006 & 2006, Samsung) άλλαξαν χέρια στην τιμή των 62,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 61,14 εκατ. δολάρια.

-Το LR1 Ariel (71,500 DWT, κατασκευής 2004, STX Offshore) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Μέση Ανατολή έναντι 19 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,51 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες των containership υποχώρησαν.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,28% και έκλεισε στις 303,98 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,18% και έκλεισε στις 459,56 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση 5,46% και διαμορφώθηκε στις 13.092,69 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε άνοδο 1,10% στις 793,10 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.