ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος
Είναι από τις λίγες μετοχές που έδειξαν αντανακλαστικά στη φάση διόρθωσης της αγοράς, της 5ης Αυγούστου, όταν και επικράτησε το sell off σε όλες τις αγορές τότε με κέρδη πάνω από 13,2%, ενώ από την αρχή του χρόνου η άνοδος ξεπερνά το 38%.
Όλα τα μάτια της αγοράς είναι στραμμένα στην μετακίνηση των ποσοστών που έχουν οι βασικοί μέτοχοι στην Τέρνα Ενεργειακή, διαδικασία η οποία θα προηγηθεί από την δημόσια πρόταση και όλα δείχνουν ότι οι πράξεις αυτές θα γίνουν αύριο Τετάρτη, 27/11 ή το αργότερο Πέμπτη 28/11.
Ταυτόχρονα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει κορυφαία επιλογή για τους αναλυτές.
Σε όρους αποτίμησης, ο τίτλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εμφανίζει ιδιαίτερα υψηλό discount, καθώς αποτιμάται με δείκτη ΕV/EBITDA στις 6,3 φορές.
Η μέση τιμή-στόχος για τη μετοχή είναι τα 26 ευρώ και το περιθώριο ανόδου είναι 50% πλέον, παρά το ράλι της τιμής κατά 30% από τις αρχές του έτους.
Στα 27,40 ευρώ είναι η τιμή στόχος που θέτει για την μετοχή η Axia με ισχυρές εξελίξεις το γεγονός της απόκτησης της Αττικής Οδού καταβάλλοντας 3,27 δις. ευρώ για 25 χρόνια με 671 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια και 2,6 δις. ευρώ δάνεια από τις Ελληνικές τράπεζες.
Στα 26 ευρώ ανεβάζει την μετοχή η Euroxx, με την χρηματιστηριακή να επιμένει για EBITDA το 2028 της τάξης των 700 – 800 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, η Eurobank Equities έχει δώσει πρόσφατα τα 23,40 ευρώ και η Piraeus Securities τα 22,20 ευρώ.
Ενδιαφέρουσες είναι οι επισημάνσεις της Eurobank Χρηματιστηριακή, σύμφωνα με την οποία μετά από μια στρατηγική στροφή μέσω της πώλησης των δραστηριοτήτων ΑΠΕ, η ΓΕΚ βρίσκεται πλέον σε καλή θέση για να εδραιώσει την κυριαρχία της στην αγορά και να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων αξιοποιώντας την άνθηση των τοπικών υποδομών, επισημαίνει.
Όσον αφορά το μέλλον, η πρόσφατη απόκτηση δύο σημαντικών παραχωρήσεων θα αναδιαμορφώσει το μείγμα κερδών, οδηγώντας σε αύξηση >50% του EBITDA έως το 2026 (έναντι των επιπέδων που αναμένονται για φέτος) στα 693 εκατ. ευρώ.
Η ΓΕΚ κατέχει μερίδια σε 5 από τις 7 παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην ηπειρωτική Ελλάδα (1 σε εκκρεμότητα μεταβίβασης) με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ζωής πάνω από 20 χρόνια και χωρίς λήξεις πριν από το 2037.
Όλες οι παραχωρήσεις είναι λειτουργικές, με μία μόνο να απαιτεί περίοδο κατασκευής 5 χρόνια.
Πρόσφατα η ΓΕΚ εξασφάλισε και την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Β. Κρήτης (λειτουργία μετά το 2030).
Πέρα από τους αυτοκινητόδρομους, η ΓΕΚ λειτουργεί δύο μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων και διάφορες μικρότερες παραχωρήσεις, ενώ κατέχει επίσης μειοψηφικά μερίδια στο υπό ανάπτυξη Αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη (32,5%) και στο Συγκρότημα Resort στο Ελληνικό (49%).
Η αγορά περιμένει την ολοκλήρωση της πώλησης της Τέρνα Ενεργειακή, προκειμένου να απελευθερωθεί ρευστότητα στο σύστημα, από θεσμικούς, εγχώριους και ξένους.
Η ρευστότητα αυτή υπολογίζεται σε περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ και όπως σχολιάζουν οι χρηματιστές πρόκειται για αυτοτροφοδοτούμενη, αφού θα επιστρέψει στην αγορά.
Διαβάστε επίσης
NBG Securities: Πώς είδε τα αποτελέσματα των τραπεζών για το γ’ τρίμηνο
Tράπεζες: Αντικρουόμενες οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Morgan Stanley και της Eurobank Εquities για τις μετοχές του κλάδου
ΟΠΑΠ: Οι αναλυτές ανεβάζουν τον πήχη για το 2024 μετά τα ισχυρά αποτελέσματα γ’ τριμήνου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου: Με red flags και ερωτήματα για τον ΑΔΜΗΕ η προκαταρκτική αξιολόγηση
- Πόλεμος Σίψα (ΕΚΤΕΡ) με Μιτζάλη (ΑΒΑΞ) σε δύο μέτωπα
- Φάρμα Κουκάκη: Το ρεκόρ πωλήσεων και οι νέες πράσινες επενδύσεις
- Αντώνης Λυμπέρης: Ο bon vivant «βασιλιάς» των περιοδικών life style που όρισε την αισθητική επί μια 20ετία