Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
ΑΓΟΡΕΣ

Αναλυτές: Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις τράπεζες και τις εισηγμένες στο ΧΑ

Παύλος Μυλωνάς (ΕΤΕ), Βασίλης Ψάλτης (Alpha Bank), Χρήστος Μεγάλου (Πειραιώς), Φωκίων Καραβίας (Εurobank)

Παύλος Μυλωνάς (ΕΤΕ), Βασίλης Ψάλτης (Alpha Bank), Χρήστος Μεγάλου (Πειραιώς), Φωκίων Καραβίας (Εurobank)

Οι αναλυτές της εγχώριας αγοράς μετοχών προχωρούν συνεχώς σε νεότερες εκτιμήσεις για τις εισηγμένες εταιρείες, καθώς προσεγγίζουμε στο τέλος του έτους, με νεότερους στόχους τιμών και συστάσεις.

Η Eurobank Equities και ο Ανδρέας Σουβλερός αναβαθμίζουν κέρδη και τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες, ενώ η κορυφαία επιλογή τους είναι η Πειραιώς.

Προτείνουν συστάσεις buy σε Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς και αυξάνουν τις τιμές στόχους σε 2,56 ευρώ από 2,41 ευρώ πριν για την Alpha Bank, 10,97 ευρώ από 10,37 ευρώ πριν για την Εθνική Τράπεζα και 6,24 ευρώ από 5,78 ευρώ πριν για την Τράπεζα Πειραιώς.

«Παρά τη συνεχή υπέρβαση των εκτιμήσεων για τα κέρδη τα τελευταία τρίμηνα, οι ελληνικές τράπεζες έχουν υποαποδώσει έναντι των περιφερειακών τραπεζών και του ευρωπαϊκού δείκτη SX7E κατά 20% και 5% φέτος, αντίστοιχα.

Ενώ οι αντίξοες συνθήκες για τα καθαρά έσοδα από τόκους (NII) εξακολουθούν να υφίστανται, ο αντίκτυπος ήταν λιγότερο σοβαρός από ότι αναμενόταν, με μείωση μόνο 1% σε τριμηνιαία βάση το β’ τρίμηνο.

Η ανθεκτικότητα των τραπεζών υποστηρίζεται περαιτέρω από τη βελτίωση της ποιότητας των στοιχείων ενεργητικού, την ισχυρότερη παραγωγή προμηθειών, λόγω της δραστηριότητας δανεισμού και την αύξηση του AuM κατά 13% φέτος, ενώ διατηρούν μία από τις πιο αποτελεσματικές δομές κόστους στην Ευρώπη (C/I στο 33%).

Ως αποτέλεσμα, παρόλο που οι ελληνικές τράπεζες παραμένουν πιο ευαίσθητες σε μειώσεις επιτοκίων σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές τους ομοειδείς, η προβλεπόμενη μείωση του δείκτη Adj.RoTE έως το 2026 είναι μόλις 4 ποσοστιαίες μονάδες, φέρνοντάς τον σε ευθυγράμμιση με τους μέσους όρους των περιφερειακών τραπεζών (περίπου 12%, από 16% το 2023).

Αυτό δείχνει ότι η πρόσφατη υποαπόδοση είναι μάλλον αποτέλεσμα τεχνικών παραγόντων και όχι αντανάκλαση των αδύναμων θεμελιωδών μεγεθών», εξηγεί η χρηματιστηριακή.

Η Εuroxx Χρηματιστηριακή και οι αναλυτές της Αλέξανδρος Μπουλουγούρης και Φανή Τζιουκαλιά αναβαθμίζουν τη μετοχή του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) σε overweight με αυξημένη τιμή στόχο στα 9,4 ευρώ (από 9,2 ευρώ ανά μετοχή προηγουμένως).

«Πιστεύουμε ότι η αδύναμη απόδοση της μετοχής μετά την είσοδο στο ΧΑ (- 7,6% ή -3,6% συμπεριλαμβανομένου του μερίσματος) προσφέρει στους επενδυτές την ευκαιρία να αποκτήσουν έκθεση σε μια αμυντική μακροπρόθεσμη ιστορία με σταθερή ροή μερισμάτων και βιώσιμες αποδόσεις άνω του 8,0% (και 10,7% από τα κέρδη του 2024).

Το 2024 θα είναι ισχυρό, πολύ πάνω από τις αρχικές προσδοκίες. Αυξήσαμε τις προβλέψεις μας για τα κέρδη ανά μετοχή για φέτος κατά 23% λόγω της σημαντικά υψηλότερης αύξησης της επιβατικής κίνησης.

Αναμένουμε ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θα καταβάλλει το 100% των καθαρών κερδών ως μέρισμα, παρά τον βαρύ κύκλο επενδύσεων που ακολουθεί, ο οποίος, ωστόσο, αναπληρώνεται βάσει του ρυθμιστικού πλαισίου και χρηματοδοτείται μέσω χρέους.

Αυτό συνεπάγεται ένα πολύ υψηλό μέρισμα από την κορύφωση των καθαρών κερδών το 2024 (και εν μέρει το 2025), αλλά και βιώσιμες αποδόσεις άνω του 8,0% μέχρι το τέλος της περιόδου παραχώρησης το 2046.

Ο στόχος τιμής αναβαθμίστηκε σε 9,4 ευρώ ανά μετοχή, καθώς αποτιμούμε τον ΔΑΑ με ένα μοντέλο προεξόφλησης μερισμάτων (DDM) και σχετική αποτίμηση», καταλήγουν οι Μπουλουγούρης και Τζιουκαλιά.

H Alpha Finance για τη μετοχή της Jumbo «βλέπει» περιθώριο ανόδου 27%, ανεβάζοντας την τιμή στόχο για τη μετοχή από τα 27,30 ευρώ στα 32,70 ευρώ. 

Τα διαρκώς βελτιωμένα θεμελιώδη μεγέθη της εταιρείας σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη ελκυστική μερισματική απόδοση της τάξης του 8,2% για το έτος 2024, δικαιολογούν τη διατήρηση της σύστασης «buy».

Οι ισχυρές επιδόσεις της Jumbο στο πρώτο εξάμηνο του 2024 και η αύξηση των πωλήσεων κατά 7% για το 9μηνο, παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της κρίσης στη Μέση Ανατολή και τις πληθωριστικές πιέσεις, δείχνουν την ικανότητα της εταιρείας να ανταπεξέρχεται στις δυσκολίες, τονίζει η χρηματιστηριακή.

Οι αναλυτές της Alpha Finance αναπροσαρμόζουν τις εκτιμήσεις για την κερδοφορία κατά περίπου 5% υψηλότερα για τη διετία 2025-26 ως αποτέλεσμα του επιτυχημένου πλάνου ανάπτυξης του δικτύου του ομίλου και των ανθεκτικών λειτουργικών τάσεων που καταγράφει ο όμιλος.

Η Alpha Finance τονίζει ότι θα διατηρηθεί η υψηλή διανομή μερισμάτων και τα επόμενα χρόνια, υποστηριζόμενη από την ισχυρή παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών και την υγιή καθαρή χρηματική θέση της εταιρείας.

Οι αναλυτές υπενθυμίζουν ότι πρόσφατα ο όμιλος ξεκίνησε και πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών διάρκειας δύο ετών, με στόχο την επαναγορά έως και του 10% του μετοχικού του κεφαλαίου, γεγονός που μαζί με την αύξηση των πωλήσεων το τελευταίο δίμηνο συνετέλεσε στην ανάκαμψη της μετοχής από τα χαμηλά του Αυγούστου κατά περίπου 20%.

Η μετοχή της Jumbο διαπραγματεύεται σήμερα σε 6,9 φορές τον δείκτη EV/EBITDA και 10,5 φορές P/E με βάση τις εκτιμήσεις για το 2025 και σύμφωνα με την Alpha Finance αποτελεί μια ελκυστική επενδυτική ευκαιρία.

Η Eurobank Equities και η αναλύτρια Ναταλία Σβυριάδη επισημαίνουν ότι τα Πλαστικά Θράκης εμφάνισαν ένα ανθεκτικό α’ εξάμηνο φέτος, σε ένα δύσκολο περιβάλλον.  «Η δίκαιη αποτίμησή μας καταλήγει σε ένα εύρος αξίας μεταξύ 294 και 392 εκατ. ευρώ. Η βασική μας γραμμή δείχνει μια εσωτερική αξία για το επόμενο δωδεκάμηνο στα €7,7 ανά μετοχή, υποδεικνύοντας σημαντική άνοδο σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα τιμών.

Παρά τις βραχυπρόθεσμες αντιξοότητες, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θετικές κατά την άποψή μας, και σίγουρα καλύτερες από τις τρέχουσες εκπτώσεις τιμών.

Η μετοχή διαπραγματεύεται σε δείκτη EV/EBITDA κάτω από 4 φορές, μια τεράστια έκπτωση έναντι του μέσου όρου των ομότιμων εταιρειών του ομίλου στις 8 φορές περίπου.

Ξεκινώντας από μια χαμηλότερη βάση το 2024, βλέπουμε το περιθώριο EBITDA να αυξάνεται στο 13,6% και το περιθώριο EBIT στο 7,2% έως το 2026, αμφότερα αυξημένα κατά μια ποσοστιαία μονάδα στην περίοδο.

Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 12% ετήσια αύξηση EBITDA το 2025- 2026, ενδεικτικό του θετικού πεδίου λειτουργικής μόχλευσης.

Εκτιμούμε ότι ο καθαρός δανεισμός προς τα EBITDA θα παραμείνει χαμηλότερα από τις 0,5 φορές χάρη στην ενίσχυση της παραγωγής ελεύθερων ταμειακών ροών, με τους αριθμούς μας να ενσωματώνουν μια μέση διανομή 45% κατά την περίοδο 2024 – 2026», καταλήγει η Eurobank Equities.

H Pantelakis Securities και οι αναλυτές της Βασίλης Κόλλιας και Πάρης Μαντζαβράς διατηρούν τις θετικές συστάσεις τους (overweight) για τις μετοχές των ελληνικών διυλιστηρίων HelleniQ Energy Holdings (EΛΠΕ) και Motor Oil. Οι τιμές στόχοι είναι τα 8,40 ευρώ και τα 25 ευρώ, αντίστοιχα, με το περιθώριο ανόδου στο 20% από τα τρέχοντα επίπεδα.

«Οι δύο μετοχές παραμένουν με σύσταση υπεραπόδοσης έναντι της αγοράς, σε ελκυστικές αποτιμήσεις. Οι επερχόμενοι καταλύτες θα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ειδικά για την ΕΛΠΕ. Μια πιθανή δεύτερη τοποθέτηση από βασικούς μετόχους, η έξοδος ή η πλήρης εξαγορά της Elpedison και η πιθανή πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορική.

Το μη ευνοϊκό μακροοικονομικό περιβάλλον και η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου που επιβραδύνεται απότομα, κυρίως λόγω της οικονομικής ύφεσης της Κίνας, με αποτέλεσμα την ασθενέστερη ανάπτυξη από το δ’ τρίμηνο του 2022. Αν και τα πρόσφατα ανακοινωθέντα κίνητρα θα βοηθήσουν, η ζήτηση ντίζελ και βενζίνης αντιμετωπίζει αντίξοες συνθήκες από την άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και των φορτηγών LNG.

Επιπλέον, η ζήτηση πετρελαίου σε ολόκληρο τον ΟΟΣΑ παραμένει υποτονική, με την ευρωπαϊκή κατανάλωση να εξακολουθεί να υπολείπεται κατά 7% από τα προ της πανδημίας επίπεδα, αντανακλώντας την αδύναμη βιομηχανική δραστηριότητα», εξηγούν οι αναλυτές.

«Μακροπρόθεσμα, τα περιθώρια διύλισης αναμένεται να μειωθούν λόγω της πτώσης της ζήτησης πετρελαίου και βενζίνης στη Δυτική Ευρώπη, που προκαλείται από την υιοθέτηση EVs και την αύξηση των τελών εκπομπών.

Επιπλέον, οι αυξημένες εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου από την Κίνα και τα έργα μεγάλης κλίμακας, όπως το νέο διυλιστήριο Dangote της Νιγηρίας, ενδέχεται να ασκήσουν περαιτέρω πίεση στα περιθώρια των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων.

Πριν από την πανδημία (μέσος όρος 2015-2019), τα περιθώρια κέρδους των ΕΛΠΕ/ΜΟΗ ανέρχονταν σε 10,4 δολάρια ανά βαρέλι και 8,4 δολάρια ανά βαρέλι, αντίστοιχα.

Η πανδημία προκάλεσε απότομη κατάρρευση, αλλά στη συνέχεια τα περιθώρια εκτοξεύτηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα το 2022/2023 (περίπου 20 δολάρια ανά βαρέλι) μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία», συμπεραίνει η Pantelakis Securities.

Διαβάστε επίσης: 

Eurobank Equities για Πλαστικά Θράκης: Ξεπερνάει τις προκλήσεις και είναι έτοιμη για ανάκαμψη

Χρυσός: Νέο ρεκόρ για το πολύτιμο μέταλλο – Ξεπέρασε τα 2.700 δολάρια ανά ουγγιά

Σε θετικό έδαφος οι ευρωαγορές μετά την τρίτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ