Νεότερες τιμές στόχους δίνουν οι αναλυτές για τις μετοχές των Metlen Energy & Metals, Aegean Airlines και Lamda Development.

H Morgan Stanley και ο Ioannis Masvoulas διατηρούν τη μετοχή της Metlen Energy & Metals στη λίστα με τις πλέον προτιμώμενες μετοχές του κλάδου, με σύσταση υπεραπόδοσης έναντι της αγοράς (overweight) και αυξάνουν την τιμή στόχο στα 47 ευρώ από 46 ευρώ πριν ή αύξηση 2% στην τιμή στόχο και περιθώριο ανόδου στο +39%. Στο θετικό σενάριο για τη μετοχή, η τιμή στόχος ανεβαίνει στα 63 ευρώ ανά μετοχή ή ανοδικό περιθώριο 87%.

Η αμερικανική επενδυτική τράπεζα αυξάνει τις εκτιμήσεις της για τα αποτελέσματα του ομίλου της Metlen, με τα EBITDA να προβλέπονται πλέον στα 1,125 δισ. ευρώ για φέτος, 1,288 δισ. ευρώ το 2025 και 1,282 δισ. ευρώ το 2026. H τράπεζα αυξάνει αντίστοιχα και τα κέρδη ανά μετοχή για την περίοδο 2024-2026.

«Η Metlen προσφέρει ένα μοναδικό τρίπτυχο: πολύπλευρη ανάπτυξη ενέργειας, μοναδικό αλουμίνιο και ένα εξαιρετικά συνεργιακό επιχειρηματικό μοντέλο. Αυτά τα χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με μια μη απαιτητική αποτίμηση οδηγούν σε μια ελκυστική σχέση απόδοσης-κινδύνου και δικαιολογούν τη σύσταση υπεραπόδοσης για τη μετοχή της. Η τιμή στόχος προκύπτει από μια αποτίμηση sum-of-the-parts (SOTP), με κάθε επιχείρηση να αποτιμάται μέσω προεξόφλησης ταμειακών ροών (DCF). Χρησιμοποιούμε έναν συντελεστή προεξόφλησης (WACC) 9,1% για τα μέταλλα, τις λύσεις πελατών M Energy και τα έργα M Power (επιχείρηση EPC), 6,5% WACC για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, 10,8% WACC για την ολοκληρωμένη προμήθεια και εμπορία (φυσικού αερίου) και 9,2% WACC για τις θερμικές μονάδες φυσικού αερίου και υποθέτουμε μηδενική τελική ανάπτυξη για κάθε επιχείρηση», εξηγεί ο Masvoulas.

«Στα τρία σενάρια που αναλύουμε για τη μετοχή, στο θετικό σενάριο με στόχο τιμής τα €63,00, προβλέπεται υψηλότερη ανώτατη γραμμή σε ενέργεια και μεταλλουργία, μακροπρόθεσμη παραδοχή για την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στα €70 ανά MWh, μακροπρόθεσμη παραδοχή για τιμή αλουμινίου στα $2.806 ανά τόνο (σε πραγματικούς όρους) και υψηλότερα ασφάλιστρα προϊόντων κατά $100 ανά τόνο, υψηλότερο περιθώριο από το φυσικό αέριο κατά €5 ανά MWh και πλήρης αντιστάθμιση CO2 στα μέταλλα. Στο βασικό μας σενάριο με την αυξημένη τιμή στόχο στα €47,00 προβλέπεται αύξηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και σταθερή κερδοφορία στα θερμικά, μακροπρόθεσμη παραδοχή τιμής ηλεκτρικής ενέργειας στα €60 ανά MWh, μακροπρόθεσμη παραδοχή τιμής αλουμινίου στα $2.440 ανά τόνο (σε πραγματικούς όρους), μακροπρόθεσμη παραδοχή περιθωρίου από το φυσικό αέριο στα €15 ανά MWh (σε πραγματικούς όρους) και 8GW δυναμικότητας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε λειτουργία έως το 2030, εκ των οποίων τα 2GW μέσω farm-downs. Τέλος, στο κακό σενάριο για τη μετοχή με τιμή στόχο τα €21,00, προβλέπεται χαμηλότερο top line και υψηλότερες αποδόσεις, μακροπρόθεσμη παραδοχή τιμής ηλεκτρικής ενέργειας στα €40 ανά MWh, εναλλαγή στοιχείων ενεργητικού σε χαμηλότερη πραγματοποιημένη τιμή, μακροπρόθεσμη παραδοχή τιμής αλουμινίου στα $2.196 ανά τόνο (σε πραγματικούς όρους) και χαμηλότερα ασφάλιστρα προϊόντος κατά $100 ανά τόνο, χαμηλότερο περιθώριο του φυσικού αερίου κατά €15 ανά MWh και αύξηση των αποδόσεων των ομολόγων κατά 170 μονάδες βάσης, με αντίκτυπο στο επιτόκιο προεξόφλησης», καταλήγει ο αναλυτής της Morgan Stanley.

Η Wood & Company και οι αναλυτές Jakub Caithaml και Peter Palovic διατηρούν την ουδέτερη (hold) σύστασή τους για την Aegean Airlines, προσαρμόζοντας τον στόχο τιμής για το επόμενο δωδεκάμηνο στα 11,0 ευρώ ανά μετοχή από 12,9 ευρώ πριν, που σημαίνει μόλις 3% περιθώριο ανόδου σε σχέση με το ταμπλό του ΧΑ.

«Στο γ’ φετινό τρίμηνο αναμένουμε πτώση στα έσοδα ανά χιλιόμετρα διαθέσιμων θέσεων (RASK) κατά 3% σε ετήσια βάση, λόγω του υψηλού ανταγωνισμού, των πιέσεων στους ναύλους σε επίπεδο κλάδου και της υψηλής βάσης του περασμένου έτους. Αυτό πιθανόν να θέσει κάποια πίεση στην κερδοφορία. Προβλέπουμε ότι το περιθώριο EBITDA του γ’ τριμήνου θα μειωθεί κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 31%, λόγω του ασθενέστερου RASK και του υψηλότερου μοναδιαίου κόστους χωρίς καύσιμα (κυρίως λόγω των επιθεωρήσεων των κινητήρων GTF) στο βασικό καλοκαιρινό τρίμηνο. Παρά τις προσγειώσεις, αναμένουμε ότι τα διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων (ASK) θα αυξηθούν κατά 5% ετησίως φέτος, καθώς οι μισθώσεις και οι επεκτάσεις των υφιστάμενων μισθώσεων επιτρέπουν στην Aegean Airlines να συνεχίσει να καλύπτει την ισχυρή τουριστική ζήτηση για την Ελλάδα. Ωστόσο, καθώς οι αποδόσεις υποχωρούν, προβλέπουμε ότι τα EBITDA του 2024 θα διαμορφωθούν στα 380 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5% σε ετήσια βάση. Με περιθώριο 22%, αυτό είναι σύμφωνο με τον ρυθμό εκτέλεσης πριν από την πανδημία (2014-19), με το RASK μειωμένο κατά 2% σε ετήσια βάση και το κόστος για τα διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων (CASK) χωρίς καύσιμα αυξημένο κατά 3% σε ετήσια βάση το 2024. Αυτό εξακολουθεί να φέρνει το RASK έναντι του CASK σε 1,0 ευρώ/ASK για το 2024, σχεδόν διπλάσιο από τον ρυθμό εκτέλεσης του 2014-2019», εξηγούν οι αναλυτές της Wood & Company.

 «Για το 2024-2025, η Aegean διαπραγματεύεται με δείκτες EV/EBITDA στις 4,3 με 4,0 φορές και δείκτες P/E στις 8,4 με 8,0 φορές. Το RASK για το γ΄ τρίμηνο είναι μειωμένο κατά 3% σε ετήσια βάση, λόγω του συνδυασμού υψηλής βάσης (RASK γ’ τριμήνου 2023 15% πάνω από τον μέσο όρο του γ’ τριμήνου 2018-19) και της σημαντικής αύξησης της χωρητικότητας της αγοράς (οι επιβάτες εξωτερικού της Αθήνας αυξήθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση στο οκτάμηνο φέτος). Οι τιμές των ναύλων δέχθηκαν πιέσεις, ιδίως τον Ιούλιο, για τους περισσότερους αερομεταφορείς της ΕΕ. Η υποχώρηση των περιθωρίων κέρδους είναι κάτι που αναμέναμε για τον κλάδο. Αναμένουμε περιθώριο EBITDA 31% για την Aegean στο γ’ τρίμηνο, τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα σε ετήσια βάση. Η συρρίκνωση οφείλεται στη μείωση του RASK κατά 3% και στην αύξηση του CASK χωρίς καύσιμα κατά 6% σε ετήσια βάση (καθώς οι προσγειώσεις επηρεάζουν την αποδοτικότητα του μοναδιαίου κόστους). Προβλέπουμε τα EBITDA στα 196 εκατ. ευρώ (μείωση 14% σε ετήσια βάση) και τα EBIT στα 150 εκατ. ευρώ (μείωση 20% σε ετήσια βάση) στο γ΄ τρίμηνο», επισημαίνει το δίδυμο της Wood & Company.

«Εκτιμούμε ότι η Aegean έχει 10-12 neos στο έδαφος επί του παρόντος, λόγω επιθεωρήσεων κινητήρων. Αυτό είναι περίπου το 15-20% του συνολικού στόλου των αεροσκαφών της (στο τέλος του β’ τριμήνου, η Aegean διέθετε 65 αεροσκάφη της οικογένειας A320 και 16 turboprop). Για να μετριάσει τον αντίκτυπο, η Aegean έχει παρατείνει τις μισθώσεις των ceos της, έχει προχωρήσει σε wet-leasing επιπλέον αεροσκαφών και έχει μετατοπίσει τη χωρητικότητα από το charter προς το βασικό της δίκτυο (ιδίως στην Αθήνα). Τα φετινά EBITDA στα 380 εκατ. ευρώ θα είναι μειωμένα κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πρόκειται για περιθώριο κέρδους 22%, από 24% το 2023 (έτος ρεκόρ κερδών για την Aegean, με υψηλότατα περιθώρια κέρδους, λόγω των υψηλών ναύλων). Η εκτίμησή μας για το 2024 για περιθώριο EBITDA 22% είναι σύμφωνη με το μέσο περιθώριο EBITDAR πριν από την πανδημία (2014-2019). Προβλέπουμε για το 2024 το CASK χωρίς καύσιμα στα 5,4 ευρώ ανά ASK, αυξημένο κατά 3% σε ετήσια βάση και το RASK μειωμένο κατά 2% σε ετήσια βάση.

Αναφορικά με τη Volotea, τον Σεπτέμβριο η Aegean ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να αγοράσει ποσοστό έως και 21% της Volotea (ευρωπαϊκός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους), επενδύοντας έως και 50 εκατ. ευρώ μέσω μετατρέψιμων ομολόγων, σε δύο δόσεις αύξησης κεφαλαίου της Volotea. Επί του παρόντος, δεν αποδίδουμε καμία αξία στο μερίδιο της Volotea στις προβλέψεις μας, καθώς δεν είναι σαφές αν η εταιρεία είναι κερδοφόρα και αν αυξάνει τα ταμειακά διαθέσιμα. Η προσαύξηση των κερδών ανά μετοχή, είτε από τα αποτελέσματα της Volotea, είτε από μια πιθανή στρατηγική συνεργασία, είναι ένας πιθανός ανοδικός κίνδυνος. Αποτιμούμε την Aegean βάσει των δεικτών EV/EBITDA και P/E του 2024-2026, χρησιμοποιώντας έναν προσαρμοσμένο πολλαπλασιαστή μέσου κύκλου. Θέτουμε τον νέο μας στόχο στα 11,0 ευρώ ανά μετοχή και μειώνουμε το στόχο μας λόγω των χαμηλότερων κερδών και των ελαφρώς υψηλότερων προβλέψεων για το χρέος. Οι κίνδυνοι είναι η συμπίεση των ναύλων και των περιθωρίων κέρδους, τα προβλήματα στους κινητήρες, η κλιμάκωση των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία, οι πανδημίες, οι υψηλότερες τιμές καυσίμων, η οικονομική επιβράδυνση, η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, οι λειτουργικές διαταραχές, οι καθυστερημένες παραδόσεις αεροσκαφών, οι υψηλότερες τιμές άνθρακα ή πράσινοι φόροι  και οι επιλεκτικές κρατικές ενισχύσεις», καταλήγουν οι αναλυτές Caithaml και Palovic.

Η ΑΧΙΑ και οι αναλυτές Στάθης Καπάρης, Αλέξης Χαϊδόπουλος και Κωνσταντίνος Ζουζούλας εξηγούν ότι σε συνέχεια της ανακοίνωσης της στρατηγικής συνεργασίας με τον κ. Προκοπίου τον Ιούνιο του 2024, η Lamda Development ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας πώλησης με την SKITI ENTERPRISES COMPANY LIMITED που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της οικογένειας του κ. Γιώργου Προκοπίου σχετικά με την πώληση οικοπέδων εντός του Ελληνικού.

«Οι πωλήσεις οικοπέδων αποτελούν ήδη μέρος των παραδοχών μας για το Ελληνικό. Επαναλαμβάνουμε τη σύστασή μας για αγορά με στόχο τιμής τα 11,5 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή 62% άνοδο από τα τρέχοντα επίπεδα τιμών. Το συνολικό τίμημα ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ με λογιστικό κέρδος 82 εκατ. ευρώ, καθώς η λογιστική αξία των οικοπέδων που αποτελούν το αντάλλαγμα ανέρχεται σε 37 εκατ. ευρώ. Η συνολική οικοδομήσιμη επιφάνεια είναι 85.658 τ.μ. εκ των οποίων 30.000 τ.μ. αφορούν οικιστικά σχέδια, 35.658 τ.μ. γραφειακούς χώρους και 20.000 τ.μ. προορίζονται για σχολεία/εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι αντίστοιχες τιμές ανά οικοδομήσιμο τ.μ. είναι 2.100 ευρώ, 1.150 ευρώ και 850 ευρώ», εξηγούν οι αναλυτές της ΑΧΙΑ.

Η πώληση γης είναι ιδιαίτερα υποστηρικτική για την επενδυτική περίπτωση της Lamda, καθώς:

  • Απορρέει από την εκτέλεση της ανάπτυξης του Ελληνικού. Οι αγοραστές είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη των εν λόγω οικοπέδων, ενώ η επιτάχυνση της ανάπτυξης συμβάλλει στην ανάδειξη νωρίτερα της αξίας του Έργου Ελληνικό.
  • Βελτιώνει την ταμειακή θέση της Lamda, καθώς φέρνει ταμειακές ροές προς τα εμπρός.
  • Αναδεικνύει την ελκυστικότητα του Έργου Ελληνικό για τους Επενδυτές Ακινήτων. Το αποδεικνύει η δέσμευση του κ. Προκοπίου για την ανάπτυξη κατοικιών, γραφείων και εκπαιδευτικών χώρων με συνολικό προϋπολογισμό ανάπτυξης της επένδυσης που φτάνει συνολικά τα 500 εκατ. ευρώ.
  • Δίνει ένα πολύτιμο datapoint της υποκείμενης αξίας της γης του Ελληνικού: αξία πώλησης 2.100 ευρώ/τ.μ. για κατοικίες, 1.150 ευρώ/τ.μ. για γραφεία και 850 ευρώ/τ.μ. για σχολικές εγκαταστάσεις με μέση λογιστική αξία 432 ευρώ/τ.μ. για το σύνολο της γης στη συγκεκριμένη συναλλαγή. Η εναπομένουσα οικοδομήσιμη έκταση κατοικιών στο Ελληνικό είναι περίπου 1 εκατ. τ.μ. με εκτιμώμενο συνολικό κόστος σε μετρητά για το συνδυασμένο κόστος απόκτησης γης και ανάπτυξης υποδομών πολύ κάτω από 1.000 ευρώ/τ.μ.

«Συμπεριλαμβανομένης της συναλλαγής πώλησης 5 οικιστικών οικοπέδων που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο, η Lamda έχει πωλήσει 136.658 τ.μ. οικοδομήσιμης έκτασης έναντι 226 εκατ. ευρώ και λογιστικού κέρδους 158 εκατ. ευρώ. Βάζοντας τα πράγματα σε προοπτική, αυτό ισοδυναμεί με κέρδος 0,90 ευρώ ανά μετοχή που αφορά αυτές τις δύο συναλλαγές. Υπογραμμίζει περαιτέρω την ικανότητα της διοίκησης της Lamda να εκτελεί το σχέδιο της. Η διοίκηση είχε τονίσει ότι οι πωλήσεις γης είναι μέρος της στρατηγικής, προβλέποντας την ολοκλήρωση ορισμένων πωλήσεων γης φέτος. Αυτό εδραιώνεται τώρα με τα SPAs. Η συναλλαγή αναδεικνύει επίσης την ευελιξία της διοίκησης να εκτελέσει το project Ελληνικό, είτε με την ανάληψη πλήρους ανάπτυξης (μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία/κέρδος αλλά υψηλότερο ρίσκο), είτε με την πώληση οικοπέδων (χαμηλότερο κέρδος και χαμηλότερο ρίσκο). Σε κάθε περίπτωση υπάρχει άπλετος χώρος για τη δημιουργία αξίας», καταλήγουν οι αναλυτές.

Διαβάστε επίσης

Morgan Stanley για Metlen: Αυξάνει τιμή στόχο στα €47 και τη διατηρεί στη λίστα με τα top picks

Wood & Company για Aegean Airlines: Διατηρεί την ουδέτερη αξιολόγηση και μειώνει την τιμή στόχο στα €11

ΑΧΙΑ για Lamda Development: Η αξία του του Ελληνικού είναι πολύ υψηλή