Στο επίκεντρο της αγοράς έχουν τεθεί, δύο μετοχές, η Autohellas και η Cenergy.

Το γεγονός ότι βρίσκονται πολύ κοντά σε κεφαλαιοποίηση 544 εκατ. ευρώ για την πρώτη έναντι 547 εκατ. για τη δεύτερη, εκτιμάται ότι μία εκ των δύο θα αλλάξει κατηγορία και θα περάσει στην μεγάλη κεφαλαιοποίηση ενόψει των προγραμματισμένων αλλαγών από τον FTSE το διάστημα μεταξύ 20 – 25 Νοεμβρίου για να τεθούν σε ισχύ οι αλλαγές στην τρίτη Παρασκευή του Δεκεμβρίου.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μία από τις μετοχές που «κινδυνεύουν» με έξοδο είναι ο ΑΔΜΗΕ ΑΔΜΗΕ -0,43% 2,30 ή ο ΟΛΠ ΟΛΠ 1,50% 27,10 λόγω χαμηλού  free float και περιορισμένης εμπορευσιμότητας.

Η Cenergy CENER 0% 9,94 εμφανίζει ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων στο εξάμηνο 1,1 δισ. Ευρώ.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 74% σε ετήσια βάση, σε 21,2 εκατ. ευρώ έναντι 12,2 εκατ. ευρώ του α’ εξαμήνου του 2021, με τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους να ανέρχονται σε 18,5 εκατ. ευρώ, έναντι 11,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2021, αυξημένα κατά 59% σε ετήσια βάση.

Οι δε πωλήσεις ανήλθαν σε 659 εκατ. ευρώ, 36% υψηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του προηγούμενου έτους (α΄ εξάμηνο 2021: 486 εκατ. ευρώ).

O μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Βιοχάλκο ΒΙΟ 0,99% 6,15 με 79,78%, ενώ είναι συνεχείς οι συστάσεις των ξένων αναλυτών στις επαφές τους με την διοίκηση του ομίλου να προχωρήσει σε  placement για μείωση της συμμετοχής, στοιχείο που θα αυξήσει την εμπορευσιμότητα της.

Καλύτερη είναι η κατάσταση ως προς την εμπορευσιμότητα για την Autohellas ΟΤΟΕΛ 0,34% 11,80 της οικογένειας Βασιλάκη.

Ο Ευτύχης Βασιλάκης εμφανίζεται με ποσοστό 60,06%.

Tην ίδια ώρα, η εταιρεία σπάει τα κοντέρ κερδοφορίας, καθώς ανακοίνωσε ρεκόρ αύξησης καθαρών κερδών, στα 71,5 εκατ. Ευρώ στο 9μηνο, έναντι 46,4 εκατ. Ευρώ κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η μετοχή σημειώνει άνοδο από το τέλος Σεπτεμβρίου πάνω από 13%, ενώ στις 9/12 θα πραγματοποιηθεί επιστροφή κεφαλαίου 1 ευρώ στους μετόχους.

Κατά τα άλλα, στο 9μηνο ο Τομέας μισθώσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 25,3% του Κύκλου Εργασιών στο εννεάμηνο του 2022, αγγίζοντας τα €195,5 εκ. σε πωλήσεις από €156 εκ. το 2021.

Όπως εξηγεί η εταιρεία, η αύξηση αυτή προέρχεται κυρίως από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου η πορεία της τουριστικής ζήτησης, η περαιτέρω αναβάθμιση του δικτύου των σταθμών, αλλά και η αύξηση μεριδίου αγοράς της Autohellas, έφεραν σημαντικά αποτελέσματα.

Το 2021 και 9μηνο 2022 η καθαρή επένδυση ανήλθε σε €202 εκ. για τη διεύρυνση και ποιοτική αναβάθμιση του στόλου της εταιρείας με νέους τύπους αυτοκινήτων, με ιδιαίτερη έμφαση στα Crossover, SUV αλλά και τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η κερδοφορία του συγκεκριμένου Τομέα, όπως αναφέρει η εταιρεία, υποστηρίχθηκε σημαντικά και από τη διάθεση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου.

Ισχυρή δε, ήταν η συνεισφορά του κλάδου εμπορίας αυτοκινήτων.

Ο κύκλος εργασιών στον συγκεκριμένο τομέα εμφάνισε αύξηση 14,5% κυρίως στο σκέλος της Εισαγωγής/Διανομής (Hyundai, KIA, SEAT) συνεισφέροντας συνολικά €321,7εκ. στον Κύκλο Εργασιών του Ομίλου και συμβάλλοντας σημαντικά στο συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το αθροιστικό μερίδιο του Ομίλου σε ταξινομήσεις ανήλθε στο 15%.

Διαβάστε επίσης

Eurobank Equities: Συστάσεις αγοράς σε ΕΛΠΕ και Motor Oil – H ρυθμιστική παρέμβαση δεν εκτροχιάζει τη θέση τους

Morgan Stanley: Τα τρία κλειδιά των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ