ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι καταναλωτές κινδυνεύουν να παρασυρθούν στην «φούσκα των κρυπτονομισμάτων με την ψευδαίσθηση του γρήγορου πλουτισμού” από influencers υψηλού προφίλ όπως η Κιμ Καρντάσιαν, προειδοποίησε αυτή την εβδομάδα ο επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής του χρηματοοικονομικού τομέα (FCA), στη Βρετανία.
Ο Charles Randell, ζήτησε να δοθούν μεγαλύτερες εξουσίες στις ρυθμιστικές αρχές για την προστασία των καταναλωτών και είπε ότι αν οι άνθρωποι αγοράσουν κερδοσκοπικά κρυπτονομίσματα «πρέπει να είναι έτοιμοι να χάσουν όλα τους τα χρήματα». Μάλιστα έκανε ειδική αναφορά στην πρόσφατη προώθηση ενός ψηφιακού νομίσματος από την Κιμ Καρντάσιαν.
«Όταν πληρώθηκε πρόσφατα για να ζητήσει από τους 250 εκατομμύρια ακολούθους της στο Instagram να κερδοσκοπήσουν στην αγορά crypto συμμετέχοντας στην κοινότητα Ethereum Max», ίσως ήταν «η οικονομική προώθηση με τη μεγαλύτερη απήχηση σε κοινό στην ιστορία”, επισήμανε ο Randell.
Προώθησε “ένα κερδοσκοπικό ψηφιακό token που δημιουργήθηκε ένα μήνα πριν από άγνωστους προγραμματιστές– ένα από τα εκατοντάδες τέτοια tokens που γεμίζουν τα χρηματιστήρια κρυπτονομισμάτων», τόνισε.
“Αυτά τα ψηφιακά νομίσματα υπάρχουν λίγα χρόνια, οπότε δεν έχουμε δει τι θα συμβεί σε έναν πλήρη οικονομικό κύκλο”, δήλωσε ο Randell. «Απλώς δεν γνωρίζουμε πότε ή πώς θα τελειώσει αυτή η ιστορία, αλλά μπορεί να μην τελειώσει καλά».
H δέσμευση
Η FCA (Financial Conduct Authority) κάλεσε επίσης τις διαδικτυακές πλατφόρμες όπως οι Facebook, Microsoft Corp, Twitter και TikTok να ακολουθήσουν την Google και να δεσμευτούν ότι θα σταματήσουν την προώθηση διαφημίσεων για χρηματοοικονομικά προϊόντα.
Ο εκπρόσωπος της Καρτνάσιαν δεν σχολίασε το θέμα. Η γνωστή influencer δεν κατηγορήθηκε για κάποια παράβαση από τον Randell.
Η FCA δεν ελέγχει του τύπους tokens στους οποίους αναφέρθηκε ο Randell, αλλά δημοσίευσε μια λίστα με κρυπτονομίσματα που υποψιάζεται ότι λειτουργούν στο Ηνωμένο Βασίλειο, για να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποφύγουν τη χρήση τους.
Τον περασμένο μήνα, η ρυθμιστική αρχή πήρε αυστηρά μέτρα εναντίον μιας εταιρείας συναλλαγών crypto, η οποία δεν παρείχε επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, την εταιρική δομή και τους τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές λιανικής χρησιμοποιούσαν τα προϊόντα της.