Οι αισιόδοξες προβλέψεις για κέρδη στην Snap Ιnc., που δεν επιβεβαιώθηκαν βούλιαξαν τη τιμή των μετοχών και ανατάραξαν τον κλάδο των social media.

Φόβοι για απώλειες ακόμα κι 100 δις εκφράζονται στην αγορά ότι μπορεί να προκύψουν από τη βουτιά των μετοχών σε Snapchat, που παρέσυρε δημοφιλείς εταιρείες social media αλλά και εταιρείες διαδικτυακής διαφήμισης.

Η βουτιά στις μετοχές ήρθε αμέσως μετά το σημείωμα του CEO Evan Spiegel, ο οποίος προειδοποίησε τους εργαζόμενος του ότι οι προβλέψεις για τον ρυθμό των κερδών θα πρέπει να επαναθεωρηθούν.

Όπως εξηγεί, η εταιρεία του δημοφιλούς μέσου κοινωνικού δικτύωσης, συνεχίζει να έχει κέρδη, αλλά όχι με τον ρυθμό που είχε προβλέψει.

Γεγονός που θα επιβραδύνει και τις προσλήψεις που είχε προγραμματίσει η εταιρεία εντός του έτους, καθώς θα γίνει επαναπρογραμματισμός των εξόδων.

«Γνωστοποιούμε ότι το μακροοικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί ταχύτερα απ’ ότι περιμέναμε, όταν εκδώσαμε τις τριμηνιαίες οδηγίες το περασμένο μήνα», ανέφερε στο σημείωμά του ο Spiegel.

«Ως αποτέλεσμα ενώ τα έσοδά μας συνεχίζουν να αυξάνοντα από έτος σε έτος, αυξάνονται πιο αργά απ’ ότι περιμέναμε», συνέχισε.

Η προειδοποίηση της Snap, έπληξε αμέσως άλλες εταιρείες που εξαρτώνται από τη διαφήμιση, συμπεριλαμβανομένων των Meta Platforms Inc., Twitter Inc., Alphabet Inc. και Pinterest Inc.

Ο Spiegel είπε στο προσωπικό ότι ζητήθηκε από τη διοίκηση της εταιρείας να επανεξετάσει τις δαπάνες για να διαπιστώσει αν υπάρχουν περιθώρια περικοπών. «Τα πιο σημαντικά κέρδη μας τους επόμενους μήνες θα προκύψουν ως αποτέλεσμα της βελτιωμένης παραγωγικότητας από τα υπάρχοντα μέλη της ομάδας μας», έγραψε.

Ντόμινο για άλλα social media

Η πρόβλεψη της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο, για αύξηση εσόδων από 20% έως 25% σε ετήσια βάση, ήταν ήδη κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Οι εταιρείες «πρέπει να επαναφέρουν στην πραγματικότητα αυτές τις ανέφικτες, μη ρεαλιστικές προσδοκίες των επενδυτών», δήλωσε ο Dan Suzuki, αναπληρωτής επικεφαλής επενδύσεων στην Richard Bernstein Advisors, στην τηλεόραση του Bloomberg τη Δευτέρα. «Η ανάπτυξη  τους επιβραδύνεται καθώς αυτές οι εταιρείες «ωριμάζουν» και γίνονται πιο ανταγωνιστικές».

Τα νέα έπληξαν και τις μετοχές της διαδικτυακής διαφήμισης, οδηγώντας σε πτώση στη τιμή των μετοχών, πολλές αντίστοιχες εταιρείες.

Οι μετοχές της Meta του Facebook υποχώρησαν κατά 7%, του Twitter κατά 4%, ενώ το Pinterest κατέγραψε τη μεγαλύτερη υποχώρηση της τάξης του 12%.

Αντίστοιχα και στον χώρο των εταιρειών διαφήμισης υπήρξαν αναταράξεις, με την Alphabet της Google να σημειώνει πτώση 3% και την The Trade Desk να πέφτει πάνω από 8%.  Και στο άνοιγμα της συνεδρίασης στο Λονδίνο, η WPP Plc κατέγραψε πτώση 3,9%.

«Δύσκολοι καιροί»

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους όλων των εταιρειών social media, το περιβάλλον έχει γίνει λιγότερο ευνοϊκό τον τελευταίο καιρό.

Ο ανταγωνισμός έχει διογκωθεί μεταξύ των πλατφορμών, την ίδια ώρα που οι διαφημιστές αντιμετωπίζουν μία κλονισμένη οικονομία.

Στα παραπάνω μπορούν να προστεθούν και οι αλλαγές στο απόρρητο, όπως στην περίπτωση του συστήματος παρακολούθησης της Apple Inc., που έχουν επιβραδύνει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων σε σχέση με την άνθιση που γνώρισαν κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου μέρους της πανδημίας.

Το Snap αλλά και οι άλλες εταιρείες επωφελήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τον κόσμο να στρέφεται στα social media αναζητώντας ψυχαγωγία.

Η επιστροφή στα γραφεία και στην καθημερινότητά τους έπληξε αυτές τις εταιρείες, προκαλώντας τους συνδυασμό πιέσεων.

Δεν είναι μόνο η Snap που όπως όλα δείχνουν θα μειώσει την ταχύτητα των προσλήψεων που είχε εξαγγείλει και άγγιζαν τις 500 μέχρι το τέλος του έτους.

Τόσο η Meta όσο και η Uber έχουν μειώσει την ταχύτητα προσλήψεων, αφού προειδοποίησαν για το αυξανόμενο κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Επιπλέον η Μετα, η μητρική του Facebook, τον περασμένο μήνα μείωσε τις δαπάνες λόγω του μακροοικονομικού περιβάλλοντος.

Το Twitter ανακοίνωσε πρόσφατα πάγωμα προσλήψεων και άλλα μέτρα για τη μείωση του κόστους.

«Το παγκόσμιο μακροοικονομικό περιβάλλον έχει γίνει λιγότερο ευνοϊκό, ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρέασε τα αποτελέσματά μας και μπορεί να συνεχίσει να το κάνει», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Twitter, Parag Agrawal, σε ένα email προς τους υπαλλήλους. «Πολλές άλλες εταιρείες έχουν βιώσει παρόμοιο αποτέλεσμα».

Διαβάστε επίσης: 

Xρηματιστήριο: Μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, επιβράβευση για ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ

Ποιο είναι τώρα το απόλυτο χρηματιστηριακό play και άλλες 9 μετοχές που υπόσχονται «υψηλές αποδόσεις»